Definitionen på utroskab

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.693 visninger
49 svar
0 synes godt om
1. september 2010

Soap-vb

Vi har over de seneste par dage haft en hed debat herhjemme omkring hvad som kan defineres som utroskab og jeg kunne godt tænke mig at høre andres definitaion på dette Personligt vil jeg definere utroskab som at man har en seksuel relation eller oplevelse udenfor forholdet. Hvadenten det er et kys, tlf, chat/cam sex eller man har decideret samleje med én IRL. Om det er én gang eller en langvarig affære med en anden ændrer i og for sig ikke på det faktum at du har (haft) direkte eller indirekte seksuel kontakt med en anden, og derfor ikke længere er 100% tro. Utroskab er når man deler seksuelle følelser eller oplevelser med en anden end sin partner, i en hvilken som helst form. Hvad er din definition på utroskab ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2010

Johannamor-vb

Soap skrev:
Utroskab er når man deler seksuelle følelser eller oplevelser med en anden end sin partner, i en hvilken som helst form. quote] Det svarer vist meget godt til min definition...

Anmeld

1. september 2010

Kirle-vb

Hvilken debat? :) Jeg tror min definition starter før det reelt sker, jeg tror at ligeså snart man tænker på en anden på en sådan måde at det åbner op for at få et reelt forhold er det utroskab fordi jeg ser utroskab som at man er utro på den pagt man lavede i sin tid. Man kan overhovedet ikke checke op på denne slags utroskab men kan først 'fanges' i utroskab når en seksuel akt sker. Hvad der er en seksuel akt er jeg enig med Soap omkring.

Anmeld

1. september 2010

kongster-vb

Jeg synes det er utroskab når man bryder de (aftalte eller implicitte) regler man har med sin ægtefælle. Hvis det er ok i vores ægteskab at flirte med andre, så er det ikke utroskab. Hvis det er ok at kysse med andre, så er det ikke utroskab. Hvis det er ok at gå i seng med andre, så er det heller ikke utroskab. Så snart man gør noget, som man føler man bør skjule for sin ægtefælle og lyve om, så er man utro. Hos os ville det være kys (tror jeg nok). Dog er jeg ligeglad med om min mand kysser andre, men han er ikke helt så large som jeg er.

Anmeld

1. september 2010

Rita-vb

Jeg synes det er utroskab når man overskrider sin partners grænser. Og som kongster skriver, så ved man det godt selv - nemlig når man bliver nødt til at skjule det og/eller lyve om det :) Der behøver ikke nødvendigvis ske noget seksuelt før det er utroskab. Jeg ville i hvert fald klart opfatte det som utroskab hvis min mand lå i ske (med tøj på) med en anden kvinde mens han betroede hende intime detaljer om sig selv.

Anmeld

1. september 2010

Bellis-vb

Enig med Kongster. Det kommer an på, hvad aftaler man har i forholdet og hvilke mennesker man er. Og man skal som udgangspunkt, altid lytte til den, der har de laveste tolerancer. Men hvad der er utroskab hos det ene ægtepar, er ikke utroskab hos det andet.

Anmeld

1. september 2010

Det er stadig mig-vb

Jeg er enig med jer alle sammen. Utroskab er præcis alle de ting i nævner!! Særlig godt er det billede Kongster kom med ''Så snart man gør noget, som man føler man bør skjule for sin ægtefælle og lyve om, så er man utro'' Det rammer vist lige på kornet! Nu er vores eget forhold så et åbent forhold, hvor man må det hele med alle mennesker, så vi kan aldrig blive utro. Vi er bare nogle grissebasser :laugh:

Anmeld

1. september 2010

Soap-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Jeg er enig med jer alle sammen. Utroskab er præcis alle de ting i nævner!! Særlig godt er det billede Kongster kom med ''Så snart man gør noget, som man føler man bør skjule for sin ægtefælle og lyve om, så er man utro'' Det rammer vist lige på kornet! Nu er vores eget forhold så et åbent forhold, hvor man må det hele med alle mennesker, så vi kan aldrig blive utro. Vi er bare nogle grissebasser :laugh:
Det er vel stadigt utroskab hvis i glemmer at fortælle om det og partneren finder ud af det på anden vis eller ?

Anmeld

1. september 2010

kongster-vb

Jeg ville foretrække ikke at høre om det, hvis min mand kysser andre damer. Jeg ville ikke se det som utroskab (det ville han nok) men jeg ville heller ikke have lyst til at høre om det. For min skyld må han gøre hvad som helst - bare han i sidste ende kommer hjem og deler seng og liv med mig :-)

Anmeld

1. september 2010

Mor til Isabell-vb

Er helt enig....!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.