Jeg prøver med et kagegalleri - her

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juli 2010

ma08-vb

Nøj, det lyder godt, dét skal afprøves :P Fine kager i øvrigt :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2010

Laurie-vb

Titte skrev:
Her er studenterhuen jeg lavede i sidste uge http://voresborn.dk/images/fbfiles/images/IMG_0224.jpg
Den er altså flot... og gode farver!!!

Anmeld

3. juli 2010

mariamiss6-vb

Titte skrev:
Spunk skrev:
Skumbanancreme - det lyder spændende. Kagecreme blandet med knuste skumbananer?
En pose skumbananer smeltes i gryde, og ca. 2½ dl fløde tilsættes og må ikke koge, blot smelte sammen. Køles af i nogle timer, evt ½ time i fryser, piskes som flødeskum........... Det er vigtigt at der er et modstykke til det søde, derfor en syrlig hindbær creme, 300 g hindbær koges ind m lidt sukker, blandes med 2½ d. flødeskum, evt kan man blande et par blade husblas i hindbærrene inden fløden tilsættes.........
Det bliver da nogle ordentligt tykke lag hva'? Jeg bruger 200 g chokolade (i dit tilfælde ville chokoladen jo så være skumbananer) og en 1/4 fløde og så 150 g bær, og igen en 1/4 fløde og så et par blade husblads.....

Anmeld

3. juli 2010

Titte-vb

mariamiss6 skrev:
Titte skrev:
Spunk skrev:
En pose skumbananer smeltes i gryde, og ca. 2½ dl fløde tilsættes og må ikke koge, blot smelte sammen. Køles af i nogle timer, evt ½ time i fryser, piskes som flødeskum........... Det er vigtigt at der er et modstykke til det søde, derfor en syrlig hindbær creme, 300 g hindbær koges ind m lidt sukker, blandes med 2½ d. flødeskum, evt kan man blande et par blade husblas i hindbærrene inden fløden tilsættes.........
Det kommer jo an på hvor stor en kage du laver, denne portion er til 4 lag bunde, så er det ikke for meget..... Vil tro det i øvrigt også er passende til en rektangulær kage. Har for nylig købt en rektangulær springform i aldi til 129 kr., et rigtig godt køb!! Det bliver da nogle ordentligt tykke lag hva'? Jeg bruger 200 g chokolade (i dit tilfælde ville chokoladen jo så være skumbananer) og en 1/4 fløde og så 150 g bær, og igen en 1/4 fløde og så et par blade husblads.....

Anmeld

3. juli 2010

mariamiss6-vb

Titte skrev:
mariamiss6 skrev:
Titte skrev:
Spunk skrev:
Det kommer jo an på hvor stor en kage du laver, denne portion er til 4 lag bunde, så er det ikke for meget..... Vil tro det i øvrigt også er passende til en rektangulær kage. Har for nylig købt en rektangulær springform i aldi til 129 kr., et rigtig godt køb!! Det bliver da nogle ordentligt tykke lag hva'? Jeg bruger 200 g chokolade (i dit tilfælde ville chokoladen jo så være skumbananer) og en 1/4 fløde og så 150 g bær, og igen en 1/4 fløde og så et par blade husblads.....
Jeg kan ikke lige huske hvad størrelse min rektangulære er, men jeg plejer at bage mest i springform.... Til begge kager synes jeg mine portioner fine... Men du kan have ret i at en stor firkantet kage har brug for mere, især i 4 lag...

Anmeld

4. juli 2010

Titte-vb

mariamiss6 skrev:
Titte skrev:
mariamiss6 skrev:
Titte skrev:
Spunk skrev:
Jeg kan ikke lige huske hvad størrelse min rektangulære er, men jeg plejer at bage mest i springform.... Til begge kager synes jeg mine portioner fine... Men du kan have ret i at en stor firkantet kage har brug for mere, især i 4 lag...
Jamen, det er jo en REKTANGULÆR SPRINGFORM jeg har købt!!

Anmeld

27. juli 2010

Titte-vb

Dette er så kagen til familie tam tam idag!1 Havde nogle rester af fondant som jeg kunne bruge, og derfor blev blomsten sort!! Men græsset (perlesukker) er grønt!! http://voresborn.dk/images/fbfiles/images/kagen2.JPG

Anmeld

27. juli 2010

Titte-vb

Her er endnu et http://voresborn.dk/images/fbfiles/images/kage3.JPG

Anmeld

27. juli 2010

Laurie-vb

sikke nogle flotte farver, Titte!

Anmeld

27. juli 2010

Titte-vb

Jeg har også investeret i nogle pastafarver, har købt 5 farver så kan jeg mikse nogle selv...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.