Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Her er studenterhuen jeg lavede i sidste uge http://voresborn.dk/images/fbfiles/images/IMG_0224.jpg
Spunk skrev: Skumbanancreme - det lyder spændende. Kagecreme blandet med knuste skumbananer? En pose skumbananer smeltes i gryde, og ca. 2½ dl fløde tilsættes og må ikke koge, blot smelte sammen. Køles af i nogle timer, evt ½ time i fryser, piskes som flødeskum........... Det er vigtigt at der er et modstykke til det søde, derfor en syrlig hindbær creme, 300 g hindbær koges ind m lidt sukker, blandes med 2½ d. flødeskum, evt kan man blande et par blade husblas i hindbærrene inden fløden tilsættes.........
Skumbanancreme - det lyder spændende. Kagecreme blandet med knuste skumbananer?
Titte skrev: Spunk skrev: Skumbanancreme - det lyder spændende. Kagecreme blandet med knuste skumbananer? En pose skumbananer smeltes i gryde, og ca. 2½ dl fløde tilsættes og må ikke koge, blot smelte sammen. Køles af i nogle timer, evt ½ time i fryser, piskes som flødeskum........... Det er vigtigt at der er et modstykke til det søde, derfor en syrlig hindbær creme, 300 g hindbær koges ind m lidt sukker, blandes med 2½ d. flødeskum, evt kan man blande et par blade husblas i hindbærrene inden fløden tilsættes......... Det kommer jo an på hvor stor en kage du laver, denne portion er til 4 lag bunde, så er det ikke for meget..... Vil tro det i øvrigt også er passende til en rektangulær kage. Har for nylig købt en rektangulær springform i aldi til 129 kr., et rigtig godt køb!! Det bliver da nogle ordentligt tykke lag hva'? Jeg bruger 200 g chokolade (i dit tilfælde ville chokoladen jo så være skumbananer) og en 1/4 fløde og så 150 g bær, og igen en 1/4 fløde og så et par blade husblads.....
mariamiss6 skrev: Titte skrev: Spunk skrev: Skumbanancreme - det lyder spændende. Kagecreme blandet med knuste skumbananer? En pose skumbananer smeltes i gryde, og ca. 2½ dl fløde tilsættes og må ikke koge, blot smelte sammen. Køles af i nogle timer, evt ½ time i fryser, piskes som flødeskum........... Det er vigtigt at der er et modstykke til det søde, derfor en syrlig hindbær creme, 300 g hindbær koges ind m lidt sukker, blandes med 2½ d. flødeskum, evt kan man blande et par blade husblas i hindbærrene inden fløden tilsættes......... Det kommer jo an på hvor stor en kage du laver, denne portion er til 4 lag bunde, så er det ikke for meget..... Vil tro det i øvrigt også er passende til en rektangulær kage. Har for nylig købt en rektangulær springform i aldi til 129 kr., et rigtig godt køb!! Det bliver da nogle ordentligt tykke lag hva'? Jeg bruger 200 g chokolade (i dit tilfælde ville chokoladen jo så være skumbananer) og en 1/4 fløde og så 150 g bær, og igen en 1/4 fløde og så et par blade husblads.....
Titte skrev: mariamiss6 skrev: Titte skrev: Spunk skrev: Skumbanancreme - det lyder spændende. Kagecreme blandet med knuste skumbananer? En pose skumbananer smeltes i gryde, og ca. 2½ dl fløde tilsættes og må ikke koge, blot smelte sammen. Køles af i nogle timer, evt ½ time i fryser, piskes som flødeskum........... Det er vigtigt at der er et modstykke til det søde, derfor en syrlig hindbær creme, 300 g hindbær koges ind m lidt sukker, blandes med 2½ d. flødeskum, evt kan man blande et par blade husblas i hindbærrene inden fløden tilsættes......... Det kommer jo an på hvor stor en kage du laver, denne portion er til 4 lag bunde, så er det ikke for meget..... Vil tro det i øvrigt også er passende til en rektangulær kage. Har for nylig købt en rektangulær springform i aldi til 129 kr., et rigtig godt køb!! Det bliver da nogle ordentligt tykke lag hva'? Jeg bruger 200 g chokolade (i dit tilfælde ville chokoladen jo så være skumbananer) og en 1/4 fløde og så 150 g bær, og igen en 1/4 fløde og så et par blade husblads..... Jeg kan ikke lige huske hvad størrelse min rektangulære er, men jeg plejer at bage mest i springform.... Til begge kager synes jeg mine portioner fine... Men du kan have ret i at en stor firkantet kage har brug for mere, især i 4 lag...
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128