Jeg prøver med et kagegalleri - her

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juli 2010

Spunk-vb

Jeg har ikke selv prøvet med farve eller fondantpulver, men har blot brugt farvet flormelis - det giver selvfølgelig begrænsede muligheder, men hvis du alligevel skal bruge lyserød eller brun så fungerer det godt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2010

Signe1704-vb

Mor-3 skrev:
misunde misunde på jeres kreativitet og kunnen.. er virkelig imponeret over alle de flotte kager.. super flotte.. :cheer: vil gerne selv igange med at prøve.. men nu spørg jeg måske lidt dumt.. Men hvordan får i alle de flotte farver.. kan man købe alle de farver.. i alm forretninger eller ska man i en speciel forretning.. og er det det der fondant i kun bruger eller bruger i også farvet marcipan??
Jeg har kun prøvet med fondant indtil nu - det er rimelig let at arbejde med. Ja det er i special forretninger man køber det. Tror de har 50 forskellige farver eller noget.

Anmeld

29. juli 2010

Mor-3-vb

mariamiss6 skrev:
Du skal smøre den op med en smærcreme, ellers kan fondanten ikke hænge fast, og den kan finde på at smelte...
Hva er det for noget du smør den med. har du en opskrift på det??

Anmeld

29. juli 2010

Titte-vb

Det du kan smøre op med er fx en smørcreme, lavet af blød usaltet smør, flormelis og evt. nutella, cacao. Du kan også lave en af usaltet smør, en lille skive blød palmin, og cacao. Du kan naturligvis også lave smørcremerne uden cacao, det er som man bedst kan lide det. Grunden til at det er vigtigt at smøre kagen op, i tynde lag gerne af flere omgange hvor kagen stilles på køl imellem så opsmøringen stivner, er at det frugtsyre og creme der er i kagen kan ødelægge fondanten. Og dernæst bliver kagen mere fast, så det er lettere at arbejde med at lægge fondanten rigtig på. Du kan i øvrigt snildt lave din egen fondant, smelt 15 gode store mashmellows i en skål over vandbad, med 4 ss vand og 2 ss neutral olie, når det er blevet flydende tager du skålen af og ælter flormelis i til det bliver til en fast masse der kan rulles og trilles- nemt og billigere end at købe færdig fondant! Hvis du vil farve det, anbefaler jeg at du gør det med pastafarver, og at du gør det når massen er færdig, da det ellers kan være vanskeligt at få den helt rigtige farve hvis du putter farven i den flydende masse.....

Anmeld

29. juli 2010

mariamiss6-vb

Jeg har lavet et kagehæfte, der er alle mulige forskellige opskrifter, og en opsamling på alle de råd der er givet andet steds, med hensyn til at lave fondant... Der er opskrifter på fyld, opsmøringer, fondant i forskellige afskygninger, et par gode links, en must-have-tools liste og ja alt muligt.. Det er et ret stort hæfte... Hvis jeg får jeres mails, kan jeg sende det.... Men til det opretter jeg lige en tråd for sig selv, så jeg kan holde lidt bnedre styr på det, til jer der gerne vil have hæftet...

Anmeld

29. juli 2010

mariamiss6-vb

Titte skrev:
Det du kan smøre op med er fx en smørcreme, lavet af blød usaltet smør, flormelis og evt. nutella, cacao. Du kan også lave en af usaltet smør, en lille skive blød palmin, og cacao. Du kan naturligvis også lave smørcremerne uden cacao, det er som man bedst kan lide det. Grunden til at det er vigtigt at smøre kagen op, i tynde lag gerne af flere omgange hvor kagen stilles på køl imellem så opsmøringen stivner, er at det frugtsyre og creme der er i kagen kan ødelægge fondanten. Og dernæst bliver kagen mere fast, så det er lettere at arbejde med at lægge fondanten rigtig på. Du kan i øvrigt snildt lave din egen fondant, smelt 15 gode store mashmellows i en skål over vandbad, med 4 ss vand og 2 ss neutral olie, når det er blevet flydende tager du skålen af og ælter flormelis i til det bliver til en fast masse der kan rulles og trilles- nemt og billigere end at købe færdig fondant! Hvis du vil farve det, anbefaler jeg at du gør det med pastafarver, og at du gør det når massen er færdig, da det ellers kan være vanskeligt at få den helt rigtige farve hvis du putter farven i den flydende masse.....
Jeg vil dog anbefale at man farver, mens massen er flydende. Man kan jo putte lidt for lidt farve i... det er rigtig hårdt at ælte en hel klump til en ensartet farve, og det hjælper altså på det, hvis man indfarver mens massen er flydende... Og jeg hopper med på pastafarve vognen. Frugtfarve er virkelig dødens pølse i dette tilfælde....

Anmeld

30. juli 2010

Laurie-vb

mariamiss6 skrev:
Jeg har lavet et kagehæfte, der er alle mulige forskellige opskrifter, og en opsamling på alle de råd der er givet andet steds, med hensyn til at lave fondant... Der er opskrifter på fyld, opsmøringer, fondant i forskellige afskygninger, et par gode links, en must-have-tools liste og ja alt muligt.. Det er et ret stort hæfte... Hvis jeg får jeres mails, kan jeg sende det.... Men til det opretter jeg lige en tråd for sig selv, så jeg kan holde lidt bnedre styr på det, til jer der gerne vil have hæftet...
Det kunne være meget inspirerende... du skal have tak for tilbuddet...

Anmeld

25. oktober 2010

mariamiss6-vb

Så kommer her lidt pynt til en dåbskage.... Jeg skulle kun lave pynten, ikke kagen, derfor vil her altså kun være billeder af diverse topfigurer :) http://voresborn.dk/images/fbfiles/images/Nicolas_elefant2.jpg
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

25. oktober 2010

mariamiss6-vb

Og en vugge med stjerner og bamse til samme kage. http://voresborn.dk/images/fbfiles/images/Nicolas_vugge_bag_fra.jpg

Anmeld

25. oktober 2010

mariamiss6-vb

samme vugge - fra siden http://voresborn.dk/images/fbfiles/images/Nicolas_vugge_fra_siden.jpg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.