Jeg prøver med et kagegalleri - her

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2010

Signe1704-vb

mariamiss6 skrev:
Signe1704 skrev:
mariamiss6 skrev:
Hvis du farver fondanten med kakao tørrer den nok ud... Er det den brune farve du går efter har jeg hørt at nogle bruger kulør. Du skal smøre den op med en smærcreme, ellers kan fondanten ikke hænge fast, og den kan finde på at smelte...
Okay. Det må jeg prøve ;)
Hvis du regner med at skal lave mange kager, skal du dog bruge pastafarver... Jeg er ret sikker på du gør fondanten smattet hvis du har tænkt dig at bruge frugtfarver....
Jeg har købt noget rød pastafarve, men min datter har besluttet at det skal være en mariehønekage. Vi tager til frankrig mandag meget tidligt, så jeg kan ikke nå at købe mere farve og datteren har fødselsdag dernede.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2010

Signe1704-vb

Satser i øvrigt på at jeg skal til at lave mange kager - jeg vil gerne blive så god at jeg kan lave vores bryllupskage om et lille år ;) Men det må tiden vise om jeg kan. Hvordan laver du fyldet for at det bliver stift nok? Vil gerne lave noget med chokolade og hindbær til at starte med.

Anmeld

20. juni 2010

mariamiss6-vb

Signe1704 skrev:
mariamiss6 skrev:
Signe1704 skrev:
Meesalith skrev:
Undskyld jeg lige brød ind... Er ked af at jeg ikke ventede til efter du var færdig... Hold da op hvor er dine flotte! Du har udviklet dig meget fra din første og så til nu!
Har du selv modelleret bilen eller er det en legetøjs bil?
Hvem af os spørger du?
Det var Meesalith. Synes det ligner en legetøjsbil :P Din Mcqueen kan jeg se du selv har lavet - den er vildt flot. Har du været på kagekurser eller er det selvlært?
Jeg har været på 1 kagekursus, men der havde jeg vidst nok allerede lavet min første McQueen (den på billedet) og den første Hello kitty kage... Så jeg har sådan set læst mig til det hele... Men der findes en milliard tutorials på youtube man kan kigge efter ;) McQueen lavede jeg ud fra en beskrivelse på en blog, med billeder til. Og hunden og elefanten har jeg lavet efter video tutorial på youtube... Så der e rmange steder at kigge efter, og stjæle ideer ;)

Anmeld

20. juni 2010

mariamiss6-vb

Signe1704 skrev:
Satser i øvrigt på at jeg skal til at lave mange kager - jeg vil gerne blive så god at jeg kan lave vores bryllupskage om et lille år ;) Men det må tiden vise om jeg kan. Hvordan laver du fyldet for at det bliver stift nok? Vil gerne lave noget med chokolade og hindbær til at starte med.
Hindbær er nem: 2-4 blade husblads sættes i blød i koldt vand 150 g hindbær - moses med 1 spsk sukker. 1/4 lt fløde piskes stift. husblads 10 sekunder i microovn, og hældes så i hindbærene under omrøring. Hindbær blandes med flødeskummet - giv evt. et ekstra pisk. Smides direkte på kagen , og stilles på køl. Det vil være stift efter et halvt til et helt døgn. CHOKOLADEFYLD: 200 g valgfri chokolade (skildpadder = 4 styks - toblerone/daim/whatever = 200 g) Smelt i gryde sammen med 1/4 lt fløde... Stilles på køl natten over, og piskes stift, og smides på kagen... En god smørcreme. ca. 3 spsk appelsinsaft (eller bare sådan ca. ;) ) 100 g usaltet smør og 200 g flormelis. Appelsinsaft varmes og flormelis blandes i. Det bløde (ikke smeltede) smør og appelsinblandningen piskes sammen.... og så er den klar til brug... (kan godt være jeg husker liiiidt forkert på mængden af flormelis, så start med 100 g - det skal være en rimeligt fast masse)

Anmeld

20. juni 2010

mariamiss6-vb

Signe1704 skrev:
mariamiss6 skrev:
Signe1704 skrev:
mariamiss6 skrev:
Hvis du farver fondanten med kakao tørrer den nok ud... Er det den brune farve du går efter har jeg hørt at nogle bruger kulør. Du skal smøre den op med en smærcreme, ellers kan fondanten ikke hænge fast, og den kan finde på at smelte...
Okay. Det må jeg prøve ;)
Hvis du regner med at skal lave mange kager, skal du dog bruge pastafarver... Jeg er ret sikker på du gør fondanten smattet hvis du har tænkt dig at bruge frugtfarver....
Jeg har købt noget rød pastafarve, men min datter har besluttet at det skal være en mariehønekage. Vi tager til frankrig mandag meget tidligt, så jeg kan ikke nå at købe mere farve og datteren har fødselsdag dernede.
Så skulle de røde være god nok.... Måske du kan være heldig at finde noget sort pastafarve der nede... Ellers må du ud og have fat i lakridser til prikkerne ;) så ved jeg dog ikke hvad du skal gøre med hovedet... Men det er næsten stensikkert at din fondant bliver snasket hvis du hælder noget som helst flydende i den - ved ikke om den kan reddes ved at blande flormelis i bagefter...

Anmeld

20. juni 2010

Signe1704-vb

Tusind tak for svar - Nu må jeg i gang med at prøve mig frem. Hvor lang tid i forvejen kan figurer formes? Jeg har helt lyst til at gå ud og prøve nu :laugh:

Anmeld

20. juni 2010

Meesalith-vb

Min bil er købt i Fætter Br. Synes han skulle have lidt legetøj ud af det :)

Anmeld

20. juni 2010

jennie-vb

Hvor er i bare gode :klap: Ville ønske det var mig. Har kigget på specialkøbmandens kurser, og er helt tændt. Penge og tid er desværre bare en mangelvare for tiden :(

Anmeld

20. juni 2010

Signe1704-vb

Meesalith skrev:
Min bil er købt i Fætter Br. Synes han skulle have lidt legetøj ud af det :)
Jeg synes nok der var nogle detaljer der ikke kunne modelleres :laugh:

Anmeld

20. juni 2010

mariamiss6-vb

Signe1704 skrev:
Tusind tak for svar - Nu må jeg i gang med at prøve mig frem. Hvor lang tid i forvejen kan figurer formes? Jeg har helt lyst til at gå ud og prøve nu :laugh:
Du kan godt lave figurer i forvejen... Hvis du skal lave noget der skal tørre helt op, før du kan samle det rigtigt, så skal du alligevel lave det 1-2 uger i forvejen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.