Nej det er klart. Jeg vil også mene at med de besparelser der har været og de færre hænder til at tage vare på børnene, så er arbejdet som pædagog blevet sværere.
Omvendt har jeg haft mine unger i ikke mindre end 5 forskellige børnehaver i København og der er mildt sagt forskel. Ét sted formåede de at køre min datter så meget ned, at hun var bange for alting og begyndte at bede om lov til at gå på toilettet, når hun var hjemme. Det var også stedet hvor de kom til at låse hende inde i en gymnastiksal og ikke vidste hvor længe hun havde stået der, da de fandt hende igen.
En anden børnehave gik min dreng i 2 dage - en hvor jeg var med og en hvor min mand var med. Så meldte vi ham ud, tog ferie, flexede etc og havde knægten hjemme i tre uger før vi fandt et nyt sted.
Og så har vi haft dem i to forskellige udflytterbørnehaver som bare har været guld værd. Og en vuggestue, som lå på 1. sal i en beboelsesejendom og ikke havde ret gode fysiske rammer, men hvor personalet også var fantastisk. Så der er stor forskel og jeg synes bestemt man bør stille krav til de folk, som passer vores guldklumper hver dag.
(at man så burde stille krav til forældre også og at der er forældre der aldrig skulle have haft børn er en anden snak, men det ændrer ikke på at der skal være krav og kontrol med de institutioner hvor vores unger færdes i mange mange timer)
Anmeld