Institution, hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juni 2010

kongster-vb

Jeg synes der er en forskel på at passe egne børn og så at være pædagog. De er uddannede og bliver betalt for at passe vores poder og så skal det squ være i orden. Jeg er da også mere på, når jeg passer andres børn end når det er mit eget yngel der løber rundt. Jeg tror også mine unger bedre kan kapere en urimelig skideballe eller en sen frokost fra mig, som de kender og elsker, end fra en pædagog, som har 10-15 børn at passe og derfor ikke har det samme forhold til dem. Forældrerollen og pædagogrollen er vidt forskellige og jeg tror man skal passe meget på at sammenligne de to.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2010

lib1982-vb

Er delvist enig med dig... pædagoger og forældre er ikke det samme og ja, pædagoger er uddannet til at tage sig af børn, men hvis forældre overlader ALT til pædagogerne - læner sig tilbage og tænker 'det fikser de i børnehaven', så synes jeg man stiller urimelige krav!! For mig at se, er det et samarbejde, som forhåbentlig er til for, at børnene kan få bedst mulige vilkår!

Anmeld

21. juni 2010

kongster-vb

Ah ja, det er en anden diskussion. Naturligvis bør man samarbejde og ikke bare tro at alt bliver fixet i børnehaven (renlighed, spisevaner, almindelig opdragelse etc) Jeg troede du mente at kravene til pædagogerne var for høje, da de fleste af os ikke render rundt og laver pædagogiske aktiviteter non-stop for vores unger derhjemme. Men vi har jo heller ikke en stor børnegruppe, som skal lære at gebærde sig sammen

Anmeld

21. juni 2010

lib1982-vb

Selvfølgelig skal pædagoger (og alle andre;)) passe sit arbejde, men man skal heller stille urealistiske krav... det var dét jeg ville have frem ;)

Anmeld

21. juni 2010

kongster-vb

Nej det er klart. Jeg vil også mene at med de besparelser der har været og de færre hænder til at tage vare på børnene, så er arbejdet som pædagog blevet sværere. Omvendt har jeg haft mine unger i ikke mindre end 5 forskellige børnehaver i København og der er mildt sagt forskel. Ét sted formåede de at køre min datter så meget ned, at hun var bange for alting og begyndte at bede om lov til at gå på toilettet, når hun var hjemme. Det var også stedet hvor de kom til at låse hende inde i en gymnastiksal og ikke vidste hvor længe hun havde stået der, da de fandt hende igen. En anden børnehave gik min dreng i 2 dage - en hvor jeg var med og en hvor min mand var med. Så meldte vi ham ud, tog ferie, flexede etc og havde knægten hjemme i tre uger før vi fandt et nyt sted. Og så har vi haft dem i to forskellige udflytterbørnehaver som bare har været guld værd. Og en vuggestue, som lå på 1. sal i en beboelsesejendom og ikke havde ret gode fysiske rammer, men hvor personalet også var fantastisk. Så der er stor forskel og jeg synes bestemt man bør stille krav til de folk, som passer vores guldklumper hver dag. (at man så burde stille krav til forældre også og at der er forældre der aldrig skulle have haft børn er en anden snak, men det ændrer ikke på at der skal være krav og kontrol med de institutioner hvor vores unger færdes i mange mange timer)

Anmeld

21. juni 2010

lib1982-vb

Hold da op I har været udsat for lidt a hvert :ohmy:

Anmeld

21. juni 2010

kongster-vb

Ja vi er næsten eksperter i 'vælg børnehave i københavnsområdet'. Det er ufatteligt så stor forskel der er indenfor samme kommune

Anmeld

21. juni 2010

lib1982-vb

Træls at være ekspert med dét udgangspunkt, men lyder til I har fundet gode steder igen;)

Anmeld

21. juni 2010

kongster-vb

Ja vi er heldigvis endt med Københavns to bedste børnehaver (ifølge os selv) så alt er endt lykkeligt. Bortset fra at knægten stopper i sin børnehave på fredag og moderen SLET ikke er klar :-)

Anmeld

21. juni 2010

lib1982-vb

HAHA - måske du kan høre, om du kan få lov at trappe ud, så du stadig kommer og går et par gange i ugen;)??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.