Inden jeg får børn, overvejer jeg om det kan løbe rundt - her skeler jeg slet ikke til børnepenge, for dem har jeg jo ikke der.
Så får jeg børnene og det første 1/2år er børnepengene et gode, så er jeg på dagpenge og børnepengene hjælper på det, så er jeg på arbjede og børnepenge dækker instiitution = nu er de inde i budgettet.
Jeg regner ikke med pengene, når jeg får børn - men efter de er komme, ja så kommer de altså ind. Så selvom vi kunne undvære pengene inden vi fik drengene, ´så vænner økonomien sig altså til, at de er der. Og banker låner jo penge og omlægger sån, alt efter hvor meget du har i indkomst - og der kan de godt finde på at indregne børnepenge.
Ja, vi mister 30.000 kroner og lige nu finder jeg det uoverskueligt at skulle undvære 2500 kroner om måneden. Vi skal nok klare det og finde ud af det, værre er vi ikke stillet - men jeg føler mig snydt og føler at de tager penge op af MIN lomme, uden jeg overhovedet er taget med på råd.
Og som tvillingeforældre bliver man jo ramt, selvom det er under 2,6 barn - eller hvis du får børn tæt på hinanden. Nej, det er fandme et fejt træk.
Anmeld