Loft over børnefamilieydelsen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.066 visninger
48 svar
0 synes godt om
25. maj 2010

Soap-vb

Loft over børnefamilieydelsen på 30.000 kr. Der bruges i år mere end 14½ mia. kroner på børnefamilieydelse. Udgiften til børnefamilieydelse er således en stor post på statens samlede budget. Den nye indretning af børnefamilieydelsen indebærer, at: • Der maksimalt kan modtages 30.000 kr. i børnefamilieydelse om året • Der samtidig indføres en overgangsordning, som indebærer, at alle børnefamilier modtager en kompensation på 2/3 af den del af børnefamilieydelsen, der efter de nuværende regler overstiger 30.000 kr. i 2011. I 2012 udgør kompensationen 1/3. Den nye indretning af børnefamilieydelsen afspejler bedre, at børnefamilier typisk ikke har lige så store udgifter forbundet med andet og tredje barn som med det første barn, bl.a. som følge af søskenderabat til plads i daginstitution. Loftet over børnefamilieydelsen har virkning fra 1. januar 2011. Overgangsordningen sikrer en glidende tilpasning til den nye indretning af børnefamilieydelsen. Og her er hvad man får i år: http://www.skm.dk/tal_statistik/tidsserieoversigter/1294.html Jeres tanker ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2010

als-vb

jeg må indrømme jeg ikke er helt 100% inde i tingene. Men får man fuld udbetaling på alle børn eller får man mindre hvis man har flere børn? kan godt se at det e rmange penge for staten at udbetale og i princippet er det jo os selv der vælger at få børn så hvorfor skal staten betale for det? Benytter mig selv gevaldig af de børnepenge der kommer til os. Men kan godt se det fra økonomernes side, vil du have 10 børn er det dit valg ikke statens.... og som skrevet får man jo søskende rabat i insti. (er det det yngste eller ældste barn man får rabat på?)

Anmeld

25. maj 2010

Soap-vb

Jamen hurtig hovedregning betyder det at alle som har over 2 børn blir ramt af det Det er fuld pris på føste barn i instution og halv pris på efterfølgende og så er det vist noget med kun tilskud til 3 men er ikke sikker Men lur mig om priserne på pasning ikke også tager et ryk op af igen

Anmeld

25. maj 2010

Heidi Nielsen-vb

Du får maks 30.000 pr år i børnepenge og det svarer til 2,6 barn pr. familie.....så har du 3 børn eller der over vil du vel få mindre udbetalt end du gør idag.......sådan har jeg i hvert fald forstået det.......men måske jeg tager fejl ;)

Anmeld

25. maj 2010

Bellis-vb

Du kan heller ikke få tvillinger - for så får man for mange penge, så du kan ikke engang være sikker på, at det kun rammer dem, med mere end 2,6 barn (på lav sats) Vi mister 30.000 kroner om året - ja det kan sgu mærkes. Før kunne børnepenge dække institution, det vil de så ikke kunne (men hov hov, det er jo billigt med 3-4-5 barn :angry: ) JA, jeg har selv valgt at få mine børn, JA jeg skal selv forsørge dem. Men det her - mange familier har børnepenge i budget, det har vi, og de er faktisk blevet givet på en baggrund - ikke bare fordi man skal have penge for at få børn. Tænk sig at tro, at det ikke vil ramme nogen. Gad vide, hvad de tænker, nå de kommer frem til sådan en spareplan - at det ikke vil gå ud over nogen??

Anmeld

25. maj 2010

Johannamor-vb

Dansk Folkeparti har jo længe advokeret for, at den danske stat ikke skal betale for den 'u-danske' skik at få mere end to børn, fordi de nuværende regler støtter indvandrerfamilier med mange børn. Og deres fingeraftryk er tydeligt her. At der så er rigtigt mange gode danske veluddannede familier med forældre i gode vellønnede jobs, der betaler godt med skat, der får tre børn (eller mere), og at vi i Danmark kun skal være glade for at der kommer flere børn til, så der også er arbejdskraft nok til at drive landet fremad også om 25 år, så langt og bredt er der helt øjensynligt nogen, der ikke ser. Ja, det er rigtigt at barn nr. 2 er billigere end barn nr. 1, fordi man har mange ting i forvejen. Det gælder især hvis der ikke er mange år imellem dem, det gælder også mest, hvis de er bygget nogenlunde ens og har samme køn og samme interesser og kan deles om en mobiltelefon og kan klare sig uden pc til lektier osv. osv. Barn nr. 3 til gengæld koster for de fleste familier en ny bil - og en lidt dyrere én af slagsen, fordi der skal være tre gode børnepladser. Huse med tre gode børneværelser hænger heller ikke på træerne - og koster også ekstra. Nej, hvis nogen skulle have mindre i børnefamilieydelse, så burde det være de rige (siger hende, der ikke mister noget med de nye regler men godt kunne komme i farezonen, hvis det var indkomstafhængigt).

Anmeld

25. maj 2010

Heidi Nielsen-vb

Bellis skrev:
Vi mister 30.000 kroner om året - ja det kan sgu mærkes.
:ohmy: :ohmy: :ohmy: :ohmy: :ohmy: :ohmy: Fy for den da.....ja det kan da helt sikkert mærkes.....30.000 om året er delme da mange penge at miste......så må man da sige at den spareplan rammer nogen rigtig hårdt..... Kan være vi selv lige skal kigge efter hvor meget vi mister.....har ikke lige sat mig helt ind i det endu så bare lige et uddrag af pressemeddelelsen....

Anmeld

25. maj 2010

Soap-vb

Jeg syns så indkomst reguleret børnefamilieydelse ville være en bedre løsning og jeg blir ramt uanset hvad har 3 børn og høj indkomst Men jeg tænker sådan på kvinder som min veninde som lige er startet på uddannelse , er alene , og har 4 børn Det kommer til at gøre ondt i økonomien :S

Anmeld

25. maj 2010

ma08-vb

Johannamor skrev:
Nej, hvis nogen skulle have mindre i børnefamilieydelse, så burde det være de rige (siger hende, der ikke mister noget med de nye regler men godt kunne komme i farezonen, hvis det var indkomstafhængigt).
Jeg er helt enig i, at det burde være de 'rige', der stod for skud. Det har altid undret mig, hvorfor alle skal have børnepenge - og jeg er i samme situation som Johannamor. Min mand og jeg er bestemt ikke rige eller for den sags skyld velhavende, men samlet har vi en pæn indkomst og kan sagtens klare udgifterne - også til daginstitution, som koster 3.500 kr./md.

Anmeld

25. maj 2010

als-vb

Så kunne man jo lavet en twist på denne tråd. som hvad brugeri jeres børnefamilieydelse til? går de til de faste udgifter, daginst, ny anskaffelser til børn/barn (vogne, senge) eller tøj/legetøj eller helt tredie til mor og far? Vi har brugt vores penge primært her ved vores ene barn til at anskaffe de større ting. Senge, dyner, madrasser, stole, tøj, sengetøj. og nogle er blevet brugt til faste udgifter hvis økonomien ikke strakte helt som forventet og sidste gang røg den til rep af bilen der pludselig var blevet 'syg'.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.