Det kommer ikke til at ramme os, så vidt, jeg kan regne ud - men det ville have kunnet mærkes for nogle år siden, da børnene var mindre og checken større.
Som det er nu, kan vi ikke undvære pengene - og jeg gruer for, når vores ældste om 1 ½ år fylder 18. Jeg tror ikke, hun er indstillet på at blive billigere i drift af den grund :)
Jeg synes faktisk, det er ok med et loft for kæmpefamilier - men vi synes vel alle sammen, at en kæmpefamilie er mindst et barn større end vores egen....
I BT er der en artikel med et par, der venter barn nr. 8. Her siger moren, at de synes, de har gjort samfundet en tjeneste ved at sørge for mange børn, så der er nogle til at forsørge ældregenerationen. Men moren - som fremover ikke skal arbejde, og som jo må have været på barsel i tilsammen mange år - har jo sådan set ikke ydet meget til samfundet, og hvis halvdelen af hendes børn vælger hendes 'model', så er det - så vidt, jeg kan se - ikke nogen god 'forretning' for samfundet.
Alt i alt synes jeg dog, den største skandale er, at dagpengeperioden skal halveres - i en tid med massefyringer og arbejdsløshed.
Jeg håber snart, nogen tør røre ved efterlønnen. Den får vi i vores generation alligevel næppe glæde af.
Anmeld