Storfamilier

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2010

Signe1704-vb

ma08 skrev:
Men Mammarazzi, du har helt ret, det er rart at vide, hvad man (ikke) skal igennem, hvor lang tid det tager osv. Men bedst af alt kan man tage det lidt mere afslappet, fordi det jo er lykkedes før og man allerede har det skønneste barn :kiss: Selvfølgelig vil vi være kede af det, hvis det ikke lykkes at få nr. 2, men denne gang slipper vi fx for frygten for slet ikke at kunne få børn.
Jeg kan godt følge dig. Har man fået bare et barn kan man klare ikke at få flere (ikke at det ikke vil være hårdt, men så har man da en at glæde sig over). Det må være rædselsfuldt slet ikke at få nogle.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2010

ma08-vb

MAMMARAZZI skrev:
ma 08, jeg ved godt, du ikke kan bruge det til noget - men jeg fortæller det alligevel... Hmm.. Kender du typen :angry: Sorry :blush:
Det gør skam ikke noget ;) Og dejligt for din veninde :) Signe1704 skrev:
Jeg har hørt fra en jordemoder at hvis man lider af PCO er den bedste medicin en graviditet. Dvs at hvis man først har fået et barn skulle det være nemmere at få nummer to. Om det passer ved jeg ikke og jeg ved jo heller ikke om det er problemet hos din veninde eller dig ma08.
Ingen PCO her, men mand med ikke-eksisterende sædkvalitet, så løsningen hos os blev en donor. Jeg x'er fingre for at det lykkes, men føler mig også velsignet over overhovedet at have fået ét barn :)

Anmeld

11. maj 2010

Signe1704-vb

MAMMARAZZI skrev:
Ved heller ikke, om det passer - men jeg har da hørt om lignende tilfælde..
Jeg synes også tit man hører om nogle der har givet op og så lige pludselig er den der. Tror psyken kan spille en kæmpe rolle, men det må godt nok være svært (læs: Umuligt) ikke at blive påvirket hvis det ikke vil lykkes. Min mands bardomsven har fundet en kone der nu er 45 år. De har prøvet at få et barn i de 5 år vi har kendt hinanden og har også været i behandling. To graviditeter er endt i spontan abort og siden er der intet sket. Nu havde de opgivet grundet hendes alder og i sidste uge ringede de så og fortalte at de er 19 uger henne. Er det ikke bare vildt? Jeg krydser fingre for at det sker i første hug for jer ma08.

Anmeld

11. maj 2010

Signe1704-vb

ma08 skrev:
Ingen PCO her, men mand med ikke-eksisterende sædkvalitet, så løsningen hos os blev en donor. Jeg x'er fingre for at det lykkes, men føler mig også velsignet over overhovedet at have fået ét barn :)
Må man spørge om i så kan få samme donor igen? Men når situationen er sådan er der vel gode muligheder eller?

Anmeld

12. maj 2010

Lars F-vb

Spunk skrev:
Jamen i virkeligheden er det jo skønt at vi ikke behøver at gøre alt ens.
Det er nemlig rigtigt. Forskellighed er en kæmpe styrke. Det er jo en af de bedste ting ved folkeskolen (når den er god) - at ungerne får lov at opleve, hvor mangfoldig verden kan være. For mig er det utroligt vigtigt, at børn opdrages til at vælge selv og til at have respekt for alle de forskellige valg man kan træffe - i stedet for at leve efter en skabelon.

Anmeld

12. maj 2010

Soap-vb

Lars F skrev:
Spunk skrev:
Jamen i virkeligheden er det jo skønt at vi ikke behøver at gøre alt ens.
Det er nemlig rigtigt. Forskellighed er en kæmpe styrke. Det er jo en af de bedste ting ved folkeskolen (når den er god) - at ungerne får lov at opleve, hvor mangfoldig verden kan være. For mig er det utroligt vigtigt, at børn opdrages til at vælge selv og til at have respekt for alle de forskellige valg man kan træffe - i stedet for at leve efter en skabelon.
Jeg er så enig :) Blir det som vi gerne vil ha det, i ved den der rosenrøde drøm så ender vi med 5 børn i alt :) Det må vel også betegnes som en stor familie ;) Det ville være så fantastisk :)

Anmeld

12. maj 2010

ma08-vb

Signe1704 skrev:
Jeg krydser fingre for at det sker i første hug for jer ma08.
Signe1704 skrev:
Må man spørge om i så kan få samme donor igen? Men når situationen er sådan er der vel gode muligheder eller?
Tak, Signe :) Vi har valgt at reservere 'strå' som det kaldes fra den samme donor, så der er en vis kontinuitet. Jeg går hos en privat fertilitetslæge (efter henvisning fra egen læge), så jeg ved ikke om man kan gøre det samme i offentligt regi. Vi har i øvrigt betalt nogle tusinde kr. for at få stråene opbevaret.

Anmeld

12. maj 2010

Spunk-vb

For lige at vende tilbage til storfamilierne - jeg synes det er ret flot, at en familie med 7 børn og en årsindkomst på 300 000 kr. kan få det til at hænge sammen økonomisk.... Ma08 - held og lykke med det.

Anmeld

12. maj 2010

ma08-vb

Spunk skrev:
For lige at vende tilbage til storfamilierne - jeg synes det er ret flot, at en familie med 7 børn og en årsindkomst på 300 000 kr. kan få det til at hænge sammen økonomisk.... Ma08 - held og lykke med det.
Tak Spunk :) Mht. 7 børn og en årsindkomst på 300.000 kr. sidder jeg og måber (så ikke udsendelsen). Hvordan i alverden kan det lade sig gøre???? Stof til eftertanke :blush:

Anmeld

12. maj 2010

als-vb

:S ja jeg tager hatten af for dem der kan med så mange børn. og fatter slet ikke man kan få økonomien til at række med 7 børn og så kun en årsindtægt på 300,000 (+børnepenge). Den anden familie var lidt bedre stillet med 9 børn og en årsindtægt på 1 mill. (er godt nok mange penge den ene mand tjente) For i begge tilfælde var moderen hjemmegående. prøvede at regne på det og med ni børn og normal termin vil det svare til at have været gravid i 6 år og 9 måneder (ca.) er da godt nok længe at bære rundt på andre mennesker. :laugh: De kvinder har i hvertfald ikke haft de samme graviditetsgener som jeg havde ellers ville man vidst ikke blive ved. Vil da gerne have bare en mere, men tanken om at kaste op i 4 måneder igen, puh :S og ja så tanken om en frygtelig fødselsoplevelse gør nok også man ikke bare lige kaster sig hovedløs ud i projekt barn. Angående alder, jeg var 25 da jeg fik tøsen. Så er vidst lige i målgruppen. Vi blev så gravide i første forsøg efter jeg smed p-piller (lidt hurtigere end beregnet).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.