Har mistet modet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. september 2009

otlitrom

maria-norby skriver:

Hej Kitty..

Har siddet og læst alle dine indlæg og kan næsten sætte mig ind i dit sted. Jeg har ikke selv stået med negative tester. Men har en veninde som har prøvet det samme som dig, og hun ligesom dig var frustreret og ikke anede hvilket ben hun skulle stå på, og hun smed det ud på alle andre, hvilke er en god ting syns jeg, for det gir mulighed for at få gode råd fra andre som er blevet gravide forholdsvis hurtigt..

Du skriver at måske det pga det du spiser. Nej nej søde Kitty.. det har intet med at gøre hvad du spiser. jeg vil sige det samme som jeg sagde til min veninde. Lad hver og tænk over det i din daglig dag. lad din krop slappe af. Din krop skal ha ro til at kunne arbejde, ikke mindst arbejde med de æg som en dag skal blive til et vidunderligt barn.

Selvfølgelig skal man vide hvornår man har æggeløsning.  ved ikke om der er en "test" her inde på baby.dk men jeg ved inde på www.b-a-b-y.dk der kan man oprette en profil ligesom her inde, og der kan man regne ud hvornår man ca har æggeløsning..

Det har hjulpet mig MEGET, og det har hjulpet min veninde. den test fortæller hvornår de ca har æggeløsning. Som består af en periode på 5 dage mener jeg.. f.esk. fra d. 4 okt - d. 9. okt. i den periode er der bedst chance for at blive gravid vil den sige.  (bare et eksempel) ... Måske det er hver og prøve..

JEG HÅBER IKKE JEG HAR SAGT NOGET SOM GØR DIG KED AF DET..

Ønsker dig SÅ meget held og lykke med det, og vil da se frem til et indlæg fra dig med dejlige nyheder.. )

STORT knus

Nej, du har bestemt ikke gjort mig ked af det!!
Der er forskel på, hvordan man giver råd! Dine råd ser jeg udelukkende som velmente, og ikke som en løftet pegefinger
Den side vil jeg da kigge ind på straks, for det var måske en mulighed!?
Jeg tror egentlig heller ikke jeg spiser forkert, men man får tudet ørene fulde af så mange forskellige råd og retningslinjer, at man lige netop ikke ved, hvilket ben man skal stå på

Tak for dit råd. Baby.dk er lidt en livline for mig.. OK, det lyder måske lige drastisk nok.. Men her kan man komme af med alle tankerne, på både gode og dårlige dage, og finde et godt råd eller nye mennesker at snakke med. Så tak for det allesammen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2009

Henriette72

kitty skriver:

TAK!
Jeg håber det også... Har haft kvalme i 3 dage og været MEGA træt, men vil ikke stresse min krop med tanker så som "Måske er jeg gravid", for så går det over gevind.. Men håbet er der da stadig
Jeg vil forsætte med test i næste måned, hvis ikke den er der..

Jeg var faktisk sikker på at den var der for jeg fik kvalme præcis 1 uge efter ÆL Turde ikk håbe, men mens kom ikk. Jeg vidste så at den var sikker, for jeg plejer at få det på klokkeslet, men venter næsten 1 uge inden jeg testede pos. Min mand er nemlig overtroisk og mente at jeg ville skræmme den væk hvis jeg testede for tidligt

Men selvfølgelig er den der

Anmeld

16. september 2009

otlitrom

Henriette72 skriver:

Jeg var faktisk sikker på at den var der for jeg fik kvalme præcis 1 uge efter ÆL Turde ikk håbe, men mens kom ikk. Jeg vidste så at den var sikker, for jeg plejer at få det på klokkeslet, men venter næsten 1 uge inden jeg testede pos. Min mand er nemlig overtroisk og mente at jeg ville skræmme den væk hvis jeg testede for tidligt

Men selvfølgelig er den der

Hi hi! Det lyder som noget min kæreste kunne sige. Han er allerede begyndt at bære poserne hjem fra indkøb, for tænk nu, hvis der var en lille én inde i maven, så må jeg jo ikke bære noget tungt.. Jeg klager ikke Men han siger ikke noget til at jeg tager til spinning 2-3 gange om ugen.. tosse! 
De er nu søde, de mænd..

Anmeld

16. september 2009

Miss.Sunshine

Jeg tror desværre det er helt normalt at have det sådan.
Jeg ser selv gravide overalt! Eller barnevogne. og jeg syntes det er dybt uretfærdigt at "alle andre" kan når jeg ikke kan.
Ved ikke rigtig hvad jeg skal med indlægget, andet end at sige jeg forstår dig.

Knus

Anmeld

16. september 2009

Henriette72

kitty skriver:

Hi hi! Det lyder som noget min kæreste kunne sige. Han er allerede begyndt at bære poserne hjem fra indkøb, for tænk nu, hvis der var en lille én inde i maven, så må jeg jo ikke bære noget tungt.. Jeg klager ikke Men han siger ikke noget til at jeg tager til spinning 2-3 gange om ugen.. tosse! 
De er nu søde, de mænd..

Ja de kan godt være søde

Anmeld

16. september 2009

Mist

kitty skriver:

Nej, du har bestemt ikke gjort mig ked af det!!
Der er forskel på, hvordan man giver råd! Dine råd ser jeg udelukkende som velmente, og ikke som en løftet pegefinger
Den side vil jeg da kigge ind på straks, for det var måske en mulighed!?
Jeg tror egentlig heller ikke jeg spiser forkert, men man får tudet ørene fulde af så mange forskellige råd og retningslinjer, at man lige netop ikke ved, hvilket ben man skal stå på

Tak for dit råd. Baby.dk er lidt en livline for mig.. OK, det lyder måske lige drastisk nok.. Men her kan man komme af med alle tankerne, på både gode og dårlige dage, og finde et godt råd eller nye mennesker at snakke med. Så tak for det allesammen

Jeg er glad for du ikke blev ked af det, for som du siger når man giver råd kan man gøre det på mange måder, og det er lige det med IKKE og sige det på den måde at man dikter.. Kender nemlig selv den følelse af og få en masse gode råd til det ene og det andet og det kan lyde så hårdt og barsk, at man bliver vildt ked af det..

Men jeg er glad for du kan bruge mine råd til lidt, og som jeg siger jeg håber virkelig snart du skriver et indlæg at nu er det endelig sket..

Men som jeg sagde.. Du må virkelig give din krop ro, det er det vigtigste.. Så længe du går og er frustrerende (hvilke jo er forstående) kan kroppen ikke arbejde normalt,

lad os antage dig og kæresten ikke tænkte over det med børn og i en aften bare har lyst til hinanden, og har ubeskyttet sex UDEN og tænke over hvad der kan ske ved det så slapper jeres kroppen af fordi i bare nyder hinanden uden og tænke på andet end jer to, i bare glemmer tid og sted og at det kun er jeres univers,

Det er den bedste måde og få kroppen til at slappe af, og arbejde med det den nu skal arbejde med..

ved jeg os det er lettere sagt end gjort. Og det er noget man skal arbejde på og gøre. For det er klart når man virkelig ønsker og være gravid tænker man ikke på andet end store maver osv osv.

Men har du brug for at snakke privat, os så sig endelig til. Jeg er her og vil gerne støtte dig og kæresten med alle de råd jeg kan og hvis i har spørgsmål så sig da endelig til.. Lytter gerne.. )

Varme tanker
her fra

Anmeld

16. september 2009

Miaka

Kender det også godt. Kæresten og jeg har været igang i godt 1 år nu, og jeg syntes selv jeg har taget det pænt hver gang. Jeg følte mig ikke vildt trist, måske skuffet og tænkte.. jamen der er bare næste mrd. Jeg har også følt jalousi, og især fordi jeg arbejder i et supermarked hvor aldersgruppen af handlende er meget gravide kvinder og kvinder på barsel eller dagpleje mødre. så jeg ser midst en barnevogn om dagen og en masse børnefamilier. Det er hårdt, men jeg prøver at tænke på mig selv, og siger det sker nok snart. Fire piger en og dreng på min alder jeg har gået i klasse med tilbage i tiden er blevet gravide eller fået børn. Og så sent som idag skrev min veninde fra min efterskole at hun også er blevet gravid efter 2 forsøg. Jeg ønskede hende tillykke og var også glad på hendes vegne, og tænke jamen, det skal også nok ske for mig. Men så gik der lige 20 min eller noget, også brød jeg bare totalt sammen og stortuede i over 30 min, var totalt ynkelig og følte lige pludselig mig totalt fortabt.. Kæresten og jeg har en tid ved lægen torsdag i næste uge. Så er også mega nervøs hvad vi kommer frem til der.

Anmeld

17. september 2009

otlitrom

maria-norby skriver:

Jeg er glad for du ikke blev ked af det, for som du siger når man giver råd kan man gøre det på mange måder, og det er lige det med IKKE og sige det på den måde at man dikter.. Kender nemlig selv den følelse af og få en masse gode råd til det ene og det andet og det kan lyde så hårdt og barsk, at man bliver vildt ked af det..

Men jeg er glad for du kan bruge mine råd til lidt, og som jeg siger jeg håber virkelig snart du skriver et indlæg at nu er det endelig sket..

Men som jeg sagde.. Du må virkelig give din krop ro, det er det vigtigste.. Så længe du går og er frustrerende (hvilke jo er forstående) kan kroppen ikke arbejde normalt,

lad os antage dig og kæresten ikke tænkte over det med børn og i en aften bare har lyst til hinanden, og har ubeskyttet sex UDEN og tænke over hvad der kan ske ved det så slapper jeres kroppen af fordi i bare nyder hinanden uden og tænke på andet end jer to, i bare glemmer tid og sted og at det kun er jeres univers,

Det er den bedste måde og få kroppen til at slappe af, og arbejde med det den nu skal arbejde med..

ved jeg os det er lettere sagt end gjort. Og det er noget man skal arbejde på og gøre. For det er klart når man virkelig ønsker og være gravid tænker man ikke på andet end store maver osv osv.

Men har du brug for at snakke privat, os så sig endelig til. Jeg er her og vil gerne støtte dig og kæresten med alle de råd jeg kan og hvis i har spørgsmål så sig da endelig til.. Lytter gerne.. )

Varme tanker
her fra

Jeg har været inde på deres ÆL-beregner, og regnerde både for den cyklus jeg er i nu, og for den næste.. Og måske har vi ramt rigtigt alligevel i denne måned, så der er stadig håb. I næste måned ved jeg i hvert fald nu, hvilken weekend der skal "arbejdes"

Du skriver, at vi skal huske at nyde hinanden.. Og det er vi blevet rigtig gode til igen. Der var et par måneder, hvor vi løb helt af sporet, og bare tænkte baby, baby, baby.. Men jeg synes det er gået i sig selv. For tiden går det bare som det skal, og mine babytanker fylder ikke så meget. Jeg tænker på min genopstartede træning og min praktik, og har ikke rigtig tid til at bruge så meget krudt på det Så det er da positivt. De andre ting stresser mig ikke...
Men jeg tror du har rigtig meget ret!! Hvis man tænker for meget over det, så tror jeg man kan ødelægge det lidt for sig selv! -Nogle gange er det bare umuligt at holde tankerne i ro!!

Det kan sagtens være jeg sender dig en PB en dag Det er rigtig sødt af dig!

Anmeld

17. september 2009

otlitrom

Miaka skriver:

Kender det også godt. Kæresten og jeg har været igang i godt 1 år nu, og jeg syntes selv jeg har taget det pænt hver gang. Jeg følte mig ikke vildt trist, måske skuffet og tænkte.. jamen der er bare næste mrd. Jeg har også følt jalousi, og især fordi jeg arbejder i et supermarked hvor aldersgruppen af handlende er meget gravide kvinder og kvinder på barsel eller dagpleje mødre. så jeg ser midst en barnevogn om dagen og en masse børnefamilier. Det er hårdt, men jeg prøver at tænke på mig selv, og siger det sker nok snart. Fire piger en og dreng på min alder jeg har gået i klasse med tilbage i tiden er blevet gravide eller fået børn. Og så sent som idag skrev min veninde fra min efterskole at hun også er blevet gravid efter 2 forsøg. Jeg ønskede hende tillykke og var også glad på hendes vegne, og tænke jamen, det skal også nok ske for mig. Men så gik der lige 20 min eller noget, også brød jeg bare totalt sammen og stortuede i over 30 min, var totalt ynkelig og følte lige pludselig mig totalt fortabt.. Kæresten og jeg har en tid ved lægen torsdag i næste uge. Så er også mega nervøs hvad vi kommer frem til der.

Jeg kan godt forstå, at du frygter det med lægen... Jeg har vist også skrevet det i et tidligere indlæg, at jeg også er bange for det svar der evt. kommer.. Men måske er det bedre at få svar end at leve i uvisheden? Jeg kæmper selv med tanken. Jeg har selv rigtig svært ved at finde ud af, om jeg vil til lægen, hvornår det skal være, tage mig sammen til at ringe.. osv osv..
Jeg synes det er fedt at du/I har taget beslutningen! Måske der ikke er noget galt, så kan I rigtig slappe af og nyde hinanden...

Det skal nok lykkes.. Jeg prøver at holde tankerne positive, men det virker ikke hver dag

for jer, og tiden ved lægen!

Anmeld

17. september 2009

Miaka

Tak! Ja det er helt klart bedre at vide det. Hvis vi kunne, så ville jeg vide det allerede da vi begyndte helt tilbage til slutningen af sidste år, bare det at få at vide at kroppen ikke fejler noget og at man kan, det giver en meget mere selvtillid. Så glæder mig til at få lægen overstået. Men det der irriterer mig lidt er at lægen havde sagt til min kæreste at det var en samtale på ½ time vi kom ind til. så hvis vi bare sidder og snakker, og derefter bliver sendt hjem uden at få taget prøver, så bliver jeg skuffet, fordi så har vi ikke bevist en skid, og er tilbage hvor vi startede. Derfor jeg har lidt mixxed følelser til det lægebesøg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.