Har mistet modet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. september 2009

Mie A

kitty skriver:

Tænkte at jeg lige ville opdatere lidt, og komme ud med lidt nye frustrationer..

Har nu ÆL-testet i 14 dage, fra ca 10 dage efter mens.stop, ligesom de anbefaler i pakken.. Har dog stadig ikke haft en positiv ÆL test, så har nu en mistanke om, at min ÆL ligger meget hurtigt efter mens.. Så der er nok heller ikke gevinst i denne måned.. ØV! Men så ved jeg det da til næste måned

Den gravide veninde jeg nævnte i det første indlæg har jeg skrevet et brev til, da hun har sagt til en anden veninde, at hun var bange for, hvordan jeg ville reagere på at hun var gravid, eftersom vi har prøvet så længe.... Egentlig pænt tænkt? Har skrevet et brev og forklaret hende, hvordan jeg har det, og at det ikke er noget personligt, hvis jeg bliver lidt stille, den første gang jeg ser hende igen, da det udelukkende er fordi jeg er misundelige, og at vi selvfølgelig stadig brændende ønsker os et barn... Skriver tillykke til hende, og at det selvfølgelig er super skønt, men at jeg håber hun forstår mig og min reaktion...
Og hvad for jeg så tilbage??!! Et tusind tak, og så ellers et laaaangt brev om, hvodan man bedst bliver gravid. Hvordan de har gjort (hu blev gravid i 1. hug), hvad hun synes er forkert ved mine spisevaner og motionsvaner, hvad hun kunne forestille sig var galt, og om vi ikke snart skulle til lægen og begynde at få hjælp... MÅSKE er det bare venligt ment, men jeg synes virkelig det var at træde på en der ligger ned?  Eller er det bare mig der er for pylret...??
Det ar ellers lige begyndt at gå skide godt med humøret. Modet var kommet tilbage, og jeg var fyldt med tanken "Jeg skal nok blive gravid, det tager bare lidt tid... Måske til jul...  Hvor bliver det fantastisk at fortælle familien det.. og hvordan skal jeg sige det til kæresten, når jeg tester positiv..." Alle de glade tanker... Men efter hendes brev endte det med "hvorfor er jeg så forkert... Mon jeg er for "usund" til at få et barn... "Det sker nok aldrig... Jeg er utilstrækkelig..:"

Det er nu en uge siden.. Jeg har ikke skrevet tilbage.. Jeg synes jeg var en god veninde og fortælle ærligt om mine følelser, og fik så bare en kæmpe leksion i "Sådan bliver du gravid" i stedet.. ØV!

Humøret er rimelig godt igen.. Jeg skal nok blive mor... Det skal nok komme!!
Ville bare lige opdatere jer lidt, og høre, om I synes jeg har reageret underligt på venindens brev?

Hejsa.
Jeg tror at du skal tage dem ti dage efter menstrations START! bare lige en lille tilføjelse og vil også ønske dig held og lykke med projekt baby
Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2009

otlitrom

Mie A skriver:

Hejsa.
Jeg tror at du skal tage dem ti dage efter menstrations START! bare lige en lille tilføjelse og vil også ønske dig held og lykke med projekt baby
Knus

så har jeg da vist alvorligt læst forkert på indlægs-sedlen.. ups..
Nå, men så ser vi hvad der sker... ellers prøver vi bare igen næste måned... 
Tak for tippet..

Anmeld

16. september 2009

otlitrom

Går lige pt og slår mig selv i hovedet over, at jeg kunne være sådan en klovn at læse så forkert.. Nå, men der er jo en chance igen om ikke så længe.. ØV!

Anmeld

16. september 2009

otlitrom

christina2412 skriver:

hejsa.

jeg kan følge dig så meget

har selv kæmpet i 8 år, og er endelig lykkes.

det er helt naturligt du har den følelse, at du har svært ved, at kan glæde dig over andre veninder er gravide. selvom det ikke er din mening, kan man bare ikke styre sine følelser hvad det angår.

det er så vigtigt, at dig og din kæreste snakker og giver udtryk for hinandens følelser.

følte også selv jeg ikke slog til som kvinde, men det lyder som om du har en super sød og forstående kæreste, og du skal lytte til når han fortæller dig, han elsker dig og vil gøre det uanset om i bliver gravid, eller ej, selvom jeg godt ved der kan være nogen rigtig dumme sorte dage.

men hold sammen

håber uendelig meget det lykkes for jer SNART

christina 31+5

Først stort tillykke med at det er lykkes!! Hvor er det fantastisk!! Det giver mig et håb om, at der også er børn til mig engang..

Min kærestes og mit forhold er blevet meget anderledes, efter vi har startet projekt baby. Det tror jeg nu er helt naturligt? Vi er blevet bedre til at tale om de ting der irriterer os, eller hvis vi tumler med nogle følelser, som vi ikke helt kan forstå.. Eller har vi en dårlig dag, så er det OK at sige det!
Det virker som om vi er kommet i den fase, hvor vi har noget at kæmpe for.. Vi har et ønske om at få børn sammen, og derfor også et ønske om at blive sammen!! Så kan man jo ikke bare skændes så det brager og løbe fra problemerne. Man må være "voksen" og tale om problemet og løse det i fællesskab...
Vi har dog aldrig været dem der har skændtes meget, men vi har da været oppe at ringe et par gange. -Det er godt nok længe siden nu.... Vi er blevet meget bedre til at holde hinanden oppe, så jeg synes vi har det helt fantastisk!!! Jeg prøver da også at stole på ham, når han siger at jeg er verdens smukkeste kvinde.. hi hi.. Selvom jeg nu tvivler lidt i ny og næ..

Anmeld

16. september 2009

otlitrom

Tjuhl skriver:

der er desværre rigtig mange mennesker, der tror at de frit kan fortælle os, der har problemer med at reproducere os, hvad de mener problemet er. det er DØDtræls, men man er nødt til at vænne sig til det. og så sige fra en gang imellem! især hvis det er nære venner eller familie, der overskrider ens grænser. min egen søster fortæller mig gang på gang, at vi "jo bare skal knalde hver dag hele måneden, så lykkedes det" - meget fint, men vi har nu prøvet i 2 1/2 år og hvis vi skulle knalde hver evig eneste dag i den tid, så ville jeg være hudløs forneden!! i sidste måned sendte hun mig en sms om, at hvis vi ikke ville knalde hver dag, så kunne min mand jo onanere i en bollesprøjte og så kunne jeg bare sprøjte sæden op selv.... jeg blev rasende, for at sige det mildt og hun fattede - endelig - pointen og har ikke kommet med smarte råd eller bemærkninger siden.

du overreagerer IKKE!! det gør meget meget ondt at være ufrivlligt barnløs og det er ikke noget andre skal blande sig i - og de der er blevet gravide i første hug skal klappe i (for at sige det mildt) for de har ingen ide om hvor meget skade de gør med deres kommentarer eller hvor lidt de ved om smerten ved den manglende ekstra streg på testen måned efter måned.

ville bare lige skrive, at jeg ved hvordan du har det og jeg er sikker på der er flere herinde der er blevet utrolig såret over venners velmendene grænseoverskridende gode råd

Jeg er sgu lidt i chok over din søster, for at være ærlig! Der må da være en grænse for, hvad man siger... Selvom I er søskende og måske har et godt forhold? Jeg ville aldrig sige sådan noget til min søster... Eller til nogen. Kun hvis de bad om det, men det nægter jeg at tro på, at nogen ber om? Så kan jeg godt leve med et træls brev fra en veninde....

Jeg er godt klar over, at der vil komme gode råd henad vejen.. Og det er jo OK, for mange gør det i en god mening. MEN jeg skrev netop til veninden at jeg havde svært ved at "greje" hendes graviditet.. Så må man da ku lægge 2 og 2 sammen og se, at jeg ikke skal have hendes happy happy historie PLUS "du skal ikke gøre sådan og sådan.." Hun sætter stadig mit pis i kog, og det varer liiiiige lidt inden vi taler sammen igen.. Kan sgu ikke rumme hende lige nu!

Noget helt andet: Jeg sender dig et galleri af og håber, at alt går som det skal denne gang! Du fortjener det!!

Anmeld

16. september 2009

Henriette72

Tænkte at jeg lige ville opdatere lidt, og komme ud med lidt nye frustrationer..

Har nu ÆL-testet i 14 dage, fra ca 10 dage efter mens.stop, ligesom de anbefaler i pakken.. Har dog stadig ikke haft en positiv ÆL test, så har nu en mistanke om, at min ÆL ligger meget hurtigt efter mens.. Så der er nok heller ikke gevinst i denne måned.. ØV! Men så ved jeg det da til næste måned

Den gravide veninde jeg nævnte i det første indlæg har jeg skrevet et brev til, da hun har sagt til en anden veninde, at hun var bange for, hvordan jeg ville reagere på at hun var gravid, eftersom vi har prøvet så længe.... Egentlig pænt tænkt? Har skrevet et brev og forklaret hende, hvordan jeg har det, og at det ikke er noget personligt, hvis jeg bliver lidt stille, den første gang jeg ser hende igen, da det udelukkende er fordi jeg er misundelige, og at vi selvfølgelig stadig brændende ønsker os et barn... Skriver tillykke til hende, og at det selvfølgelig er super skønt, men at jeg håber hun forstår mig og min reaktion...
Og hvad for jeg så tilbage??!! Et tusind tak, og så ellers et laaaangt brev om, hvodan man bedst bliver gravid. Hvordan de har gjort (hu blev gravid i 1. hug), hvad hun synes er forkert ved mine spisevaner og motionsvaner, hvad hun kunne forestille sig var galt, og om vi ikke snart skulle til lægen og begynde at få hjælp... MÅSKE er det bare venligt ment, men jeg synes virkelig det var at træde på en der ligger ned?  Eller er det bare mig der er for pylret...??
Det ar ellers lige begyndt at gå skide godt med humøret. Modet var kommet tilbage, og jeg var fyldt med tanken "Jeg skal nok blive gravid, det tager bare lidt tid... Måske til jul...  Hvor bliver det fantastisk at fortælle familien det.. og hvordan skal jeg sige det til kæresten, når jeg tester positiv..." Alle de glade tanker... Men efter hendes brev endte det med "hvorfor er jeg så forkert... Mon jeg er for "usund" til at få et barn... "Det sker nok aldrig... Jeg er utilstrækkelig..:"

Det er nu en uge siden.. Jeg har ikke skrevet tilbage.. Jeg synes jeg var en god veninde og fortælle ærligt om mine følelser, og fik så bare en kæmpe leksion i "Sådan bliver du gravid" i stedet.. ØV!

Ville bare lige opdatere jer lidt, og høre, om I synes jeg har reageret underligt på venindens brev?

Vi prøvede i 16 mdr. (resultat 1 SA og 1 MA i løbet af 3 mdr.) men til sidst blev jeg "desperat" og begyndte at bruge ÆL-test. Det viste sig at jeg har ÆL på dag 18 og ikk 14 1. gang var der ikk gevist, men det var der 2. gang og jeg er nu 14+3

Jeg er rigtig glad for at jeg begyndte på ÆL-test for jeg er sikker på at jeg ellers ikk var blevet gravid, da jeg var sikker på at jeg havde ÆL dag 14...

Jeg synes ikk at din veninde var særlig sød i sit brev og kan godt forstå du blev ked af det. Hun kunne måske godt havde været lidt mere diplomatisk...

Håber du snart står med II.

Knus

Anmeld

16. september 2009

otlitrom

Henriette72 skriver:

Vi prøvede i 16 mdr. (resultat 1 SA og 1 MA i løbet af 3 mdr.) men til sidst blev jeg "desperat" og begyndte at bruge ÆL-test. Det viste sig at jeg har ÆL på dag 18 og ikk 14 1. gang var der ikk gevist, men det var der 2. gang og jeg er nu 14+3

Jeg er rigtig glad for at jeg begyndte på ÆL-test for jeg er sikker på at jeg ellers ikk var blevet gravid, da jeg var sikker på at jeg havde ÆL dag 14...

Håber du snart står med II.

Knus

Jeg synes også det er en fin test, for jeg tror nemlig også at min ÆL ligger på et andet tidspunkt, end det jeg først troede.... Men nu er jeg jo startet forkert, fordi jeg ikke har læst indlægssedlen ordentligt (KLOVN), så jeg fortsætter igen næste måned...
Men dejligt at høre at du har haft glæde af det. Det er ikke alle der synes godt om dem. Men jeg synes det er uproblematisk og hurtigt
Håber også det virker for os
Tillykke med din graviditet!

Anmeld

16. september 2009

Henriette72

Jeg syntes også at det var nemt. Jeg er glad for at jeg fik brugt dem

for at det snart bliver din tur, det er en dejlig fornemmelse.

Knus

Anmeld

16. september 2009

otlitrom

Henriette72 skriver:

Jeg syntes også at det var nemt. Jeg er glad for at jeg fik brugt dem

for at det snart bliver din tur, det er en dejlig fornemmelse.

Knus

TAK!
Jeg håber det også... Har haft kvalme i 3 dage og været MEGA træt, men vil ikke stresse min krop med tanker så som "Måske er jeg gravid", for så går det over gevind.. Men håbet er der da stadig
Jeg vil forsætte med test i næste måned, hvis ikke den er der..

Anmeld

16. september 2009

Mist

kitty skriver:

Hej Kitty..

Har siddet og læst alle dine indlæg og kan næsten sætte mig ind i dit sted. Jeg har ikke selv stået med negative tester. Men har en veninde som har prøvet det samme som dig, og hun ligesom dig var frustreret og ikke anede hvilket ben hun skulle stå på, og hun smed det ud på alle andre, hvilke er en god ting syns jeg, for det gir mulighed for at få gode råd fra andre som er blevet gravide forholdsvis hurtigt..

Du skriver at måske det pga det du spiser. Nej nej søde Kitty.. det har intet med at gøre hvad du spiser. jeg vil sige det samme som jeg sagde til min veninde. Lad hver og tænk over det i din daglig dag. lad din krop slappe af. Din krop skal ha ro til at kunne arbejde, ikke mindst arbejde med de æg som en dag skal blive til et vidunderligt barn.

Selvfølgelig skal man vide hvornår man har æggeløsning.  ved ikke om der er en "test" her inde på baby.dk men jeg ved inde på www.b-a-b-y.dk der kan man oprette en profil ligesom her inde, og der kan man regne ud hvornår man ca har æggeløsning..

Det har hjulpet mig MEGET, og det har hjulpet min veninde. den test fortæller hvornår de ca har æggeløsning. Som består af en periode på 5 dage mener jeg.. f.esk. fra d. 4 okt - d. 9. okt. i den periode er der bedst chance for at blive gravid vil den sige.  (bare et eksempel) ... Måske det er hver og prøve..

JEG HÅBER IKKE JEG HAR SAGT NOGET SOM GØR DIG KED AF DET..

Ønsker dig SÅ meget held og lykke med det, og vil da se frem til et indlæg fra dig med dejlige nyheder.. )

STORT knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.