Nyttige eller overflødige køkken-apparater?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2010

lib1982-vb

Signe1704 skrev:
lib1982 skrev:
Jeg er i hvert fald super glad for min - er bare så nemt lige at proppe den i gryden og snupti, så er der kartoffelmos! Synes den blender 'finere' end en alm. blender! Hjemme hos os spiser vi en del jordbærmarmelade, MEN MEN MEN kunne vinde VM i, at snige os uden om bærene (hedder det det??), så når spanden er halvfuld, stopper jeg stavblender i den og så blir det hele spist ;)
Synes du ikke kartoffelmosen bliver 'lang' og klistret når du bruger stavblender? Jeg bruger altid håndmixeren. Vi fisker også udenom bærerne. Måske vi skulle lave en byttecentral for halvbrugt syltetøj :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: altså med Mørk
kartoffelmosen blev mærkelig i starten, ved faktisk ikke helt hvad jeg gjorde anderledes, men det holdt i hvert fald op, og lige i starten, da de lærte at spise mos, var det egentlig en ret god konsistens at styre syns jeg!! God plan med byttecentralen - syns de flasker med uden bær er for dyre i forhold til en spand... måske når drengene blir større, for de er ret sjove at lege med syns jeg :blush:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2010

ma08-vb

På ønskelisten står Kitchenaid køkkenmaskine og en bagesten, har nogle erfaringer med Sådan een? Vi har en bagesten, som vi bruger på grillen til at lave pizza, det er mums :uhm: Mht. maskinparken indeholder den: Foodprocessor Høj blender Stavblender m. minihakker Kaffekværn Nespresso (espressomaskine) Mælkeskummer Toaster Håndmixer Citruspresser Kartoffelskræller Brødrister - og ja, vi bruger det hele :cheer:

Anmeld

21. marts 2010

Laurie-vb

mælkeskummer.. hvad er det?

Anmeld

22. marts 2010

Lars F-vb

kartoffelmosen blev mærkelig i starten, ved faktisk ikke helt hvad jeg gjorde anderledes, men det holdt i hvert fald op
Kartoffelmos, det laver jeg med piskeren på min trofaste Kenwood røremaskine. Det er perfekt.

Anmeld

22. marts 2010

Elverpigen-vb

jennie skrev:
På ønskelisten står Kitchenaid køkkenmaskine og en bagesten, har nogle erfaringer med Sådan een?
Jeg har en bagesten, bruger den faktisk kun når vi laver pizza, jeg syntes at de bliver super gode, så jeg vil ikke undvære den. :)

Anmeld

22. marts 2010

lib1982-vb

Laurie skrev:
mælkeskummer.. hvad er det?
En 'mini' pisker til at, ja skumme mælk med, til f.eks. Cafe Latte eller Cappochino - nøjh det er godt :woohoo:

Anmeld

22. marts 2010

Laurie-vb

købte en gang en til 20 kr... den var ikke meget værd. Kan ellers godt forestille mig, at det er dejligt, med noget der skummer!

Anmeld

22. marts 2010

Titte-vb

Har en spunk i maven skrev:
Jo, det er den på plasticflaske. Vi gider ikke at spise de der slatne bær, så den køber vi. Og den er også supergod hvis du spiser marmelade på ost - man kan lige lægge et par striber henover. Har ikke lige tænkt over at den skulle være dyr.... Men vores marmeladeforbrug er også temmelig beskedent - i hvert fald når den ikke er hjemmelavet. Det er vistnok 'den gamle fabrik' der laver den - men der findes vist også én der hedder 'rasmus klump marmelade' eller noget i den retning.
Og apropos bær i syltetøj.... Hvis man laver den selv, så skal man blende bærrene INDEN man koger marmeladen, ellers skummer det så meget! Og det er faktisk ret nemt.... 1 kg bær koges i ca. 10 min. Derefter tilsættes 1 kg syltesukker, og det hele koges op og koger i et par min. Hældes på skoldede/atamonskyllede glas og lukkes til med det samme. Skal stå indtil de er kolde før du kan bruge det. Det er jo skide nemt, og det er ligegyldigt om du bruger frosne eller friske bær....... Man kan naturligvis bruge mindre sukker, men da det er det der er stivelse i, så skal man prøve sig frem, evt. tilsætte 2-300 g flere bær... ;)

Anmeld

23. marts 2010

Møe-vb

UPS jeg er vist en af de nørdede som har en del ting som sjældent er i brug: - alm. kaffemaskine m/espressofunktion - 'amerikansk' brødrister - stavblendet - Vaffeljern - chokoladesmelter Dem jeg ikke kan leve uden: - Nespressomaskine - flad brødrister - Håndmixer - foodprocesser - blender Dem jeg mangler: - En røremaskine....(hvordan kan man leve uden....) - sådan en dims i bambus, hvor man kan dampe alt (ved desværre ikkel ige hvad den hedder) - microovn (den vi havde er desværre gået bort...)

Anmeld

23. marts 2010

Lars F-vb

Nespresso - den laver god kaffe, men er den ikke rasende dyr i drift?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.