Nyttige eller overflødige køkken-apparater?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2010

Signe1704-vb

Lars F skrev:
Ang. bagemaskine, så syn's jeg altså, det er super nemt og hurtigt at lave langtidshævet brød. Man kan forberede det hele om aftenen, lade det hæve i køleskabet, og så lige bage det når man står. Der er så godtnok ikke bagt når man står ud af sengen, men det tager altså ikke mange minutter at bage en flok boller.
Det kan du da også gøre i ovnen. Idéen med en bagemaskine er jo at du tilsætter alle ingredienser og så timer den. Så ælter den selv og holder pause så brødet kan hæve og ælter så en gang til og så videre. Hvis du alligevel selv ælter dejen kan du da ligeså godt forme den til boller og sætte dem i køleskabet natten over for så at smide dem i ovnen når du står op. Du kan da for øvrigt heller ikke bage boller i en bagemaskine.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2010

Spunk-vb

Jeg tror nu også at det er dét der er Lars' pointe. Hvis man lørdag aften laver en dej der skal langtidshæve i køleskab, så skal bollerne bare sættes på plade med 2 skeer og sættes i ovnen søndag morgen. :)

Anmeld

25. marts 2010

Lars F-vb

Nemlig, ja. For mig virker en bagemaskine lidt for begrænset (ingen boller, flet-brød, osv), og friskbagt brød om morgenen kan jeg sagtens opnå uden en bagemaskine.

Anmeld

26. marts 2010

Signe1704-vb

Det var mig der misforstod det. Troede du ville bruge bagemaskinen til det :laugh: :laugh: :laugh: Synes også det lød lidt umuligt :P

Anmeld

19. maj 2010

Møe-vb

Lars F skrev:
Helt enig i, at det skal være god kaffer eller ingen kaffe. Jeg tænker bare, at med de mængder jeg drikker, så giver det måske mere mening af købe en maskine der laver espresso fra hele bønner - det koster lidt mere fra maskinen, og er måske lidt mere besværligt, men det er billigere i drift. Bruger i meget, at man med Nespresso nemt kan skife mellem forskellig smag og type af kaffe?
Helt enig. Men vores forbrug er ikke stort - max et par kopper om dagen, så tror det er i overkanten med en som maler bønner med det samme. i øvrigt ville bønnene nok nå at blive kedelige inden vi fik brugt dem. Bruger det hver gang - tager lige den vi har lyst til... Det er fantastisk!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.