Nyttige eller overflødige køkken-apparater?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. marts 2010

mørk-vb

lib1982 skrev: Hjemme hos os spiser vi en del jordbærmarmelade, MEN MEN MEN kunne vinde VM i, at snige os uden om bærene (hedder det det??), så når spanden er halvfuld, stopper jeg stavblender i den og så blir det hele spist ;) Her er det lige omvendt. Vi er mest til brombær og her er det bærrene, der bliver fisket efter ;)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2010

Laurie-vb

Min el kedel er lige gået i stykker... har prøvet at afkalke den, men den vil ikke mere... og jeg savner den allerede!! Ellers har jeg en mini shaker, som jeg bruger dagligt... mikroovn og miniovn bruges også dagligt...

Anmeld

19. marts 2010

Elverpigen-vb

Jeg kom lige i tanke om mine Micro Plane rivejern. De er godt nok ikke elektriske køkkenapperater, men de er super gode, jeg bruger dem til at rive citrus skal, parmasan og muskatnød bla. Det er nok et af de bedste køb jeg længe har gjort :P

Anmeld

19. marts 2010

Signe1704-vb

lib1982 skrev:
Jeg er i hvert fald super glad for min - er bare så nemt lige at proppe den i gryden og snupti, så er der kartoffelmos! Synes den blender 'finere' end en alm. blender! Hjemme hos os spiser vi en del jordbærmarmelade, MEN MEN MEN kunne vinde VM i, at snige os uden om bærene (hedder det det??), så når spanden er halvfuld, stopper jeg stavblender i den og så blir det hele spist ;)
Synes du ikke kartoffelmosen bliver 'lang' og klistret når du bruger stavblender? Jeg bruger altid håndmixeren. Vi fisker også udenom bærerne. Måske vi skulle lave en byttecentral for halvbrugt syltetøj :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: altså med Mørk

Anmeld

19. marts 2010

Signe1704-vb

Lars F skrev:
God pointe. Men det er nu nemt nok at skille blenderen ad og smide delene i opvaskemaskinen. Men man kan blende direkte i gryden med en stavblender - det lyder smart, men er det noget man faktisk bruger?
Jeg synes stavblenderen er rigtig god fordi den kan tage nogle ting som de høje blendere ikke får med. Jeg har haft 5-6 forskellige høje blendere i forskellige prisklasser og jeg synes kun de kan blende noget der er meget tyndt. Derimod har jeg en af dem med en lav, stor rund skål på min foodprocesser og den tager det hele, men det er altså lidt besværligt at slæbe den frem for at blende en lille portion et eller andet ;)

Anmeld

19. marts 2010

Signe1704-vb

Vi har da også fået samlet en del: Elkedel kaffemaskine med termokande (rigtig smart ;) ) Kitchen aid Foodprocessor stavblender håndmixer toaster (skal snart udskiftes- den er 19 år gammel) Høj blender brødrister Jeg bruger faktisk det hele undtagen den høje blender - det er sgu noget bras :laugh: Nå ja må ikke at glemme microovnen - den er uundværlig når der skal varmes flasker :cheer:

Anmeld

20. marts 2010

Spunk-vb

Signe1704 skrev:
lib1982 skrev:
Vi fisker også udenom bærerne. Måske vi skulle lave en byttecentral for halvbrugt syltetøj :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: altså med Mørk
Hvorfor køber i ikke bare den uden bær - det er da en af de bedste opfindelser, hvis i spørger mig.

Anmeld

20. marts 2010

Signe1704-vb

Har en spunk i maven skrev:
Hvorfor køber i ikke bare den uden bær - det er da en af de bedste opfindelser, hvis i spørger mig.
Det må du lige fortælle mere om. Hvad er det for en? Er det den på sådan en plastikflaske? Koster den ikke en bondegård?

Anmeld

20. marts 2010

jennie-vb

Her hos os har vi flg Stavblender, bruges tit til suppe. alm blender 20 år gammel, der samler støv! Elpisker brødrister toaster Le duo saftcentrifuge, bliver brugt i perioder. Chokoladesmelter, købt for 5 kr i netto! Kaffemaskine vandkoger På ønskelisten står Kitchenaid køkkenmaskine og en bagesten, har nogle erfaringer med Sådan een?

Anmeld

21. marts 2010

Spunk-vb

Jo, det er den på plasticflaske. Vi gider ikke at spise de der slatne bær, så den køber vi. Og den er også supergod hvis du spiser marmelade på ost - man kan lige lægge et par striber henover. Har ikke lige tænkt over at den skulle være dyr.... Men vores marmeladeforbrug er også temmelig beskedent - i hvert fald når den ikke er hjemmelavet. Det er vistnok 'den gamle fabrik' der laver den - men der findes vist også én der hedder 'rasmus klump marmelade' eller noget i den retning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.