Nyttige eller overflødige køkken-apparater?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2010

ORG-vb

Frunett skrev:
Ville egentlig gerne have et vaffeljern , meeen tror ikke det reelt ville blive brugt så tit :lol:
Er det mulig? :) Vi har faktisk slitt to vaffeljern fullstendig ut! Brukes nesten hver eneste uke! Av og til flere ganger!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2010

Pikora-vb

Blender toaster brødrister elkedel håndmikser kaffemaskine -alm. + 'Senseo' Køkkenmaskine kartoffelskræller De 2 sidstnævnte er guld værd når man har håndeksem Det rækker fint til vort behov!!! -Dog ville jeg gerne eje et vaffeljern også :cheer:

Anmeld

16. marts 2010

ORG-vb

Pikora skrev:
-Dog ville jeg gerne eje et vaffeljern også :cheer:
Er ikke det bare en tur til nærmeste kjøpmann og ca 300 kr ut av pengeskrinet da?

Anmeld

16. marts 2010

Spunk-vb

Ups - har da flere ting i gemmerne... Også en elkedel, som har været fuldstændig uundværlig nu da spunken får flaske. Har også en kartoffelskræller som er skøn, da jeg har problemer med meget tør hud på hænderne og min mand har allergi. En af de mere unødvendige ting vi har er kombineret toaster, vaffeljern og stegeplade.

Anmeld

16. marts 2010

Signe1704-vb

Webredaktøren skrev:
Hvad bruger du en røremaskine til? Dej eller fars eller??? Min mormor havde en hakkemaskine til fars, men det var jo også før Netto :laugh:
Begge dele. Jeg elsker at bage (specielt kager :blush: ) Jeg er på barsel så jeg får en del formiddagsbesøg og der serverer jeg tit boller og kage ;) Alt hvad der kan røres :laugh: Jeg er jo køkkenuddannet, så man er vel lidt nørd :lol:

Anmeld

16. marts 2010

Signe1704-vb

KH Bibi skrev:
Jeg kan ikke leve uden min toaster, den store med plads til store toasts. Og heller ikke min saftcentrifuge, hvor der køres 16stk frugt ned hver morgen og deraf kommer 1 liter centrifugeret saft med kød til indtag.
Det lyder dyrt med 16 stk frugt hver morgen :P

Anmeld

17. marts 2010

Lars F-vb

Hvad bruger du en røremaskine til? Dej eller fars eller??? Min mormor havde en hakkemaskine til fars, men det var jo også før Netto :laugh:
Både dej og fars. Hjemmebagt brød er bare bedre, og jeg gider ikke det der trip med at håndælte alting. Og hakket kød - jamen, hvis jeg vil lave kalkunfrikadeller, så køber jeg da et kg kalkunbryst og hakker selv, så ved jeg at det er friskt, og at det er ordentligt kød. Og så er det endda billigere. Og hvor får man fx lige hakket lever hvis man ikke hakker selv?

Anmeld

17. marts 2010

Lars F-vb

Tjah - Klassisk røremaskine (med blender, kødhakker osv) - foodprocessor (gider ikke hakke selv, vejen frem til fx fars til fiskefrikadeller) - håndmixer (til småting) - ismaskine (ellers bliver det aldrig sommer) - vaffeljern (ellers overlever man ikke vinteren) - brødrister (*den* bruger vi ikke ret tit) - vandkoger - kaffemølle - friskmalet kaffer er nr 1 Og så naturlivis ovn, mikrobølgeovn, etc. Røremaskinen bruges rigtig tit - alt fra boller og brød og kage til blendede supper, hakket kød, osv. Food processor bruges osse rigtig meget - orker ikke at hakke champignon til pate, jeg gider ikke købt fiskefars, og vi spiser en masse råkost (revet gulerod osv). Overvejer en espressomaskine, men jeg syn's den fylder så meget. Ellers savner jeg ikke noget.

Anmeld

17. marts 2010

lib1982-vb

Har vist os det mest alm.: Kaffemaskine, elkedel, brødrister osv... Det sidste års tid efter vi har fået drengene har jeg især været rigtig rigtig glad for vores mikroovn og stavblender!! Hører ikke rigtig ind under en 'maskine', men har bestemt heller ikke kunnet undvære vores flaske-steril-koge-dims til sutteflasker osv! Bruger den ikke mere, men har godt nok været glad for den - ikke mindst i starten, hvor vi brugte mellem 12-14 flasker om dagen!!! EEEEEELSKER Café latte, så er os super glad for min mælkeskummer, har faktisk 2, men den 'smarte' elektriske sviner helt vildt, så bruger den der ligner et piskeris og som jeg gav 10,- for i Ikea ;)

Anmeld

17. marts 2010

Caidas-vb

Lyder som om jeg er nøjsom. Kaffemaskine Stavblender El-kedel mikrobølgeovn brødrister er hvad jeg har i skabene. Dvs kedlen er altid fremme, da min mand p.t. har en aftensvaghed for nudelsuppe. Jeg har haft: saftcentrifuge, kombineret toaster/vaffeljern, foodprocessor og tekoger - fuldstændigt overflødige ingredienser i min verden. Forresten har vi også en raclette indegrille som nu har stået i det højeste skab i bryggerset i 15 år.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.