Nyttige eller overflødige køkken-apparater?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2010

Signe1704-vb

Møe skrev:
Dem jeg mangler: - En røremaskine....(hvordan kan man leve uden....) - sådan en dims i bambus, hvor man kan dampe alt (ved desværre ikkel ige hvad den hedder) - microovn (den vi havde er desværre gået bort...)
Hvor i landet bor du? Der ligger nemlig en butik i kødbyen i KBH der hedder HW Larsen. De sælger alt indenfor køkken og sælger primært til kantiner, slagtere og lignende, men du kan sagtens komme fra gaden og købe også og der er jeg sikker på de har sådan en bambusting du snakker om (ved hvad det er, men heller ikke hvad den hedder). Den kan ikke koste meget. Men tag den store pengepung med - de har mange spændende ting ;) Jeg kommer i hvert fald altid derfra med en masse :blush:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2010

Signe1704-vb

Nu søgte jeg lige. Det hedder åbenbart en bambusdamper :silly: Her er et link http://kinaisoeborg.dk/shop/bambus-damper-250p.html

Anmeld

23. marts 2010

ma08-vb

Det afhænger selvfølgelig af forbruget af kapsler... ;-) Men jo, det er da væsentligt dyrere end almindelig kaffe. Alligevel vil jeg absolut ikke undvære vores maskine! :-)

Anmeld

23. marts 2010

lib1982-vb

Laurie skrev:
købte en gang en til 20 kr... den var ikke meget værd. Kan ellers godt forestille mig, at det er dejligt, med noget der skummer!
Min kostede en 10'er i Ikea - har smidt en del af dem ud tidligere, fordi jeg heller ikke syntes de virkede... MEN nu har jeg fundet ud af, at hvis man hiver den op og ned af glasset (altså i mælken), så skummer det helt som det skal :cheer: Har så taget mig 10 år at lære 'teknikken' :woohoo: :woohoo: :woohoo:

Anmeld

23. marts 2010

Laurie-vb

lib1982 skrev:
Laurie skrev:
købte en gang en til 20 kr... den var ikke meget værd. Kan ellers godt forestille mig, at det er dejligt, med noget der skummer!
Min kostede en 10'er i Ikea - har smidt en del af dem ud tidligere, fordi jeg heller ikke syntes de virkede... MEN nu har jeg fundet ud af, at hvis man hiver den op og ned af glasset (altså i mælken), så skummer det helt som det skal :cheer: Har så taget mig 10 år at lære 'teknikken' :woohoo: :woohoo: :woohoo:
en krone om året :woohoo: Må prøve, for mælken smager virkeligt bedre!! som en forkælelse... virker den på kold mælk?

Anmeld

24. marts 2010

Mor til to-vb

Jeg har: Kombiovn (micro-varmluft-grill) kanon ting når man skal varme noget eller lave små portioner. Har faktisk også masser af opskrifter til microovn, får bare aldrig rigtig brugt dem. Elkedel, uundværlig, især fordi kæresten er begyndt at drikke pulverkaffe om morgenen. Kaffemaskine (har også en lille en til hvis vi skulle tage på camping) Brødrister Håndmixer med stavblender og minihakker til, uundværlig, og fungerer bedre end den store blender som røg ud for nylig. Toaster, hvor man kan skifte pladerne ud, så kan den bruges til også at lave vafler og grille. Frituregryde, giver bare de bedste forårsruller, og hvis man lægger dem på fedtsugende papir bagefter er de ikke værre end når man steger dem på panden. Hakkebøfformer, og jeg er SUPER glad for min, jeg er nemlig idiot til at forme bøffer. Æbleskivepande, en af de rigtige i støbejern, altid god hvis nogen bliver lidt for friske og skal sættes på plads ;) Kender flere som er vildt glade for deres bagemaskine, men det er da også luksus at kunne stå op til nybagt brød om morgenen, men jeg ville nok bare glemme at tænde den eller fylde den eller noget.

Anmeld

24. marts 2010

Signe1704-vb

Marie1978 skrev:
Kender flere som er vildt glade for deres bagemaskine, men det er da også luksus at kunne stå op til nybagt brød om morgenen, men jeg ville nok bare glemme at tænde den eller fylde den eller noget.
Jeg har haft en bagemaskine engang. Det blev sådan set noget meget godt brød, men der sad den der dejkrog midt i brødet så der reelt kun var et halvt brød. Resten skulle brækkes af dejkrogen :S Det kan selvfølgelig være andre modeller er anderledes, men det er i hvert fald noget man skal være opmærksom på hvis man vil ud og købe en ;)

Anmeld

25. marts 2010

Møe-vb

Lars F skrev:
Nespresso - den laver god kaffe, men er den ikke rasende dyr i drift?
det kan da godt være??? det går jeg ikke så højt op i - for hvis jeg skal drikke kaffe, skal det være god kaffe, ellers kan det være ligemeget. Men vores forbug er nu heller ikke så stort - et par kopper om dag, hvis det går vildt for sig.... :cheer:

Anmeld

25. marts 2010

Lars F-vb

Helt enig i, at det skal være god kaffer eller ingen kaffe. Jeg tænker bare, at med de mængder jeg drikker, så giver det måske mere mening af købe en maskine der laver espresso fra hele bønner - det koster lidt mere fra maskinen, og er måske lidt mere besværligt, men det er billigere i drift. Bruger i meget, at man med Nespresso nemt kan skife mellem forskellig smag og type af kaffe?

Anmeld

25. marts 2010

Lars F-vb

Ang. bagemaskine, så syn's jeg altså, det er super nemt og hurtigt at lave langtidshævet brød. Man kan forberede det hele om aftenen, lade det hæve i køleskabet, og så lige bage det når man står. Der er så godtnok ikke bagt når man står ud af sengen, men det tager altså ikke mange minutter at bage en flok boller.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.