Job der giver over 31.000,- pr mdr.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. september 2009

CRS

havnedirektør der får 100.000 om måneden har jo ansvar for kæmpe store skibe der koster mange milliarder af kroner, hun har nok mere ansvar end vi kan forestille os, tror ikke der er plads til en eneste fejl i det job så er man fyret med det samme...

Når jeg selv er færdig om1½ år skulle min løn gerne være tæt på 30.000 pr. måned...

om det fair man får mere i den private sektor end i den offentlige ved jeg ikke, men ved at man er meget mere sikker i det offentlige...

Og de offentlige ansatte får jo nærmest en lønforhøjelse hvert år hvor de private får hvis det går rigtig godt og kan risikere nedsættelse i løn eller fyre seddel så snart der er lidt røde tal i sigte, så tror ikke der er noget at klage over

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2009

Hjaltesmor

Når jeg er færdiguddannet efter 5 år på universitetet, vil jeg komme ud med en startløn på 21.000. Det er 2000 mindre om måneden end jeg fik, som ufaglært, så der er ikke helt sammenhæng mellem uddannelse og aflønning. Heldigvis bliver jeg aflønnet i livskvalitet i stedet.

Nogle skriver, at man i det offentlige er sikret lønforhøjelse hvert år. Her skal man lige huske på, at den lønforhøjelse beregnes på baggrund af de lønstigninger, der har været i det private. Så man får altså ikke lige pludseligt kæmpe lønforhøjelser som off. ansat, hvis der ikke har været det i den private sektor.

Derudover kan man godt risikere lønnedgang som offentligt ansat, som det fx ser ud til at være tilfældet for rigtigt mange i år. Fx bibliotekarerne, folkeskolelærerne m.fl.

Anmeld

2. september 2009

tascia