Job der giver over 31.000,- pr mdr.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. september 2009

CRS

havnedirektør der får 100.000 om måneden har jo ansvar for kæmpe store skibe der koster mange milliarder af kroner, hun har nok mere ansvar end vi kan forestille os, tror ikke der er plads til en eneste fejl i det job så er man fyret med det samme...

Når jeg selv er færdig om1½ år skulle min løn gerne være tæt på 30.000 pr. måned...

om det fair man får mere i den private sektor end i den offentlige ved jeg ikke, men ved at man er meget mere sikker i det offentlige...

Og de offentlige ansatte får jo nærmest en lønforhøjelse hvert år hvor de private får hvis det går rigtig godt og kan risikere nedsættelse i løn eller fyre seddel så snart der er lidt røde tal i sigte, så tror ikke der er noget at klage over

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2009

Hjaltesmor

Når jeg er færdiguddannet efter 5 år på universitetet, vil jeg komme ud med en startløn på 21.000. Det er 2000 mindre om måneden end jeg fik, som ufaglært, så der er ikke helt sammenhæng mellem uddannelse og aflønning. Heldigvis bliver jeg aflønnet i livskvalitet i stedet.

Nogle skriver, at man i det offentlige er sikret lønforhøjelse hvert år. Her skal man lige huske på, at den lønforhøjelse beregnes på baggrund af de lønstigninger, der har været i det private. Så man får altså ikke lige pludseligt kæmpe lønforhøjelser som off. ansat, hvis der ikke har været det i den private sektor.

Derudover kan man godt risikere lønnedgang som offentligt ansat, som det fx ser ud til at være tilfældet for rigtigt mange i år. Fx bibliotekarerne, folkeskolelærerne m.fl.

Anmeld

2. september 2009

tascia

altså, det tænker jeg jo også! sidder hun ikke bare og glor på nogle både og så'n?? men jeg ved det faktisk overhovedet ikke, jeg ved bare, at hun altid har frygtelig travlt når man er på besøg....og så får man altid take away når man er der, dyyyyyr take away - og det er egentlig fint med mig

som direktør har man vel det forkromede ansvar, og går noget galt er det vel hendes hovede der må på blokken??  og arbejde 24 timer i døgnet...

om lønnen er rimlig, vil jeg ikke tage stilling til, men hun skal da uden tvivl tjene mere end lagerarbejderen

//Natascia

Anmeld

2. september 2009

tascia

min løn ligger ca på 24 plus 15 % betalt pension og mandens på 42.

jeg er udd. kontorass. og manden er selvstændig

//Natascia

Anmeld

2. september 2009

Ni-ko-li-ne

altså hvis jeg blev privat ansat kunne jeg med tiden godt kommer over de 30.000kr.... og det gør min kæreste også...

ja jeg synes da også det kan være uretfærdigt, til tider at man som offentligt ansat oftest er lavere lønnet end i det private... men som en anden påpeger så er man mere sikker i det offentlige... mange steder er det ikke vel set at man tager barns 1. sygedag selvom man har ret til det osv...

Anmeld

2. september 2009

xx

mariamiss6 skriver:

.ja så må i fandme have mig undskyldt.... UD med lortet!!!! kraft helvede noget svineri.... tsk tsk, at forlange at de skal tjene 31.000 om måneden.... det er sgu fair nok hvis de har uddannelser, og får et job der berettiger dem til den løn....

Men måske staten skulle kigge indad (altså på os danskfødte borgere), og så liiiige forlange en lønstigning til os....

fy for fanden, og så i krisetider....

Helt ærligt, man skulle fandme være flygtning, hvis det er standarden, for hvor godt man skal leve....

Jeg er ikke uddannet, og har en løn på 19.500 før skat, sådan ca. jeg tror at hvis jeg blev uddannet tror jeg at jeg vel ville stige 5-6000 kroner, og det nærmer sig godt nok heller ikke 31.000 da....

FULDSTÆNDIG ENIG!!!

Anmeld

2. september 2009

wamse

Forsøgte lige at finde en artikel om emnet, så jeg reelt anede hvad det var jeg udtalte mig om, m,en kan desværre ikke finde en, så jeg kunne få lidt info om emnet. Men jeg får som rengøringsass. ca 22.000 om måneden, og da jeg arbejdede på fabrik inden fyringrunden, var jeg oppe på ca 24.000 om måneden. Nogle der kan linke til en artikel omkring emnet, eller ved alle bare hvad sagen rent faktisk bygger på??

Anmeld

2. september 2009

oo

tascia skriver:

som direktør har man vel det forkromede ansvar, og går noget galt er det vel hendes hovede der må på blokken??  og arbejde 24 timer i døgnet...

om lønnen er rimlig, vil jeg ikke tage stilling til, men hun skal da uden tvivl tjene mere end lagerarbejderen

//Natascia

Jeg er udemærket klar over, at hun har et kolossalt ansvar på sit arbejde, og hun har heller aldrig rigtig fri, så når man er på besøg er hun ofte nødt til at køre tilbage på havnen sent om aftenen og tjekke et par ting og tale med et par folk osv., så der er ingen tvivl om, at hun skal have løn derefter. MEN...nu er jeg jo så bare en af dem, der ikke rigtig kan forstå hvorfor nogen mennesker skal have så meget mere end andre mennesker. men det er en helt anden diskussion.

med hensyn til denne her debat, så er jeg enig med trådstarter i, at det er fuldkommen hen i vejret at kræve en månedsløn på 31000 kr af mennesker der har boet i asylcenter i mange mange år. men hvis man nu kræver det umulige, så kan folk aldrig leve op til ens krav og så kan man altid forsvare sine handlinger mod dem med det

Anmeld

2. september 2009

mariamiss6

tulle28 skriver:

Tjo... måske? Men hvad så med alle de fodboldspillere der få svimlende millioner - det er da også lidt unfair? Hvad er det liiiige at de bidrager med til samfundet (ud over underholdningsværdien for dem der ser fodbold og se godt ud?)

jeg sagde intet om at hun ikke fortjener de 100.000, kun at jeg ikke forstår at lige det job giver så meget....

Anmeld

2. september 2009

mariamiss6

mariamiss6 skriver:

jeg sagde intet om at hun ikke fortjener de 100.000, kun at jeg ikke forstår at lige det job giver så meget....

og jeg synes bestemt det er unfair at en boldspiller skal have så mange penge for at spille.... men de skal dog trods alt som minimum have en helt almindelig månedsløn, og alt arbejdsbetinget styrketræning og bla. bla. betalt, ligesom de vel heller ikke selv skal betale for de mange flyve/busture til udenlandske/udenbys kampe.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.