tørre tøj..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2015

L&V

Sitrani skriver:

Bruger I tørretumbler eller hænger I tøjet til tørre...??? Hvor meget synes I at tøjet krymper ved brug af tørretumbler??

Vi er 4 i husstanden herhjemme.. kunne virkelig godt tænke mig at droppe at hænge tøjet op til tørre, og bare ku smide det i tørretumbleren.... men så krymper det vel?? Manden er stor i størrelsen, og vil jo så ikke ku passe sit tøj mere, da der jo ikke lige er så meget at gi af.... det samme med ungerne....

Kom med gode råd, I damer der ved noget om den slags...! 

Jeg oplever ik tøjet krymper. Vi bruger vores en del men det er mest til undertøj, strømper, håndklæder osv

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2015

Fremad

Synes det krymper en del... Og så koster det os ret Meget på års basis.... Her både hænger vi op og tørre... Dog kun den lilles tøj, sengetøj og håndklæder.

Resten ryger på snor... Og alt ryger ud på snoren når vejret tillader det...

Anmeld Citér

22. marts 2015

sne190810

MysteriousAngel skriver:

Det jeg nok bliver mest provokeret af er nok at dit indlæg ender med at du synes folk er dovne og miljøsvin hvis de bruger en tørretumbler.

Derfor jeg faktisk stiller det på spidsen ved at skrive om du selv gør alt for at minimere miljøsvineriet. 

Og ja jeg bliver faktisk ramt ved at du skriver jeg er doven. Gu er jeg da ej. Jeg har bare ikke tid med et job der kræver 37 timer samt 7 timers transport om ugen + alt det andet. Så synes jeg faktisk at jeg prioriterer mit liv anderledes end du gør. 

Men derfor kan du da ikke konkludere at man så er doven. 

Den eneste der konkludere noget, er dig. 

Du fortolker frit udfra hvad jeg skriver, i stedet for at forholde dig til hvad det er. Jeg svarer på TS spørgsmål, hvad man gør hjemme hos en selv når man skal tørre tøj. 

Jeg svarer hvad jeg gør med mit tøj når det skal tørre, og hvorfor jeg gør det for mit eget vedkommende. Jeg peger ikke fingre af andre, nævner ingen andre i mit indlæg, skriver ikke nedladende eller provokerende og hvad du ellers fik ud af det. 

Anmeld Citér

22. marts 2015

Ønskebarnet2014

Sitrani skriver:

Og tak... og ja det er rigtigt det er skønt med friskt tøj  købet I jeres tøj en str. større til børnene eller, oplever du at de godt kan passe det alligevel...? 

Noget har jeg købt i større str men det er hvis det kan krympe så er jeg sikker på det stadig passer men ellers så køb den str de bruger det skulle der ikke ske noget ved

Anmeld Citér

22. marts 2015

EnGodMor

Jeg har prøvet det en gang, og Gør det aldrig mere. 

Tøjet krymper og mister farten, bliver sådan kedeligt grå, hvid, mat artig i farven, efter en omgang i tørretumbleren. 

Vi hænger vores udenfor 

Anmeld Citér

22. marts 2015

esiuol22

Her bruger jeg tumbleren til alt andet ind tøj, kun sokker ryger med i, så dem køber jeg et par numre for store eksem og håndklæder der er stive efter at have hængt ude fungere ikke så godt sammen for mig, bruger ikke skyldemiddel eller noget med parfumer.

Anmeld Citér

23. marts 2015

Kløver

Sitrani skriver:

Bruger I tørretumbler eller hænger I tøjet til tørre...??? Hvor meget synes I at tøjet krymper ved brug af tørretumbler??

Vi er 4 i husstanden herhjemme.. kunne virkelig godt tænke mig at droppe at hænge tøjet op til tørre, og bare ku smide det i tørretumbleren.... men så krymper det vel?? Manden er stor i størrelsen, og vil jo så ikke ku passe sit tøj mere, da der jo ikke lige er så meget at gi af.... det samme med ungerne....

Kom med gode råd, I damer der ved noget om den slags...! 

Jeg har Ingen ide hvor meget det krymper, for synes det er lidt forskelligt og vi tørrer alt i tørretumbleren. Det er meget få ting der ikke kommer ind, feks uld og andet som ikke kan tumbles. Alt andet kommer ind  

Anmeld Citér

23. marts 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg tørrer det i tumbler, da jeg simpelthen ikke har mulighed for at hænge det op. - Jo i en klam kælder der lugter af mug. Eller i min lejlighed der mugner ved den mindste smule fugt. Heldigvis flytter jeg snart og kan tørre tøjet på en altan

Men jeg synes ikke det krymper ret meget. Jo, lidt gør det da, men synes ikke det er meget.

Anmeld Citér

23. marts 2015

Sprit25

Det svinger meget. Hvor meget plads der er i vaskekælderen og hvor meget tid jeg har. For det meste tumbler vi alt undtaget lillepigens tøj. Grundet ja plads og tid. Men bestræber mig på st hænge op da jeg også synes andet er miljøsvineri 

men et af mine bedste barndomsminder er at mon far tumblede min bukser inden jeg skulle ud i kulden om vinteren! Det savner jeg!!!

Anmeld Citér

23. marts 2015

Christabelle

Tumbler håndklæder, stofbleer, sengetøj, undertøj og strømper.

Hverken mit eget tøj eller min datters (heller ikke hendes undertøj og strømper) bliver tumblet. 

Grunden er at jeg ikke ejer en tumbler og derfor skal over på boligforeningens fællesvaskeri for at gøre det, men vil ikke undvære bløde håndklæder og sengetøj og gider ikke hænge sokker og undertøj op

Har ikke oplevet at tøjet krympede når jeg har haft adgang til tumbler...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.