tørre tøj..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.373 visninger
49 svar
28 synes godt om
22. marts 2015

Sitrani

Bruger I tørretumbler eller hænger I tøjet til tørre...??? Hvor meget synes I at tøjet krymper ved brug af tørretumbler??

Vi er 4 i husstanden herhjemme.. kunne virkelig godt tænke mig at droppe at hænge tøjet op til tørre, og bare ku smide det i tørretumbleren.... men så krymper det vel?? Manden er stor i størrelsen, og vil jo så ikke ku passe sit tøj mere, da der jo ikke lige er så meget at gi af.... det samme med ungerne....

Kom med gode råd, I damer der ved noget om den slags...! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2015

Ønskebarnet2014

Sitrani skriver:

Bruger I tørretumbler eller hænger I tøjet til tørre...??? Hvor meget synes I at tøjet krymper ved brug af tørretumbler??

Vi er 4 i husstanden herhjemme.. kunne virkelig godt tænke mig at droppe at hænge tøjet op til tørre, og bare ku smide det i tørretumbleren.... men så krymper det vel?? Manden er stor i størrelsen, og vil jo så ikke ku passe sit tøj mere, da der jo ikke lige er så meget at gi af.... det samme med ungerne....

Kom med gode råd, I damer der ved noget om den slags...! 

Vi bruger tørretumbler til alt det der kan tåle det, resten kommer ud at hænge.

Vi har ikke oplevet vores er krympet.

Hvis det gør er det ikke meget.

Men det er nu dejligt med tøj der har hængt ude

Anmeld Citér

22. marts 2015

Rikke _ Mor til Ida <3

Jeg synes ikke tøjet krymper helt vildt Men det er der jo så andre der synes. Herhjemme er manden også en god størrelse (og mig også) og vi kan da stadig være i tøjet 

Anmeld Citér

22. marts 2015

Sitrani

Ønskebarnet2014 skriver:

Vi bruger tørretumbler til alt det der kan tåle det, resten kommer ud at hænge.

Vi har ikke oplevet vores er krympet.

Hvis det gør er det ikke meget.

Men det er nu dejligt med tøj der har hængt ude

Og tak... og ja det er rigtigt det er skønt med friskt tøj  købet I jeres tøj en str. større til børnene eller, oplever du at de godt kan passe det alligevel...? 

Anmeld Citér

22. marts 2015

Sitrani

Rikke _ Mor til Ida <3 skriver:

Jeg synes ikke tøjet krymper helt vildt Men det er der jo så andre der synes. Herhjemme er manden også en god størrelse (og mig også) og vi kan da stadig være i tøjet 

Okay 

Hvad med jeres børns tøj str. Køber I dem lidt større i str. Eller hvad? 

Anmeld Citér

22. marts 2015

Rikke _ Mor til Ida <3

Sitrani skriver:

Okay 

Hvad med jeres børns tøj str. Køber I dem lidt større i str. Eller hvad? 

Køber den størrelse hun bruger og så er det lidt forskelligt om det bliver tørret i tumbleren eller kommer op og hænge

Anmeld Citér

22. marts 2015

moaren

Her gør vi faktisk begge dele. Først bliver det hængt til tørre og så får det en tur i tumblere når det er tørt. Både for at gøre det mere blødt, men også for at være sikker på det er helt tørt inden det kommer ind i skabene 

Anmeld Citér

22. marts 2015

Skouboe

Jeg synes tøjet bliver krøllet og skævt af tørretumbleren, og jeg får det ikke lagt sammen med det samme når den er færdig, så krøllerne sidder bare fast. Derudover slider det på tøjet, er skidt for el-regningen og heller ikke så godt for miljøet

Derfor hænger jeg alt det jeg kan til tørre, det eneste der kommer i tørretumbleren er mit stof (for at sikre at det krymper INDEN jeg syr i det), pigernes dynejakker og dyner/puder og indimellem stræklagner om vinteren.

Anmeld Citér

22. marts 2015

Sitrani

Skouboe skriver:

Jeg synes tøjet bliver krøllet og skævt af tørretumbleren, og jeg får det ikke lagt sammen med det samme når den er færdig, så krøllerne sidder bare fast. Derudover slider det på tøjet, er skidt for el-regningen og heller ikke så godt for miljøet

Derfor hænger jeg alt det jeg kan til tørre, det eneste der kommer i tørretumbleren er mit stof (for at sikre at det krymper INDEN jeg syr i det), pigernes dynejakker og dyner/puder og indimellem stræklagner om vinteren.

Jeg synes bare det kræver meget tid og plads... men ja vil også helst hænge det op, men det er blevet krævende her efter vi har fået nummer 2.. vasketøjskurver bliver hurtigt fyldt med mandens meget store tøj. ... tror bare jeg fortsætter med ophængning....

Anmeld Citér

22. marts 2015

Mor1986

Jeg bruger tørre tumbler til alt det min datter bruger. Hun har pollen allergi og tøjet kan derfor ikke hænge ude.

det slider lidt på tøjet ja. Men sådan er det. Og oplever ikke det krymper som sådan. Hun kan i hvert fald stadig bruge der

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.