tørre tøj..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2015

Sitrani

Mor1986 skriver:

Jeg bruger tørre tumbler til alt det min datter bruger. Hun har pollen allergi og tøjet kan derfor ikke hænge ude.

det slider lidt på tøjet ja. Men sådan er det. Og oplever ikke det krymper som sådan. Hun kan i hvert fald stadig bruge der

Men krymper det ikke fx hvis du købet en helt ny trøje og så tørre det... blir den så ikke lidt mindre eller kortere? Altså i forhold til da den var ny...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2015

Rockertand

Sitrani skriver:

Bruger I tørretumbler eller hænger I tøjet til tørre...??? Hvor meget synes I at tøjet krymper ved brug af tørretumbler??

Vi er 4 i husstanden herhjemme.. kunne virkelig godt tænke mig at droppe at hænge tøjet op til tørre, og bare ku smide det i tørretumbleren.... men så krymper det vel?? Manden er stor i størrelsen, og vil jo så ikke ku passe sit tøj mere, da der jo ikke lige er så meget at gi af.... det samme med ungerne....

Kom med gode råd, I damer der ved noget om den slags...! 

Begge dele.

Kogevask tørretumbles, da vi vil have bløde håndklæder.

Mærketøj hængetørrer, og det meste af det andet tøj alt efter vejr og tid, men ellers ryger det i tørretumbler.

Vores tøj trækker ikke skævt, da vi køber ordentlig kvalitet, men påregner, at det krymper 5%.

Vi har sparet tusindevis af kroner efter vi begyndte at prioritere hængetørring, men førhen tørrede vi også 2-3 vaske om dagen, og selvom det er en fancy tørretumbler med alverdens teknik, så er det en dyr løsning i strøm.

Anmeld Citér

22. marts 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Vi smider det meste af tøjet i tumbleren. Alt uld, silke og andet kommer slet ikke i nærheden af (hverken vaskemaskinen og) tumbleren. 

Vi læser den der seddel på tøjet. Må det få 40 grader og tumbles, fint nok. Må det må 40 grader men ikke tumbles, ja så ryger det ofte i alligevel.

Vi har endnu ikke prøvet at tøjet er krøbet. Kun en cardigan med uld i, som kom i ved en fejl. Men den passer fint, den er bare lidt stram de første par minutter

Anmeld Citér

22. marts 2015

Miia90

Alt kommer ud og hænge, dog i skyggen så vi ikke har alt for meget farve tab

Anmeld Citér

22. marts 2015

Carina:-)

Tumbler cowboybukser ,håndklæder,sendgetøj klude og undertøj - Alt andet bliver hængt op da jeg er ret glad for dyre mærkevarer og ikke kan nænne at tumble det . Synes også det ødelægger facon og får tøjet til at se slidt ud .Så kun det der er "ligegyldgt"

Anmeld Citér

22. marts 2015

De3Guldklumper

Her hænges alt ud til tørre undtagen håndklæder og sengetøj. 

Anmeld Citér

22. marts 2015

sne190810

Her hænger alt tøj til tørre året rundt, har aldrig rigtig gjort brug af en tørretubler.  

Syntes det er lidt dovent og miljøsvineri andet  

Anmeld Citér

22. marts 2015

Mor1986

Sitrani skriver:

Men krymper det ikke fx hvis du købet en helt ny trøje og så tørre det... blir den så ikke lidt mindre eller kortere? Altså i forhold til da den var ny...

Mener alt tøj krymper omkring 5% når det vaskes. Så det er ikke noget mn opdager. 

Anmeld Citér

22. marts 2015

Skouboe

Sitrani skriver:

Jeg synes bare det kræver meget tid og plads... men ja vil også helst hænge det op, men det er blevet krævende her efter vi har fået nummer 2.. vasketøjskurver bliver hurtigt fyldt med mandens meget store tøj. ... tror bare jeg fortsætter med ophængning....

Åh ja, vasketøj er aldrig færdigt, og babytøj tager en krig at hænge op... Jeg prøver at tage en vask om dagen, og i de perioder hvor det lykkes er det faktisk rart, så opstår problemerne først hvis jeg af en eller anden årsag ikke får vasket i et par dage.

Anmeld Citér

22. marts 2015

Mamman

Profilbillede for Mamman

Her bliver tørretumbleren kun brugt om vinteren resten af året kommer alt ud og hænger. Eeeellllssskkkkeerrrr tøj der har hængt ude 

og det er altid dejligt når elregningen kommer og den ikke er så høj pgaAt tørretumbleren ik har kørt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.