Når din kæreste ønskede sig en mande-drukfest, så synes jeg faktisk, at han skulle have haft det.
Den nærmeste familie (forældre og søskende fx.) kunne I jo bare have inviteret til brunch eller boller og kakao. Det koster ikke ret meget. Familien har da på ingen måde noget som helst krav på at blive inviteret til fest. Så forstår ikke, at du skriver, at I blev nødt til at invitere familie. Det er da "fødselsdagsbarnet", der bestemmer, hvad han/hun har mest lyst til.
Min egen familie elsker at komme til fx. brunch eller grill. Det kan gøres for små penge (men nu ikke af den grund, at jeg oftest gør det sådan).
Min kæreste, som ellers er utroligt social, gider sjældent at fejre sin egen fødselsdag - hverken for venner eller familie. For det meste er det bare han og jeg, der fejrer hans dag. Og det er efter hans eget ønske. Jeg har tilbudt mande-aften og alt muligt. Men han synes ikke, at der er noget særligt ved at fejre fødselsdag. Sådan har jeg det slet ikke, så vi har altid gæster til min fødselsdag - og holder det på den måde jeg ønsker fra år til år.
Har aldrig oplevet, at hverken hans familie eller venner har klaget over, at han ikke har inviteret til fødselsdag. Har heller aldrig oplevet, at venner eller familie har klaget, uanset om jeg holdt min fødselsdag som stille og rolig brunch, boller og kakao, grill-aften eller stor fest.
Men synes det lyder som om, at I allerede har sendt invitationer ud???
I så fald synes jeg, at I skal kontakte dem med børnene og sige, at det bliver uden børn denne gang, da det er det, din kæreste ønsker. Jeg ville ikke selv dele bordene op ud fra køn - og ville synes det var lidt øv at komme til en fødselsdag, hvor det var bestemt, at vi skulle sidde sådan.
Håber, I finder en god løsning, så din mand får den fest, han drømmer om.