Fest, kærester sidder hver for sige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2015

MysteriousAngel

dpb skriver:

Nu ligger landet sådan at en barnepige skal have penge... og dem er der ingen af.

Derudover går jeg ikke ud og finder en fremmed der skal passe mine børn blot for at kunne deltage i en fest. En hverken mine drenge eller jeg kender, no, way og derfor blev løsningen også at skrive pænt tilbage at vi desværre ikke kunne komme da vi ikke havde pasningsmulighed. Udfaldet havde sådan set været det samme om hun havde skrevet det eller ej, forskellen er bare at på den måde det her blev gjort, der følte jeg mig slet ikke velkommen/ønsket (skrevet på som en sidenote i hånden).Slut.

Jeg skriver udelukkende til TS hvordan JEG ville håndtere det når det ikke var flere det drejede sig om... JEG føler mig ikke velkommen når mine unger ikke er det... Sådan er JEG.
Jeg kan sagtens bruge min fornuft og selv tænke at pasning af dem nok vil være bedre.

Vi har endnu ikke inviteret til noget uden børn, men det er også VORES valg. Sådan har det også normalt været i vores familie, at min kusine valgte anderledes var HENDES valg.

og hvor er det lige at jeg har skrevet noget om at det var værtens problem at vi ikke kunne finde pasning???

Men hvorfor blev din mand så ikke hjemme? Hvis det var din kusine. 

Den ene gang hvor min bror inviterede til fest havde vi ingen pasnings muligheder og så blev mon mand hjemme. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2015

Lunae

Anonym skriver:

Hej :-) 

Vi skal holde 30 års fest  for manden :-) 

jeg tror han er i et krise over, han fylder 30 år, og skal være far 

han vil gerne ha det sådan mændene sidder på den ene side, og kvinder på den anden med børnene..... 

Det gøre mig ikke en skide! :-) det må han selv om :-) 

MEN synes i ikke det er weird? selvom det er hans fest? 

Vilde i være fornærmet i, ikke fik love, at sidde ved siden af jeres mænd/kærester???? - 

Han vil bare hygge som i gamle dage da han var ung, men det blev ikke til en herre fest fordi vi gade ikke ha to fester, så hans mor, far, venner og søskende kommer der med børn. 

Min svigermor holdte 50 års fødselsdag i efteråret og havde også delt bordene op i køn. jeg synes at det var lidt mærkeligt, men det fungerede fint nok og da maden var spist begyndte folk jo at blande sig lidt.

hvis det er det din mand ønsker, så ville jeg imødekomme det

Anmeld

18. marts 2015

MarianneRubi

Jeg synes faktisk det er en fed bordplan

Anmeld

18. marts 2015

August2015

Når din kæreste ønskede sig en mande-drukfest, så synes jeg faktisk, at han skulle have haft det. 

Den nærmeste familie (forældre og søskende fx.) kunne I jo bare have inviteret til brunch eller boller og kakao. Det koster ikke ret meget. Familien har da på ingen måde noget som helst krav på at blive inviteret til fest. Så forstår ikke, at du skriver, at I blev nødt til at invitere familie. Det er da "fødselsdagsbarnet", der bestemmer, hvad han/hun har mest lyst til. 

Min egen familie elsker at komme til fx. brunch eller grill. Det kan gøres for små penge (men nu ikke af den grund, at jeg oftest gør det sådan). 

Min kæreste, som ellers er utroligt social, gider sjældent at fejre sin egen fødselsdag - hverken for venner eller familie. For det meste er det bare han og jeg, der fejrer hans dag. Og det er efter hans eget ønske. Jeg har tilbudt mande-aften og alt muligt. Men han synes ikke, at der er noget særligt ved at fejre fødselsdag. Sådan har jeg det slet ikke, så vi har altid gæster til min fødselsdag - og holder det på den måde jeg ønsker fra år til år. 

Har aldrig oplevet, at hverken hans familie eller venner har klaget over, at han ikke har inviteret til fødselsdag. Har heller aldrig oplevet, at venner eller familie har klaget, uanset om jeg holdt min fødselsdag som stille og rolig brunch, boller og kakao, grill-aften eller stor fest.

Men synes det lyder som om, at I allerede har sendt invitationer ud???

I så fald synes jeg, at I skal kontakte dem med børnene og sige, at det bliver uden børn denne gang, da det er det, din kæreste ønsker. Jeg ville ikke selv dele bordene op ud fra køn - og ville synes det var lidt øv at komme til en fødselsdag, hvor det var bestemt, at vi skulle sidde sådan. 

Håber, I finder en god løsning, så din mand får den fest, han drømmer om. 

Anmeld

18. marts 2015

dpb

MysteriousAngel skriver:

Men hvorfor blev din mand så ikke hjemme? Hvis det var din kusine. 

Den ene gang hvor min bror inviterede til fest havde vi ingen pasnings muligheder og så blev mon mand hjemme. 

Vi bor langt meget langt væk fra hinanden  Efter en soloulykke i 2008 kører jeg ikke bil, og offentlig transport var ikke en mulighed der hvor hun holdte det. Den mulighed undersøgte vi også inden vi takkede nej. Min lillebror som er den eneste der bor hernede (som er relateret til den side), skulle ikke med heller ej, så jeg kunne heller ikke kører med ham. (årsagen til han ikke skulle med kan jeg ikke huske, men kan huske at han heller ikke kunne passe drengene)

Qnuz

Anmeld

19. marts 2015

Anonym trådstarter

Lunae skriver:

Min svigermor holdte 50 års fødselsdag i efteråret og havde også delt bordene op i køn. jeg synes at det var lidt mærkeligt, men det fungerede fint nok og da maden var spist begyndte folk jo at blande sig lidt.

hvis det er det din mand ønsker, så ville jeg imødekomme det

NEMLIG. 

Tak, det vil han ha, og jeg synes ikke det er et diskremerende ønske. 

Nu må vi ser hvad det bliver til. 

Anmeld

20. marts 2015

ekebiv

Bshizzle skriver:

Kunne i ikke lave det til en "Voksen Fest"? Dvs ikke invitere børn med? 

Intet negativt her.. Men jeg ville da være ked af at være til en fest og være en slags "babysitter" og se på at min mand kunne sidde og drikke sig fuld. 

(Jeg ville aldrig kunne sidde og drikke mig fuld i børns nærvær). - Der er nok for meget hønemor i mig?  

Jeg undre mig også lidt over hvorfor børn overhovedet skal deltage i en fest hvor der skal drikkes igennem? Jeg ville til hver en tid holde fest uden. Min mand drikker slet ikke og jeg kunne ikke drømme om det foran mine børn.

Anmeld

20. marts 2015

Risse

Anonym skriver:

han vil gerne ha det sådan mændene sidder på den ene side, og kvinder på den anden med børnene..... 

Vilde i være fornærmet i, ikke fik love, at sidde ved siden af jeres mænd/kærester???? - 

Han vil bare hygge som i gamle dage da han var ung, men det blev ikke til en herre fest fordi vi gade ikke ha to fester, så hans mor, far, venner og søskende kommer der med børn. 

Vi har også prøvet et par gange til familiefest at opdele i køn. Så har vi alle sammen siddet ved ét langt bord, hvor kvinderne var på den ene halvdel og mændene på den anden. Min kæreste og jeg delte så den ene midte og min fætter og hans kæreste delte den anden lige over for os, da vores kærester var de nyeste medlemmer i familien. Det var super sjovt og virkelig hyggeligt, og da maden var taget af bordet var der nogen der blandede sig, og nogen der ikke gjorde. Jeg synes ikke at det er diskriminerende. 

Men, jeg synes så ikke at det er helt fair at sætte børnene sammen med kvinderne. Her havde vi et adskilt børnebord, og så måtte børnene komme til de forældre eller andre familiemedlemmer de nu ønskede. 

Jeg håber at i får en god fest 

Anmeld

20. marts 2015

Christine

Anonym skriver:

Jeg ville ikke med til sådan et arrangement! Og hvis jeg dukkede op og fandt ud af det hang sådan sammen, så kom jeg ikke en anden gang når i inviterer.

I kan vel se at en hel del (kvinder og børn) vil føle sig totalt uønskede.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.