Fest, kærester sidder hver for sige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2015

Elgaard73

Vi har lige været til en fest, hvor vi var opdelt og det var pissesjovt. Man kommer til at snakke og lære folk at kende på en helt anden måde. Og det er jo kun under maden, at man ligesom er "fanget" ved bordet. Derefter kan man jo mingle rundt på kryds og tværs, og slår sig ned hvor man har lyst.

Det med at invitere børn med, det forstår jeg så ikke helt. Din mand har planer om at virkelig skulle slå sig løs med gutterne, og så syntes jeg nok ikke at børn har noget at gøre der. Børn og herre-druk hører bare ikke sammen i min verden, men måske at det bare er mig.

Og så kan jeg ikke lade være med at smile lidt over din kommentar omkring, at din mand gerne vil slå sig løs en "sidste gang". Det er jo ikke nødvendigvis en dødsdom at man bliver 30 og skal være far.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2015

Milas14

Her i min omgangskreds drikker kvinderne heller ik ... Det er så gaaaab nogen gange!!://.. 

Hvorfor ikke lave et fællesbord og sæt børnene for bordenden?.. Hvis det er en fest med alkohol vil børnene jo opleve fulde mennesker uanset hvad bord det er

Anmeld

18. marts 2015

dpb

Anonym skriver:

Hej :-) 

Vi skal holde 30 års fest  for manden :-) 

jeg tror han er i et krise over, han fylder 30 år, og skal være far 

han vil gerne ha det sådan mændene sidder på den ene side, og kvinder på den anden med børnene..... 

Det gøre mig ikke en skide! :-) det må han selv om :-) 

MEN synes i ikke det er weird? selvom det er hans fest? 

Vilde i være fornærmet i, ikke fik love, at sidde ved siden af jeres mænd/kærester???? - 

Han vil bare hygge som i gamle dage da han var ung, men det blev ikke til en herre fest fordi vi gade ikke ha to fester, så hans mor, far, venner og søskende kommer der med børn. 

I dit første indlæg forstår jeg det som samme bord, men hvert køn på hver side af bordet?

Men i senere indlæg lyder det som to forskellige borde bliver en anelse forvirret

Anyways, så syntes jeg begge dele vil være fint...  

Det eneste jeg ikke syntes er så fint er den der holdning om at børnene skal være ved kvindebordet... det bliver lige en anelse for generaliseret efter min mening....

Du skriver så et sted at det kun er 2 børn det i virkeligheden drejer sig om... er det familie eller venner der har børn?? og hvad alder? uanset hvad ville jeg nok give dem med børn et kald og tale med dem om de evt. har pasningsmulighed den aften for børnenes skyld, da det ikke er sjovt for dem at være de eneste børn uden noget rigtig at lave 
Er lidt i mod den med at skrive uden børn i invitation, men det er fordi jeg personligt gerne selv vil have det valg....

Min kusine havde valgt at skrive det i sin til hendes 30års og det resulterede i at vi ikke kom, da vi ganske enkelt ikke havde pasningsmulighed den pågældende dag. Vi har ikke ret meget netværk vi kan bede om pasning og uden for den del af familie var det faktisk kun min far og han kunne ikke... ergo vi kom ikke med selvom vi egentlig gerne ville fejre hende.

Til gengæld havde vi et vennepar for en del år siden og de valgte at deres bryllup gerne skulle være uden børn (ud over deres eget + fætteren på samme alder), men de talte med os om det i stedet for at skrive det i invitationen. Resultat vi fik passet vores drenge og var med til brylluppet uden bøvl, for vi vidste at hvis vi ikke havde haft mulighed for at få drengene passet var de alligevel velkommen. Parret ville bare gerne undgå for mange børn.

Pointen er at jeg gerne selv vil have valgmuligheden, og vide at mine børn også er velkommen. De er en del af mig, og det kan der ikke lave om på.

Qnuz

Anmeld

18. marts 2015

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
dpb skriver:

I dit første indlæg forstår jeg det som samme bord, men hvert køn på hver side af bordet?

Men i senere indlæg lyder det som to forskellige borde bliver en anelse forvirret

Det eneste jeg ikke syntes er så fint er den der holdning om at børnene skal være ved kvindebordet... det bliver lige en anelse for generaliseret efter min mening....

Du skriver så et sted at det kun er 2 børn det i virkeligheden drejer sig om... er det familie eller venner der har børn?? og hvad alder? uanset hvad ville jeg nok give dem med børn et kald og tale med dem om de evt. har pasningsmulighed den aften for børnenes skyld, da det ikke er sjovt for dem at være de eneste børn uden noget rigtig at lave 
Er lidt i mod den med at skrive uden børn i invitation, men det er fordi jeg personligt gerne selv vil have det valg....

Min kusine havde valgt at skrive det i sin til hendes 30års og det resulterede i at vi ikke kom, da vi ganske enkelt ikke havde pasningsmulighed den pågældende dag. Vi har ikke ret meget netværk vi kan bede om pasning og uden for den del af familie var det faktisk kun min far og han kunne ikke... ergo vi kom ikke med selvom vi egentlig gerne ville fejre hende.

Til gengæld havde vi et vennepar for en del år siden og de valgte at deres bryllup gerne skulle være uden børn (ud over deres eget + fætteren på samme alder), men de talte med os om det i stedet for at skrive det i invitationen. Resultat vi fik passet vores drenge og var med til brylluppet uden bøvl, for vi vidste at hvis vi ikke havde haft mulighed for at få drengene passet var de alligevel velkommen. Parret ville bare gerne undgå for mange børn.

Pointen er at jeg gerne selv vil have valgmuligheden, og vide at mine børn også er velkommen. De er en del af mig, og det kan der ikke lave om på.

Qnuz

Om børn er velkomne eller ej er da helt og holdent værtens/værternes afgørelse. Det behøves da ikke forklares separat for gæsterne! Jeg ville personligt udelukkende have mine egne børn med til mit bryllup (sådan har det nu været til samtlige bryllupper jeg har været til) og jeg ville ligeledes aldrig invitere børn med til en "rabalder fest" som fx. en 30-års fødselsdag. Har man ikke noget netværk at trække på, ja så må man skaffe sig en barnepige på anden måde - det kan da aldrig være værtens problem? Omvendt kan de inviterede jo så vælge at takke nej til en invitation - det er op til dem, men at tage børnene med fordi man ikke kunne få pasning - den holder ikke, når der er inviteret uden børn.

Anmeld

18. marts 2015

lineog4

Om jeg ville synes det var en god ide kom helt an på hvordan det blev præsenteret. Blev det præsenteret som i dit start indlæg: vi har valgt et kvinde og herre bord fordi så kan manden min få lov at feste igennem og så sidder kvinderne der ikke drikker (underforstået: ikke fester igennem) ved et andet bord med børnene. Ja så ville jeg nok lige haft fat i manden min og stille sige: vi smutter tidligt.

Blev det præsenteret som drengene mod pigerne, med små konkurrencer, indslag osv - altså et tema, ville jeg da bare tænke skide skægt.

Og så til sidst jeg vil hellere få en invitation til uden børn, end jeg kommer med mine børn og finder ud af det er en decideret voksen fest med godt med alkohol, igen så ville jeg nok finde min mand og stille sige: vi smutter tidligt!

Anmeld

18. marts 2015

lineog4

dpb skriver:

Qnuz

Om børn skal med eller ej må da være helt op til dem der inviterer. Hvis de fx holder det ude kan det jo koste en del mere hvis alle har børn med, og så kan det jo være man inviterer kun de nærmeste. 

Jeg vil da også synes det er helt okay jeg bliver inviteret til noget uden min mand fx hvis nogen har valgt det er kvinde aften eller... Det kun er for dem jeg har kendt i 15 år eller.... 

Og ærligt selvom jeg selv har holdt alle mine fester med børn, så har jeg også nydt at være gæst til kun voksenfester. Skønt at have en aften helt uden legetøj, uden jeg skal tænke over: sådan kan jeg ikke opføre mig, sige osv. Og den grænse sætter jeg på mig selv når der er børn også selvom det ikke er mine egne.

Og ja så nogen gange har man ikke pasningsmuligheder og melde afbud eller tage en afsted og sådan er det jo bare. 

Anmeld

18. marts 2015

miss-cl

Nu har jeg ikke læst alle svar. 

Jeg ville nok selv blive stødt over sådan en opdeling. 

Hvis han vil have en "drukfest " hvorfor er børn så inviteret?  

Ville intet have imod at sidde over for min partner men at sidde ved kvinde og mande bord tænker jeg ikke der kommer noget godt af..

Anmeld

18. marts 2015

Isabella_mor

modesty skriver:

Jeg ville være ligeglad med om jeg skulle sidde ved siden af min mand eller ej, men jeg ville blive fucking pissed off hvis jeg dukkede op til en fest og fik at vide at jeg skulle sidde ved mor-barn-bordet. Synes det er totalt diskriminerende og nederen.

jeg tænkte også bare WHAT.. hvorfor dælen holder han så ikke drengerøvsfest for vennerne UDEN kvinder og børn...

det er sgu da heldigt at kvinder og børn er dem der bliver redet først ved et skibsforlis, ellers ville vi da føle os totalt værdiløse 

Anmeld

18. marts 2015

dpb

Om børn er velkomne eller ej er da helt og holdent værtens/værternes afgørelse. Det behøves da ikke forklares separat for gæsterne! Jeg ville personligt udelukkende have mine egne børn med til mit bryllup (sådan har det nu været til samtlige bryllupper jeg har været til) og jeg ville ligeledes aldrig invitere børn med til en "rabalder fest" som fx. en 30-års fødselsdag. Har man ikke noget netværk at trække på, ja så må man skaffe sig en barnepige på anden måde - det kan da aldrig være værtens problem? Omvendt kan de inviterede jo så vælge at takke nej til en invitation - det er op til dem, men at tage børnene med fordi man ikke kunne få pasning - den holder ikke, når der er inviteret uden børn.

Nu ligger landet sådan at en barnepige skal have penge... og dem er der ingen af.

Derudover går jeg ikke ud og finder en fremmed der skal passe mine børn blot for at kunne deltage i en fest. En hverken mine drenge eller jeg kender, no, way og derfor blev løsningen også at skrive pænt tilbage at vi desværre ikke kunne komme da vi ikke havde pasningsmulighed. Udfaldet havde sådan set været det samme om hun havde skrevet det eller ej, forskellen er bare at på den måde det her blev gjort, der følte jeg mig slet ikke velkommen/ønsket (skrevet på som en sidenote i hånden).Slut.

Jeg skriver udelukkende til TS hvordan JEG ville håndtere det når det ikke var flere det drejede sig om... JEG føler mig ikke velkommen når mine unger ikke er det... Sådan er JEG.
Jeg kan sagtens bruge min fornuft og selv tænke at pasning af dem nok vil være bedre.

Vi har endnu ikke inviteret til noget uden børn, men det er også VORES valg. Sådan har det også normalt været i vores familie, at min kusine valgte anderledes var HENDES valg.

og hvor er det lige at jeg har skrevet noget om at det var værtens problem at vi ikke kunne finde pasning???

Anmeld

18. marts 2015

dpb

lineog4 skriver:

Om børn skal med eller ej må da være helt op til dem der inviterer. Hvis de fx holder det ude kan det jo koste en del mere hvis alle har børn med, og så kan det jo være man inviterer kun de nærmeste. 

Jeg vil da også synes det er helt okay jeg bliver inviteret til noget uden min mand fx hvis nogen har valgt det er kvinde aften eller... Det kun er for dem jeg har kendt i 15 år eller.... 

Og ærligt selvom jeg selv har holdt alle mine fester med børn, så har jeg også nydt at være gæst til kun voksenfester. Skønt at have en aften helt uden legetøj, uden jeg skal tænke over: sådan kan jeg ikke opføre mig, sige osv. Og den grænse sætter jeg på mig selv når der er børn også selvom det ikke er mine egne.

Og ja så nogen gange har man ikke pasningsmuligheder og melde afbud eller tage en afsted og sådan er det jo bare. 

Som jeg skriver til en anden havde det også noget med måden det blev gjort i forhold til min kusine, samt at jeg ud over hendes fest ikke mindes en fest i den side af familien som har været uden børn.... min moster og onkel da de holdt dobbelt 60års fødselsdag på restaurant, inviterede også med alle tre drenge.... der valgte vi også selv at få drengene passet da vi anså det for mere optimalt. 

Pointen er at vi sagtens selv kan tænke så langt, og det burde min kusine være klar over, da vi netop til den dobbelt 60års (som var 2 år før hendes) havde talt om det, da hun spurgte hvor drengene var.
Jeg bryder mig ikke om når der bare står som en slags ps. at "det er uden børn". Men sådan er jeg.
Ja, det er hendes valg, men det er måden jeg ikke bryder mig om. For mig er det alt for upersonligt at gøre det sådan, og for mig er det noget personligt når mine børn bliver valgt fra på den måde. 
Jeg kan sagtens se logikken bag årsagen til valget, men bryder mig ikke om den upersonlige måde det blev gjort. Det gjorde også at motivationen for at finde pasning lå på et meget lille sted.  

At den ene eller den anden part (voksne) bliver inviteret til forskellige ting der tænker jeg det er det samme som julefrokoster på arbejdet, tøseaftner o. lign. og kan slet ikke sidestilles med familiefester og i den dur i min optik. Men det er måske fordi det ikke rigtig har været aktuelt for os.

Qnuz

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.