Fest, kærester sidder hver for sige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2015

FruK

modesty skriver:

Jeg ville være ligeglad med om jeg skulle sidde ved siden af min mand eller ej, men jeg ville blive fucking pissed off hvis jeg dukkede op til en fest og fik at vide at jeg skulle sidde ved mor-barn-bordet. Synes det er totalt diskriminerende og nederen.

Enig! Så hellere holde en herrefest kun for gutterne, hvis det er det, han gerne vil.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2015

Anonym trådstarter

Dkmor skriver:

Vi har en gang holdt en julefrokost, hvor der var et herrebord og et damebord. Børnene sad på bordenderne, der var kun 5 børn. 

Der blev snakket rigtig meget til den julefrokost og folk synes det var sjovt med herre og damebord. Der gik lidt konkurrence mellem herre og damebordet :-) 

Jeg ville synes det var sjovt med et dame og herrebord. Lav evt nogle konkurrencer eller lege mellem bordene  

TAK! 

Hold da op hvor negative respons der kom. 

- det er ikke sådan, at kvinder ikke MÅ drikke, MEN jeg kender de kvinder der kommer, og de drikker ikke. derfor kaldte jeg det, det "ædru bord"

Og vi kan fanme også ha det sjovt bare kvinderne! 

- Men jeg tror ikke jeg vil gøre det NU, fordi tænke om de andre tager det sådan op, at vi er det kedelige bord, og som andre har sagt vi er tilbage i 1950erne. 

DET ER DET SIDSTE vi vil! - det var bare en tanke der kom op, så tænke vi om det kunne lade sig gøre. 

og det kan det så ikke uden, folk tager det måske negative op. 

Anmeld

17. marts 2015

Bshizzle

Kunne i ikke lave det til en "Voksen Fest"? Dvs ikke invitere børn med? 

Intet negativt her.. Men jeg ville da være ked af at være til en fest og være en slags "babysitter" og se på at min mand kunne sidde og drikke sig fuld. 

(Jeg ville aldrig kunne sidde og drikke mig fuld i børns nærvær). - Der er nok for meget hønemor i mig?  

Anmeld

17. marts 2015

årgang84

Profilbillede for årgang84

Lav da bare at man sætter sig hvor man sætter sig og hvis de 2 børn kommer med må det jo være op til forældrene hvor de skal sidde og de forældre har vel bestemt hvem der skal køre hjem. 

Syntes godt man kan nyde alkohol med børnene til stede. Men ikke fuld fuld hvis det er mindre børn hvor de ikke kan forstå hvad der sker og " læse " de voksne. 

Anmeld

17. marts 2015

TNBC

Anonym skriver:

TAK! 

Hold da op hvor negative respons der kom. 

- det er ikke sådan, at kvinder ikke MÅ drikke, MEN jeg kender de kvinder der kommer, og de drikker ikke. derfor kaldte jeg det, det "ædru bord"

Og vi kan fanme også ha det sjovt bare kvinderne! 

- Men jeg tror ikke jeg vil gøre det NU, fordi tænke om de andre tager det sådan op, at vi er det kedelige bord, og som andre har sagt vi er tilbage i 1950erne. 

DET ER DET SIDSTE vi vil! - det var bare en tanke der kom op, så tænke vi om det kunne lade sig gøre. 

og det kan det så ikke uden, folk tager det måske negative op. 

Når der kun kommer to børn, ville jeg skrive at det var uden børn, for de børn kan komme til at kede sig, og så skal de underholdes, så hellere at de bliver passet og i får en hyggelig aften, ædru eller ej. Lad mændene drikke hvis de vil og i kvinder kan da sagtens have det sjovt, der er jo ingen der siger at i ikke må gå over til hinanden. Og hvis i ikke drikker, så er det vel ligemeget. 

Det bliver jo ikke til 50 erne bare fordi man har mande og kvinde bord, det bliver 50erne, hvis kvinderne står for alt arbejdet. 

Anmeld

17. marts 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Fordi det kunne vi ikke få os til, at skrive på invitationen... 

MEN nu har jeg fået de svare jeg søgte. - Det gøre vi så IKKE. 

Fordi vil under INGEN omstændigheder fornærme NOGEN!

-Det er kun fordi det var HANS fest jeg tænkte måske kunne de lade sige gøre.

- Men altså alle må drikke hvad de har lyst.  der vil være alkohol JEG ved bare kvinder VI kender ,som kommer til festen inkluderet MIG, drikker IKKE. 

Men selvom de ikke drikker er der vel ikke noget i vejen for at mixe kønnene - mændende kan vel drikke lige så meget de vil. 

Men du kender dine gæster og tænker du ved om de vil synes det er hyggeligt eller lidt gammeldags og kedeligt. 

Anmeld

17. marts 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

der er ikke mange børn 

Faktisk kun 2 

Så ville jeg skrive uden børn i invitationen. 

Anmeld

18. marts 2015

Mami

Det er meget normalt i min familie, så nej det ville jeg ikke finde mærkeligt  

Anmeld

18. marts 2015

Sprit25

Jeg ville hade at sidde ved kvinde bordet. Over til gutterne og drikke øl i den grad men kun du kender dine gæster og ved om de ville blive sure. Men ellers ville jeg invitere uden børn. Du siger økonomien er ikke til to fester men så hold din mands som den herrefrokost han vil også invitere forældre til kaffe en dag

Anmeld

18. marts 2015

vitapigen

Jeg ville også synes at det et mærkeligt at jeg ikke måtte sidde med min mand. Det plejer jo næsten altid at være sådan  at man rykker plads når man er færdig med at spise. Så mon ikke mændende finder sammen der 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.