Jeg håber sagen er løst nu, men i tilfælde af, at den ikke er, vil jeg lige give mit input.
Som andre påpeger så har sælger ansvaret for varen frem til overgivelse til transportør (her Post DK), HVIS ikke andet er aftalt. Hvad I har aftalt, og om din kvittering på frimærker er bevis nok, er så herefeter en god juridisk diskussion. Personligt ville jeg som sælger ikke give pengene tilbage, da jeg som andre i denne tråd, og så opfatter køberens nej til track & trace, som om at denne accepterer risikoen ved en forsendelse uden.
At køberen truer med politi, kan du tage ganske roligt. Når du ikke bevidst har forsøgt at snyde køberen, er der absolut ingen politisag i det, og der er ingen bestemmelse i straffeloven, som du kan straffes efter. Der ville være en sag om bedrageri, hvis du bare havde taget imod pengene og ikke sendt nogen vare. Hvis køberen rent faktisk ikke har modtaget telefonen og melder sagen til politiet, vil jeg tro, at de hvis de gider gøre noget ved det, vil ringe og høre din side af sagen, og når du så fortæller det samme, som du har skrevet her, vil de henlægge sagen.
Hvis der skal ske mere i sagen, så er der tale om en privat sag mellem dig og køberen, hvor køberen skal anlægge en civil sag og håbe på at vinde den, men det kan jeg ikke forestille mig, at køberen vil gøre, da det kan være temmelig dyrt.
Anmeld