hjælp søges omrking solgt vare

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. marts 2015

Frk.S

Frk.S skriver:

Nej... 4 hverdage - hvis du sendte den tirsdag (når det er hverdage, skal du ikke tælle lørdag og søndag med)

Ok...de tæller så også lørdag med som hverdag. Så er det lørdag kl. 13.30.... eller hvornår hendes post nu kommer. 

Men uanset... så er tiden jo ikke gået endnu.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2015

Babyklokke

Uanset hvad, ville jeg ikke betale en krone tilbage til hende.. Det syntes jeg virkelig ikke at du skal. Du har din kvittering på at du har købt frimærker og med den kommer du langt :-) 

og ingen mennesker ville gå videre med sådan en sag. Det ville da i hvertfald være dumt :-) 

Anmeld

9. marts 2015

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg håber sagen er løst nu, men i tilfælde af, at den ikke er, vil jeg lige give mit input.

Som andre påpeger så har sælger ansvaret for varen frem til overgivelse til transportør (her Post DK), HVIS ikke andet er aftalt. Hvad I har aftalt, og om din kvittering på frimærker er bevis nok, er så herefeter en god juridisk diskussion. Personligt ville jeg som sælger ikke give pengene tilbage, da jeg som andre i denne tråd, og så opfatter køberens nej til track & trace, som om at denne accepterer risikoen ved en forsendelse uden.

At køberen truer med politi, kan du tage ganske roligt. Når du ikke bevidst har forsøgt at snyde køberen, er der absolut ingen politisag i det, og der er ingen bestemmelse i straffeloven, som du kan straffes efter. Der ville være en sag om bedrageri, hvis du bare havde taget imod pengene og ikke sendt nogen vare. Hvis køberen rent faktisk ikke har modtaget telefonen og melder sagen til politiet, vil jeg tro, at de hvis de gider gøre noget ved det, vil ringe og høre din side af sagen, og når du så fortæller det samme, som du har skrevet her, vil de henlægge sagen. 

Hvis der skal ske mere i sagen, så er der tale om en privat sag mellem dig og køberen, hvor køberen skal anlægge en civil sag og håbe på at vinde den, men det kan jeg ikke forestille mig, at køberen vil gøre, da det kan være temmelig dyrt.

Anmeld

9. marts 2015

Anonym trådstarter

Alt gik i orden hun modtog den i weekenden fik dog først beskeden nu her men alt er ok  

Anmeld

9. marts 2015

TNBC

Anonym skriver:

Alt gik i orden hun modtog den i weekenden fik dog først beskeden nu her men alt er ok  

Så løj hun i det mindste ikke, men måske vil hun lære at være tålmodig næste gang...

Anmeld

9. marts 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Så løj hun i det mindste ikke, men måske vil hun lære at være tålmodig næste gang...

ja  vi har vidst begge lært noget af dette

Anmeld

9. marts 2015

TNBC

Anonym skriver:

ja  vi har vidst begge lært noget af dette

Ja..

Anmeld

10. marts 2015

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg håber også, der kom en undskyldning fra hende. Ud fra det du skriver, har hun jo været virkelig grov og kommet med hårde anklager. Jeg tror måske, at hun skal holde sig fra at købe varer over nettet, da hun tydeligvis har en stor frygt for at blive snydt, når man går sådan "amok" og kommer med trusler og anklager nærmest før varen er afsendt.

Anmeld

10. marts 2015

Anonym trådstarter

Janey skriver:

Jeg håber også, der kom en undskyldning fra hende. Ud fra det du skriver, har hun jo været virkelig grov og kommet med hårde anklager. Jeg tror måske, at hun skal holde sig fra at købe varer over nettet, da hun tydeligvis har en stor frygt for at blive snydt, når man går sådan "amok" og kommer med trusler og anklager nærmest før varen er afsendt.

jeg fik lov at beholde de 25 kr så det kalder jeg en stor undskyldning 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.