hjælp søges omrking solgt vare

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2015

hmg86

L86 skriver:

Du får ikke en indleveringsattest, den skal du købe. Men da det er dit eneste bevis for at du har sendt varen, og dermed overdraget ansvaret til køber, er det vel i din egen interesse at købe en sådan. En indleveringsattest koster 14 kr.

En indleveringsattest kan du købe uanset værdien af brevet du sender, det er altså op til dig om det kan betale sig at løbe den risiko ikke at købe den - og dermed komme til at stå i den situation ts står i lige nu.

Fair nok.. det vidste jeg ikke. Men vil mene at sælger har gjort sit ved at spørge om den skulle sendes med track and trace.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2015

L86

hmg86 skriver:

Fair nok.. det vidste jeg ikke. Men vil mene at sælger har gjort sit ved at spørge om den skulle sendes med track and trace.. 

Problemet er bare at køber ikke har frasagt sælger sælgers ansvar (og sælgers bevisbyrde for at varen er afsendt), ved at fravælge track and trace.

Køber har ved at fravælge track and trace gjort sig selv ansvarlig for varen, fra den (beviseligt) er blevet afleveret på posthuset, og til den er kommet frem hos køber. Hvis køber havde sagt ja tak til track and trace, ville sælger stadig have ansvaret for varen indtil den er blevet afleveret på posthuset, hun ville da blot have bevis for forsendelsen via track and trace og behøver ikke at købe en indleveringattest for at kunne bevise det.

Ved track and trace er varen Post Danmarks ansvar, fra den er afleveret til forsendelse til den kommer frem hos sælger.  

Det er i hvert fald sådan, jeg har forstået alt det med køber/sælger ansvar i forbindelse med privat salg. Men jeg er ikke ekspert, så jeg kan sagtens tage fejl.

Anmeld

5. marts 2015

Anonym trådstarter

FruStolpe skriver:

Nu tror jeg generalt ikke det bedste om folk, så jeg vil gætte på at hun da naturligvis HAR modtaget telefonen..

Hun siger til dig at hun ikke har og vil ha pengene tilbage. Det ville give hende en ny GRATIS telefon 

samme tanke har vi haft 

Anmeld

5. marts 2015

Carina:-)

Har du en besked hvor hun frasiger sig forsikret porto? 

For så kan hun melde dig nok så meget - det har hun selv valgt

En anden gang kan du sende med g-porto det koster 39 forsikret 

Anmeld

5. marts 2015

Isabella_mor

Anonym skriver:

Hej 

Jeg solgte mandag en telefon via dba først havde jeg sagt jeg ikke ville sende den men valgte at acceptere at sende den da køber ville betale fragt hun overførte så beløbet for telefon og 60 kr til forsendelse.. jeg spurte om hun ville havde den dyre da der så var track and trace nr på men det ville hun ikke da det koster 112 kr

da jeg så sender den kommer jeg kun af med 35 kr da postdamen siger den går under brev sending når hun ikke ville betale for track trace nr.. afleveret den på posthuset 13,30 i tirsdags men køber siger hun ikke har modtaget den endnu hun kimer mig ned med sms og truer med at melde mig til politiet problet er jeg har jo intet bevis på den er afsendt da jeg jo dummet mig og ikke selv betalt for track and trace men samtidig kan hun jo havde modtaget den men bare vil havde pengene retur  har sagt til hende at der kan gå op til 4 dage men hun fatter ikke at hun ikke har fået den endnu.. jeg er ved at være træt af hun skriver hele tiden og er begyndt at blive mistænkelig men jeg har kun bon på frimærke og æsken? så jeg står vel sådan set i at jeg skal sende hendes penge retur ?? trods hun måske sidder med min telefon.. hjæææælp piger 

sikke noget lort..

og når køber vælger at det skal være uden track og trace, så er det også hendes eget ansvar at den ikke når frem.

og fremover så skal du kræve at det bliver sendt med track..

det kan du sagtens gøre billigere end 112 kroner. hvis du benytter dig af gul og gratis, de har Gpost, der kan du sende med track OG forsikring til 39 kroner..

for din egen sikkerheds skyld...

hvid du har gemt kvitteringen fra forsendelsen, så har du bevis på at du har sendt det, og så ligger lorten hos post danmark. og du KAN ringe og efterlyse den, men eftersom det bare er sendt som brev, så kan de ikke gøre så meget..

men du skal holde fast på at fordi HUN valgte forsendelsesmetoden, så er det også hendes eget ansvar at den er i risiko for ikke at dukke op.. 

så jeg synes ærligt talt bare du skal bede hende om at melde dig hvis det er, for det sender også bare et signal om at du har dit på det rene. 

Anmeld

5. marts 2015

August2015

Øv en træls situation at stå i. 

Jeg sender aldrig ting som brev, hvis det er noget, der koster over 100-150 kr. Er det en lille ting til fx. 50 kr. kan jeg godt sende som brev... men ellers kræver jeg, at køber betaler for forsikret pakke. Hvis man ikke vil det, er det afhentning eller ingen handel. Synes det er mest fair for begge parter at sende forsikret... og ofte er det ca. samme pris som brev.

Med g-porto kan man sende op til 1 kg forsikret for 39 kr og 1-5 kg forsikret for 49 kr. Hjælper dig ikke nu, men så ved du det til en evt. anden gang. Du kunne reelt set have sendt forsikret for kun 4 kr. mere, end du gav for brev. 

Håber for dig, at den snart dukker op hos køber. 

Synes desværre jævnligt man læser om folk, der påstår ikke at have modtaget, hvis det er sendt som brev. 

Men slå koldt vand i blodet til starten af næste uge. 

Anmeld

6. marts 2015

L86

sikke noget lort..

og når køber vælger at det skal være uden track og trace, så er det også hendes eget ansvar at den ikke når frem.

og fremover så skal du kræve at det bliver sendt med track..

det kan du sagtens gøre billigere end 112 kroner. hvis du benytter dig af gul og gratis, de har Gpost, der kan du sende med track OG forsikring til 39 kroner..

for din egen sikkerheds skyld...

hvid du har gemt kvitteringen fra forsendelsen, så har du bevis på at du har sendt det, og så ligger lorten hos post danmark. og du KAN ringe og efterlyse den, men eftersom det bare er sendt som brev, så kan de ikke gøre så meget..

men du skal holde fast på at fordi HUN valgte forsendelsesmetoden, så er det også hendes eget ansvar at den er i risiko for ikke at dukke op.. 

så jeg synes ærligt talt bare du skal bede hende om at melde dig hvis det er, for det sender også bare et signal om at du har dit på det rene. 

Jeg tror ikke dette er korrekt, i hvert fald ikke så længe at sælger ikke kan bevise, at hun har indleveret brevet til forsendelse. - Det ville sælger kunne enten via track and trace eller via indleveringsattest. Det kan hun ikke via kvitteringen for frimærke og æske - Den beviser jo ikke hvem sælger har sendt til, eller at der overhovedet er blevet sendt noget af sted.

Ved en indleveringsattest skriver man samme navn og adresse på attesten, som der står på det brev man vil sende. Postdamen tjekker så at de stemmer overens, inden hun stempler og underskriver attesten (det burde i hvert fald ske sådan), som man får udleveret og skal gemme (vist nok sammen med kvittering for attesten/forsendelsen?). - dermed har man som sælger en kvittering på at man har sendt brevet af sted og at det er til den modtager man påstår.    

Anmeld

6. marts 2015

Isabella_mor

L86 skriver:

Jeg tror ikke dette er korrekt, i hvert fald ikke så længe at sælger ikke kan bevise, at hun har indleveret brevet til forsendelse. - Det ville sælger kunne enten via track and trace eller via indleveringsattest. Det kan hun ikke via kvitteringen for frimærke og æske - Den beviser jo ikke hvem sælger har sendt til, eller at der overhovedet er blevet sendt noget af sted.

Ved en indleveringsattest skriver man samme navn og adresse på attesten, som der står på det brev man vil sende. Postdamen tjekker så at de stemmer overens, inden hun stempler og underskriver attesten (det burde i hvert fald ske sådan), som man får udleveret og skal gemme (vist nok sammen med kvittering for attesten/forsendelsen?). - dermed har man som sælger en kvittering på at man har sendt brevet af sted og at det er til den modtager man påstår.    

Det ksn godt være at der ikke står nogen paragraf om det, men det er en uskreven regel, ligesom det er at tage skoene af når man går ind hos andre. 

Og når køber får valget og vælger track og trace fra, så er det jo hos køber ansvaret ligger.  Jeg siger det ihvertfald selv når jeg sender noget... Fordi jeg netop ikke gider at blive snydt. 

Anmeld

6. marts 2015

Vivienne

Hej 

Jeg solgte mandag en telefon via dba først havde jeg sagt jeg ikke ville sende den men valgte at acceptere at sende den da køber ville betale fragt hun overførte så beløbet for telefon og 60 kr til forsendelse.. jeg spurte om hun ville havde den dyre da der så var track and trace nr på men det ville hun ikke da det koster 112 kr

da jeg så sender den kommer jeg kun af med 35 kr da postdamen siger den går under brev sending når hun ikke ville betale for track trace nr.. afleveret den på posthuset 13,30 i tirsdags men køber siger hun ikke har modtaget den endnu hun kimer mig ned med sms og truer med at melde mig til politiet problet er jeg har jo intet bevis på den er afsendt da jeg jo dummet mig og ikke selv betalt for track and trace men samtidig kan hun jo havde modtaget den men bare vil havde pengene retur  har sagt til hende at der kan gå op til 4 dage men hun fatter ikke at hun ikke har fået den endnu.. jeg er ved at være træt af hun skriver hele tiden og er begyndt at blive mistænkelig men jeg har kun bon på frimærke og æsken? så jeg står vel sådan set i at jeg skal sende hendes penge retur ?? trods hun måske sidder med min telefon.. hjæææælp piger 

Hvorfor købte du ikke en indleverlingsattest? Koster vist 13kr. Eller det gjorde den sidst jeg købte en. 

Anmeld

6. marts 2015

Patriark

Anonym skriver:

Hej 

Hvis du ikke kan dokumentere, at du har sendt pakken, så er pakken ikke sendt, i juridisk forstand, og køber vil have en god sag hvis hun vælger at anmelde dig. Mener dog, at politiet i disse sager har en bagatelgrænse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.