Anonym skriver:
Hej
Jeg solgte mandag en telefon via dba først havde jeg sagt jeg ikke ville sende den men valgte at acceptere at sende den da køber ville betale fragt hun overførte så beløbet for telefon og 60 kr til forsendelse.. jeg spurte om hun ville havde den dyre da der så var track and trace nr på men det ville hun ikke da det koster 112 kr
da jeg så sender den kommer jeg kun af med 35 kr da postdamen siger den går under brev sending når hun ikke ville betale for track trace nr.. afleveret den på posthuset 13,30 i tirsdags men køber siger hun ikke har modtaget den endnu hun kimer mig ned med sms og truer med at melde mig til politiet problet er jeg har jo intet bevis på den er afsendt da jeg jo dummet mig og ikke selv betalt for track and trace men samtidig kan hun jo havde modtaget den men bare vil havde pengene retur har sagt til hende at der kan gå op til 4 dage men hun fatter ikke at hun ikke har fået den endnu.. jeg er ved at være træt af hun skriver hele tiden og er begyndt at blive mistænkelig men jeg har kun bon på frimærke og æsken? så jeg står vel sådan set i at jeg skal sende hendes penge retur ?? trods hun måske sidder med min telefon.. hjæææælp piger 

"§ 10. Skal genstanden af sælgeren forsendes fra et sted til et andet for der at overgives i køberens besiddelse, anses levering for sket, når genstanden er overgivet til en fragtfører, som har påtaget sig forsendelsen fra vedkommende sted, eller den, hvis afsendelsen sker med skib, er bragt inden for skibssiden."
Hvis du ikke kan dokumentere at ovenstående har fundet sted, er du ikke så godt stillet.
Og videre-
"§ 17. Sælgeren bærer faren for salgsgenstandens hændelige undergang eller forringelse, indtil levering har fundet sted."
som jeg læser ovenstående, er det altså dit ansvar, som sælger, at sikre varens levering. F.eks. Ved track and trace.
Anmeld