hjælp søges omrking solgt vare

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2015

mor88

Anonym skriver:

kan se postdamen har sendt den som B brev nogle der har erfaring med leverings tid på det? 

Ring til politiet og forhør dig  

B-breve er 4 hverdage

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2015

Anonym trådstarter

mor88 skriver:

Ring til politiet og forhør dig  

B-breve er 4 hverdage

hvornår er der gået 4 dage så 

afleveret tirsdag 13.30

Anmeld

5. marts 2015

L86

Ifølge dba er det dig som sælger der har ansvaret for varen i dit tilfælde.

(Dvs. at i det øjeblik at sælger aflevere varen på posthuset og modtager kvittering herpå, så anses denne for leveret. Fra dette tidspunkt er det købers risiko, at varen når frem. Sælger skal dog kunne bevise at varen er sendt. Dette i form af gyldig kvittering. Kan dette ikke fremvises er ansvaret ved sælger.) ht tp://www.dba.dk/aspsite/support/

Her står om kvitteringer på post Danmarks hjemmeside: http://www.postdanmark.dk/da/Privat/Send%20post/vaerdifulde-forsendelser/Sider/vaerdifulde-forsendelser.aspx - du skal altså have en kvittering på at brevet rent faktisk er sendt, der dur din kvittering for kasse/frimærker ikke.

Anmeld

5. marts 2015

hmg86

Ifølge dba er det dig som sælger der har ansvaret for varen i dit tilfælde.

(Dvs. at i det øjeblik at sælger aflevere varen på posthuset og modtager kvittering herpå, så anses denne for leveret. Fra dette tidspunkt er det købers risiko, at varen når frem. Sælger skal dog kunne bevise at varen er sendt. Dette i form af gyldig kvittering. Kan dette ikke fremvises er ansvaret ved sælger.) ht tp://www.dba.dk/aspsite/support/

Her står om kvitteringer på post Danmarks hjemmeside: http://www.postdanmark.dk/da/Privat/Send%20post/vaerdifulde-forsendelser/Sider/vaerdifulde-forsendelser.aspx - du skal altså have en kvittering på at brevet rent faktisk er sendt, der dur din kvittering for kasse/frimærker ikke.

Det får man vel kun hvis den sendes dyrere end det køber ønskede? Er den sendt som almindeligt brev får man ingen kvittering så vidt jeg ved..

Anmeld

5. marts 2015

Mussepigen4

Anonym skriver:

Hej 

Jeg solgte mandag en telefon via dba først havde jeg sagt jeg ikke ville sende den men valgte at acceptere at sende den da køber ville betale fragt hun overførte så beløbet for telefon og 60 kr til forsendelse.. jeg spurte om hun ville havde den dyre da der så var track and trace nr på men det ville hun ikke da det koster 112 kr

da jeg så sender den kommer jeg kun af med 35 kr da postdamen siger den går under brev sending når hun ikke ville betale for track trace nr.. afleveret den på posthuset 13,30 i tirsdags men køber siger hun ikke har modtaget den endnu hun kimer mig ned med sms og truer med at melde mig til politiet problet er jeg har jo intet bevis på den er afsendt da jeg jo dummet mig og ikke selv betalt for track and trace men samtidig kan hun jo havde modtaget den men bare vil havde pengene retur  har sagt til hende at der kan gå op til 4 dage men hun fatter ikke at hun ikke har fået den endnu.. jeg er ved at være træt af hun skriver hele tiden og er begyndt at blive mistænkelig men jeg har kun bon på frimærke og æsken? så jeg står vel sådan set i at jeg skal sende hendes penge retur ?? trods hun måske sidder med min telefon.. hjæææælp piger 

Har prøvet en lignende situation to gange. Og derfor er jeg begyndt at tage billeder som bevis på at jeg har sendt det. Inden jeg putter den i kassen, i kassen, når den er skrevet og sat frimærke på og når jeg giver den til postmanden. Der er mange der snyder. Det gør mig harm. Og det angreb kunne godt ligne "snyd". Lad hende dog ringe til politiet. Gem hendes beskeder om at hun ikke ville betale mere og så ved politiet nok som alle andre, at det er det som kan ske i posten. 

Hvad skulle politiet gøre, når hun ikke har beviser? De ville nok max tjekke overvågningen, om du havde været på.posthuset. så lad dem da. Du ved du har rent mel i posen. Men tror ikke de tager det særlig seriøst hvis jeg skal være ærlig. De siger nok, at hun må stoppe med at købe på nettet så. 

Anmeld

5. marts 2015

L86

Jeg ville dog også bede køber om lige at klappe hesten til i hvert fald på mandag (her står det med de 4 hverdage. http://www.postdanmark.dk/da/Sider/Quick%20Finder/portoberegner.aspx) - er hverdage ikke man-fre, lørdag tæller da ikke med som en hverdag, gør den?

Jeg ville nok også lige give posten et par ekstra dage at løbe på, de kan jo være forsinkede.

Hvis ikke jeg kunne finde en løsning med køber ( f.eks. at i betaler halv/halv), så ville jeg bide i det sure æble og betale køber sine penge tilbage. - og så ville jeg huske indleveringsattesten næste gang og sætte mig lidt bedre ind i hhv. køber og sælgers ansvar inden jeg næste gang sælger en dyr vare.

Jeg håber at din vare dukker op hos køber, og at hun ikke er en fusker...

Anmeld

5. marts 2015

L86

hmg86 skriver:

Det får man vel kun hvis den sendes dyrere end det køber ønskede? Er den sendt som almindeligt brev får man ingen kvittering så vidt jeg ved..

Du får ikke en indleveringsattest, den skal du købe. Men da det er dit eneste bevis for at du har sendt varen, og dermed overdraget ansvaret til køber, er det vel i din egen interesse at købe en sådan. En indleveringsattest koster 14 kr.

En indleveringsattest kan du købe uanset værdien af brevet du sender, det er altså op til dig om det kan betale sig at løbe den risiko ikke at købe den - og dermed komme til at stå i den situation ts står i lige nu.

Anmeld

5. marts 2015

dpb

Anonym skriver:

Hej 

Jeg solgte mandag en telefon via dba først havde jeg sagt jeg ikke ville sende den men valgte at acceptere at sende den da køber ville betale fragt hun overførte så beløbet for telefon og 60 kr til forsendelse.. jeg spurte om hun ville havde den dyre da der så var track and trace nr på men det ville hun ikke da det koster 112 kr

da jeg så sender den kommer jeg kun af med 35 kr da postdamen siger den går under brev sending når hun ikke ville betale for track trace nr.. afleveret den på posthuset 13,30 i tirsdags men køber siger hun ikke har modtaget den endnu hun kimer mig ned med sms og truer med at melde mig til politiet problet er jeg har jo intet bevis på den er afsendt da jeg jo dummet mig og ikke selv betalt for track and trace men samtidig kan hun jo havde modtaget den men bare vil havde pengene retur  har sagt til hende at der kan gå op til 4 dage men hun fatter ikke at hun ikke har fået den endnu.. jeg er ved at være træt af hun skriver hele tiden og er begyndt at blive mistænkelig men jeg har kun bon på frimærke og æsken? så jeg står vel sådan set i at jeg skal sende hendes penge retur ?? trods hun måske sidder med min telefon.. hjæææælp piger 

Så lad hende kontakte politiet.

Har du på skrift (mail/sms el. lign.) at hun ikke ville have sendt den som pakke med track and trace ?? for i så tilfælde har hun selv fravalgt sig den mulighed og vil ikke have en særlig god sag hos politiet i min optik.

Derudover så kan du bare sige til hende at hun kan kontakte dig igen hvis den ikke er dukket op på mandag. Derefter er du i din gode ret til først at efterlyse brevet hos postdk og først derefter når du har modtaget svar på deres undersøgelse tage stilling til at give pengene retur.

Du kan i mellemtiden Evt. se om det kan berolige hende at du tager billede af kvittering på porto og kasse 

Qnuz

Anmeld

5. marts 2015

Anonym trådstarter

tak for svar håber hun får den snart så vi er ovre dette her for nøøøj man det tager på ens humør som er virkelig dårlig i forvejen pga pengemangel 

Anmeld

5. marts 2015

FruStolpe

Anonym skriver:

Hej 

Nu tror jeg generalt ikke det bedste om folk, så jeg vil gætte på at hun da naturligvis HAR modtaget telefonen..

Hun siger til dig at hun ikke har og vil ha pengene tilbage. Det ville give hende en ny GRATIS telefon 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.