Pikku Myy skriver:
Hvordan er det anerledes end en traditionel skilsmissefamilie, hvor mor og stedfar skal koordinere med far og stedmor?
Den eneste forskel er vel egentlig kønnenes fordeling og at der her ikke er nogen dumme følelser som mudrer det hele til.
For det første bor de her under samme tag alle sammen, det er vist de færreste skilte familier der gør det. Og så er der da i den grad følelser i spil også selvom de følelser ikke lige er romantiske far og mor imellem, så er de til gengæld far og far imellem. Og går de fra hinanden er der pludselig 3 individuelle forældre plus eventuelle partnere a tage hensyn til I forhold til barnet.
og en væsentlig forskel for mig er at papforældre til hver en tid bare kan gå eller blive valgt fra hvis det ikke fungere, drt kan man altså ikke bare her da der jo er 3 forældre som skal Være her, 2 af dem er oven i købet sammen som par.
Kønnenes fordeling spiller for mig ingen rolle. De kunne lige så vel have Været 4 kvinder og jeg ville stadig mene det samme.
jeg synes det er for meget og kan nemt blive meget rodet. Fordi der er så mange parter og faktorer, end hvis det kun havde været mor og far.
Anmeld