Silas - mig, min mand og min kone.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.267 visninger
51 svar
125 synes godt om
27. februar 2015

Krydserfingre

Hej! 

Jeg vil gerne starte en debat i forhold til det nye tv program: Silas - mig, min mand og min kone. En såkaldt regnbue familie de har lavet. 

Hvad er jeres personlige holdning til det? 

Tror i barnet bliver påvirket af at have 3 forældre, to fædre (hvor man ikke ved hvem der er biologisk far) og en mor (og morens kæreste) og at de alle bor sammen under ét tag?  

ja, jeg er bare nysgerrig  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2015

Troldemommi

Pigeeeeen skriver:

Hej! 

Jeg vil gerne starte en debat i forhold til det nye tv program: Silas - mig, min mand og min kone. En såkaldt regnbue familie de har lavet. 

Tror i barnet bliver påvirket af at have 3 forældre, to fædre (hvor man ikke ved hvem der er biologisk far) og en mor (og morens kæreste) og at de alle bor sammen under ét tag?  

Har ikke lige set det endnu, men idag ser vi jo så mange kreative familieformer, så længe barnet får masser og tryghed og kærlighed så må folk altså bo som de vil 

Monica 

Anmeld

27. februar 2015

MorTilN

Tror ikke det påvirker lille Maggi My så længe hun har 3 forældre der kan sammen og giver hende en masse kærlighed og trykhed Hun vokser jo op med at de begge 2 er hendes far, så hun kender jo ikke til andet før efter noget tid og så har hun jo sin "bio far" hos hende, de ved jo bare ikke vis gener hun har fået og det er vel også lige meget endelig så længe de er der for hende og elsker hende som deres egne begge 2

Anmeld

27. februar 2015

Os&lilledig

Jeg er fuldstændig sikker på at de godt ved, hvem biofar er. I Danmark skal man kunne skrive en biofar på papierene. Så er næsten sikker på at de er tvunget til dna test  

men udover dette, så tror jeg absolut ikke hun tage med skade, men tvært imod bliver er alsidigt og kærligt barn, men en dag kommer de, ligeså vel som andre familier til at begrunde deres valg  

Anmeld

27. februar 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg har det altså lidt underligt med, at de begge er far. 

Faktum er, at man biologisk har én mor og én far. Det kan man ikke ændre på. 

Jeg ville selv synes det var svært, at have mor og stedfar, og far og far. 

Der er simpelthen for mange til samme kasket.

Men jeg vil sige, at jeg tager hatten af for Louise's kæreste. Det er noget af et cirkus han er trådt ind i, men det virker som om det indtil videre er ret velfungerende.

Anmeld

27. februar 2015

bøllen

Pigeeeeen skriver:

Hej! 

Jeg har ikke set programmet . Mon ikke de ved hvem der er far  tror bestemt ikke deres pige tar skade eller lider afsavn . Så længe forældrene enes og hun vokser op med tryghed & kærlighed . Hun er da heldig med flere forældre der elsker hende . I den tid vi lever i er der så mange former for familie hvilket jeg ikke ser som et problem . Problemet tror jeg ville ligge i , hvis forældrene ikke kan enes . Syntes det er fedt de har fundet SÅ god en løsning for deres familie 

Anmeld

27. februar 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB
Os&lilledig skriver:

Jeg er fuldstændig sikker på at de godt ved, hvem biofar er. I Danmark skal man kunne skrive en biofar på papierene. Så er næsten sikker på at de er tvunget til dna test  

men udover dette, så tror jeg absolut ikke hun tage med skade, men tvært imod bliver er alsidigt og kærligt barn, men en dag kommer de, ligeså vel som andre familier til at begrunde deres valg  

Selvfølgelig ved de det  

Anmeld

27. februar 2015

ErDetSnartNU

Jeg kan ikke se, hvordan det kan være dårligt, at et barn har (mindst) 3 personer, som elsker ham/hende som deres eget  

Anmeld

27. februar 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB
bøllen skriver:

Jeg har ikke set programmet . Mon ikke de ved hvem der er far  tror bestemt ikke deres pige tar skade eller lider afsavn . Så længe forældrene enes og hun vokser op med tryghed & kærlighed . Hun er da heldig med flere forældre der elsker hende . I den tid vi lever i er der så mange former for familie hvilket jeg ikke ser som et problem . Problemet tror jeg ville ligge i , hvis forældrene ikke kan enes . Syntes det er fedt de har fundet SÅ god en løsning for deres familie 

Helt enig! 

Tænker også hvad pokker de gør, hvis Louise og hendes kæreste vil stifte familie og flytte et andet sted hen. Det er jo måske ikke altid en fest, at bo så tæt på far og far, af hensyn til hendes kæreste.

Hvad så med Maggie? Og kommende søskende? Ej, jeg frygter det kan blive noget rod!

Anmeld

27. februar 2015

BinaMor

har ikke set programmet.. men det er godt nok mange over et barn. det er et heldigt lille barn. så mange der elsker én. hun er heldigere end mange andre tænker jeg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.