Silas - mig, min mand og min kone.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. februar 2015

migxher

Jeg må indrømme at jeg synes det er en anelse underligt, med mor, far, far og så lige en stedfar. og at de så alle bor under samme tag? Lige nu ser det måske rosen rødt ud, men det tvivler jeg nu på at det bliver ved med at være. 
Hvad hvis mor og stedfaren en dag vil flytte ud og de 2 så have børn sammen, eller hvis far og far går fra hinanden. Så skal barnet være på skift ved far, far og mor. 
Jeg tror ikke barnet tager skade, slet ikke. Meeen jeg tror altså godt at det kan gå hen og blive noget rod 
Men jeg må indrømme at jeg er større tilhænger af regnbuebørn hvor der trods alt er en mor og en far, en enlige der får donorbørn hvor der ingen far er. Så hellere en ekstra far end ingen far.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2015

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg har ikke set programmet. Jeg er ligeglad med, hvad folk er til og med hvem. Dog kan jeg godt synes, at der går lidt for meget regnbue i det. Skønt, at hun er omgivet af mennesker som elsker hende og vil hende det bedste, men alligevel lidt for meget i min verden

Anmeld

27. februar 2015

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
migxher skriver:

Jeg må indrømme at jeg synes det er en anelse underligt, med mor, far, far og så lige en stedfar. og at de så alle bor under samme tag? Lige nu ser det måske rosen rødt ud, men det tvivler jeg nu på at det bliver ved med at være. 
Hvad hvis mor og stedfaren en dag vil flytte ud og de 2 så have børn sammen, eller hvis far og far går fra hinanden. Så skal barnet være på skift ved far, far og mor. 
Jeg tror ikke barnet tager skade, slet ikke. Meeen jeg tror altså godt at det kan gå hen og blive noget rod 
Men jeg må indrømme at jeg er større tilhænger af regnbuebørn hvor der trods alt er en mor og en far, en enlige der får donorbørn hvor der ingen far er. Så hellere en ekstra far end ingen far.

Jeg kunne ikke være mere endnu - der er gået lidt for meget regnbue i det

Anmeld

27. februar 2015

Lunae

Pigeeeeen skriver:

Hej! 

Jeg vil gerne starte en debat i forhold til det nye tv program: Silas - mig, min mand og min kone. En såkaldt regnbue familie de har lavet. 

Hvad er jeres personlige holdning til det? 

Tror i barnet bliver påvirket af at have 3 forældre, to fædre (hvor man ikke ved hvem der er biologisk far) og en mor (og morens kæreste) og at de alle bor sammen under ét tag?  

ja, jeg er bare nysgerrig  

I dagens Danmark tror jeg ikke at det får den store betydning at man er barn af en regnbuefamilie. Der er SÅ mange nye familiekonstellationer, så det halve kunne være nok, men det væsentlige ligger i min optik i, om barnet er ønsket og elsket.

nu har jeg set alle afsnit af programmet og må indrømme at jeg i sidste afsnit blev lidt forarget over Silas, da han sagde at de jo havde skabt et delebarn og at han synes at det var fantastisk for ham at han havde tid til sig selv og sit arbejde - lad os nu antage, at moderen ikke kan/vil være en del af familien mere og Silas og Johannes derfor skal stå med Maggie My selv - kan de så rumme det, nu hvor de havde forestillet sig kun at skulle være deleforældre - blot en tanke

Anmeld

27. februar 2015

Krydserfingre

Gode kommentarer i kommer med. 

Min egen personlige holdning er nok også at det er lige lovlig mange omsorgspersoner til 1 barn. Misforstå mig ikke, er sikker på at barnet får max med kærlighed. Men altså. Tror det kommer til at forvolde mange forhindringer senere hen, som nogle af jeg andre også skriver; hvad hvis moren og stedfaren vil have deres eget barn - eller hvis der kommer skår i mellem moren og far og far? Og de pludselig ikke kan enes. Det er mange mennesker der skal bestemme - nogle gange kan folk ikke engang finde ud af at enes når man er 2. Tør ik tænke på når man er 3, eller flere. 

Anmeld

27. februar 2015

female

Jeg synes simpelthen, at de er så søde, og virker særdeles harmoniske som familie. Den lille pige er heldig ikke bare at have én, to, men hele tre forældre, der elsker hende betingelsesløst.

Ja, det er en lidt anderledes familiekonstellation, men familier har i dag så mange former, at hun helt sikkert ikke bliver den eneste i klassen, der ikke lever i en traditionel kernefamilie.

Silas og moderen har kendt hinanden gennem hele voksenlivet. Hvem ved, måske deres venskab er et udtryk for et mere ubrydelig bånd end os, der vælger at bygge familien op omkring forelskelse.

Anmeld

27. februar 2015

migxher

Pigeeeeen skriver:

Gode kommentarer i kommer med. 

Min egen personlige holdning er nok også at det er lige lovlig mange omsorgspersoner til 1 barn. Misforstå mig ikke, er sikker på at barnet får max med kærlighed. Men altså. Tror det kommer til at forvolde mange forhindringer senere hen, som nogle af jeg andre også skriver; hvad hvis moren og stedfaren vil have deres eget barn - eller hvis der kommer skår i mellem moren og far og far? Og de pludselig ikke kan enes. Det er mange mennesker der skal bestemme - nogle gange kan folk ikke engang finde ud af at enes når man er 2. Tør ik tænke på når man er 3, eller flere. 

Enig, det er mange mennesker der skal være enig. Ikke kun mor og far, som tit kan være svært nok, men mor, far, far og stedfar.
Stedfaren kan jo nok ikke undgå at få en stor rolle i barnets liv også. Særligt hvis ham og mor en dag også skal have barn. Far og far vil måske kommer i nogle situationer hvor de som par ikke er enig om opdragelsen, mor og papfar det samme, men så skal mor/papfar altså også liiige blive enig med far/far  Der skal nok indgås mange kompromiser. 
Hvor end man ellers tror at man er meget ens når der kommer til opdragelse, så vil der altså ALTID opstå situationer hvor man bare ikke er helt enig. 

Anmeld

27. februar 2015

Stumpen

Jeg synes det er en fantastisk mulighed, men jeg synes de bor for tæt, det kan I mit hovede kun skabe problemer som flere af jer er inde på...

min fætter (der er bøsse) har to regnbuebørn med et lesbisk par (den ene er bio mor til det ene barn og den anden mor er bio mor til set andet barn) det fungere så vidt jeg ved rigtig godt! Han har dem nogle gange i hverdagen og weekenderne og ellers mår de har brug for hjælp.. MEN de bor heller ikke under samme tag og det er mødrene der har der primære kontakt til skole osv..

Anmeld

27. februar 2015

Isabella_mor

jeg synes ikke det er mere unormalt end hvad der ellers er rundt omkring... 

jeg går selv i mødregruppe med en super sød kvinde som har en søn med sin kæreste som også er en super sød kvinde.

hende jeg går i mødregruppe med har en datter med sin ekskone, som så har samme donor som hendes søn som hun så har sammen med sin nye kæreste.

så datteren er delebarn og sønnen bor hjemme. de har samme doner men ikke den samme mor. 

og jeg tror da ikke de børn kommer til at mangle noget.. da hende jeg går i mødregruppe med er typen der ordner hus og er praktisk anlagt.. hvis man skulle vælge en "mand" i det forhold, så er det nok hende. men jeg synes det er super fedt, og jeg føler mig enormt priviligeret af at møde mennesker der lever lidt afvigende fra normen. 

men jeg vil gerne se programmet... hvilken kanal?

Anmeld

27. februar 2015

migxher

Isabella_mor skriver:

jeg synes ikke det er mere unormalt end hvad der ellers er rundt omkring... 

jeg går selv i mødregruppe med en super sød kvinde som har en søn med sin kæreste som også er en super sød kvinde.

hende jeg går i mødregruppe med har en datter med sin ekskone, som så har samme donor som hendes søn som hun så har sammen med sin nye kæreste.

så datteren er delebarn og sønnen bor hjemme. de har samme doner men ikke den samme mor. 

og jeg tror da ikke de børn kommer til at mangle noget.. da hende jeg går i mødregruppe med er typen der ordner hus og er praktisk anlagt.. hvis man skulle vælge en "mand" i det forhold, så er det nok hende. men jeg synes det er super fedt, og jeg føler mig enormt priviligeret af at møde mennesker der lever lidt afvigende fra normen. 

men jeg vil gerne se programmet... hvilken kanal?

Kanal 4

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.