Hvor meget må en 14~årig drikke??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2015

Chevro

anjamichell@gmail.com skriver:

ja simpelt men meget vigtigt spørgsmål:

hvor meget må en konfirmeret 14~årig drikke af genstande??

hvad synes I??

Ja i dag vil jeg nok ikke lade mine egne børn drikke det når de er 14, men jeg selv startede med at gå til halbal osv da jeg var 13. 

Så for mig var det jo super naturligt at gøre som alle de andre jeg gik sammen med - selvom de var lidt ældre. 

Men afhænger jo af sted, tid, hvem og hvor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2015

God-mor

sandramor skriver:

Altså tænker det er okay at forbyde sine børn at drikke alkohol som 14 årig og sige nej du må ikke få så meget som en eneste drink på din konfirmationsdag! Vi er de voksne vi ved hvad der er bedst for dig..... Det ved voksne helt sikkert også..... Men altså hvad tror du der kommer ud af at gøre det total forbudt??? Hvad tror du barnet tænker?? Jo mere forbudt du gør en ting jo mere får et barn jo lyst til at prøve det  og første gang dit barn så drikker bliver måske uden for dit opsyn hvor de andre måske er for fulde til at tage sig af dit barn og hvad sker der så?? 

Og må ærlig talt sige jeg sys du virker lidt naiv hvis du tror at fordi du som forældre siger nej så gør barnet det ikke   Hvis en 15 årig har besluttet sig for at drikke sig hønefuld med nogle venner kan du intet gøre ved det.... Du kan ikke vogte over dit barn 24 timer i døgnet.... Man kan som forældre kun prøve at tale sund fornuft til barnet og håbe man har opdraget barnet til at tage fornuftige valg i livet..... Men tror man som forældre må være realistisk og sige jeg kan kun sige nej og styrer det herhjemme men hvad de laver udenfor hjemmet er jeg af gode grunde ikke herre over  

Desuden kan man ikke bare fralægge sig ethvert ansvar overfor sine børn, bare fordi de ikke er derhjemme Det er det samme som at sige, at herhjemme der slår vi ikke, men når du er ude så bestemmer du selv.. Ej 

Anmeld

21. februar 2015

migxher

Her er tale om en: Fest på Bakken, hvilket betyder at der er udefest på en bakke foran den lokale svømmehal.... Der kommer som regel 100~200 unge mennesker.....

han har før kunnet drikke et par genstande og styre det og vi kan sagtens stole på ham, men nu vil han hæve den til 5-6 genstande, hvor jeg står fast på de 3 stk max som de andre gange.

Han har fået lov at være med til div hygge rundtomkring og har vel prøvet at drikke 3~4 gange siden maj 2014

Hvis i før har kunne stole på ham, og har kunne mærke at de 3 genstande ikke har gjort det helt store, at han stadig har kunne styre det, så ville jeg gerne gå med til at hæve det. Herre gud, han ender sikkert med at drikke mere end 3 genstande alligevel, men her har i så bare givet ham lov, og så selvfølgelig med den formaning, at i stoler på ham, og derved at han holder sig til de 6 genstande! Kommer han så hjem med en ordenlig kæp i øret, ja så har han brudt jeres tillid og så må i tage den der fra (:

Man er som forældre naiv hvis man tror at ens børn holder sig helt fra alkohol til de bliver 16, bare fordi man siger det  Og så mener jeg at man lige så godt kan indrage dem, lade dem smage osv. når de selv begynder at vise interesse, og derved selv påvirke deres forhold til alkohol, lære dem at passe på hinanden når man drikker osv. istedet for at de bare helt uden at være forberedt, og helt ukontrolleret render ud og drikker sig i hegnet bag ens ryg. 

Anmeld

21. februar 2015

Toeffe87

Jeg synes slet ikke en 14 årig skal drikke. 

Anmeld

21. februar 2015

alenemor42

Nu har jeg en søn på 20 og en datter på 14, den store måtte ikke drikke før han var 16 og det har aldrig været et problem, han tager ud med vennerne en gang imellem og hygger sig, men har aldrig haft problemer med at styre det.

Samme regler for min datter. . Og intet problem her, men alle hendes venner og veninder har samme regler så det er bare sådan.

Den der med at skulle drikke til sin konfirmation er sgu en underlig holdning. ser slet ikke et sammenhæng imellem spiritus og konfirmation.

Vi har et problem i Danmark med at vores unge drikker for meget og for tidligt. Men det er rart at se og høre at holdningen er ved at ændre sig til dette.

Vi fik lov at drikke som 14 årige .... og vi anede ikke hvad vi lavede, unge vil drikke fordi det er smart..... ej det er det modsatte 

Anmeld

21. februar 2015

xStinepigen

hvad synes I??

Nu kan jeg se mange siger 0 genstande, hvilket jo sket ikke besvare dit spørgsmål, hvis du evt. Har er barn, som har fået lov at prøve at drikke efter sin konfirmation, hvilket er helt normalt, for det er det man begynder at må tage med til halbal og diverse andre små arrangementer der er i den alder. Og giver man dem ikke lov, gør de det tit selv, og så bliver set til det ekstreme. Jeg begyndte selv som 12 årlig. 

Men det ville være en god ide med kogle få cidere, så det låske er nemmere at kontrollere indtaget af alkohol, og så se hvordan det går, om den unge selv kan styre indtaget med tiden . Se første mange gange skal der jo ingenting til at man bliver snaldret  

Anmeld

21. februar 2015

Mama85

Her er tale om en: Fest på Bakken, hvilket betyder at der er udefest på en bakke foran den lokale svømmehal.... Der kommer som regel 100~200 unge mennesker.....

han har før kunnet drikke et par genstande og styre det og vi kan sagtens stole på ham, men nu vil han hæve den til 5-6 genstande, hvor jeg står fast på de 3 stk max som de andre gange.

Han har fået lov at være med til div hygge rundtomkring og har vel prøvet at drikke 3~4 gange siden maj 2014

Hvis det er gået fint med de 3 og I kan stole på ham, så kan I prøve at se med de 5, for hvis han virkelig vil have mere, ville han jo nok uden problemer kunne skaffe mere alkohol til festen.

Anmeld

21. februar 2015

Lisette W

hvad synes I??

Jeg fik lov at sippe til det der blev serveret, det var lidt hvidvin til forretten, lidt rødvin til hovedretten og så fik jeg en rom og cola (nok mest cola med en dråbe eller to af rom) da der blev danset bagefter. Jeg blev bestemt ikke fuld, men jeg følte mig meget voksen fordi jeg måtte drikke det samme som de voksne 

Jeg vil gøre det samme når jeg får en der skal konfirmeres. Jeg vil ikke lave regler om antal genstande, men søge for at det er mig eller faren der styre hvor meget der skænkes op, så konfirmanden ikke bliver fuld, men får lov at smage.  

Anmeld

21. februar 2015

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Jeg er så en af de naive forældre, som gir lov... Jeg går ikke ind for forbud, da det i mine øjne ikke er vejen frem... Vi har her i huset en meget ansvarsfuld ung pige... Men engang imellem gir hun los... Ikke med 10 genstande, men 6-7 stk under ordnede forhold, hvor det er fest privat med forældre i nærheden... Og vi ved at vi kan stole på hende... Det har hun bevist flere gange.. Og vi taler åben omkring det... Hun bruger ALT hendes tid hverdagene på Skole, lektier og sport... Og ingen tid på venner, pånær dem til træning.. Og engang imellem gir vi altså lov, da hun i forvejen stresser over alt andet... Her gir hun så Los i et par timer... Det kan ganske enkelt bringe mit p.. I kog....

Anmeld

21. februar 2015

KatjaBN

Da jeg selv var fjorten, ja der fik jeg "lov" når det så er sagt, skulle de vide hvor jeg var, og jeg måtte ikke bare drikke der ud af. og jeg blev altid kørt der hen, og hentet. Og det var ikke sådan at vi var totalt fulde som 14årige. 

Men hvis vi var nogle stykker, hjemme hos en, så ja. Så fik vi alle lov af vores forældre.

og som regl er der altid nogle eller en der ikke måtte, som  "løj" for deres forældre om hvor de var, og ingenting måtte. Ja det var dem som blev spritstive, og lå og kastede op.

Så jer der skriver dårligt om forældre der, giver deres børn lov. At det er uansvarligt. Så syntes jeg nemlig ud fra egen erfaring kun er de er ansvarlige. Hvis man aftaler forældre imellem hvordan og hvorledes. Så ser jeg intet problem i at de unge for 2-3-4 genstande.

fordi forbyder i det, og vennerne må. Ja så har jeg kun set beviser på det går galt!

og da jeg var 14-15år. Så drak alle unge sku .. Og ja det gælder alle.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.