Hvor meget må en 14~årig drikke??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. februar 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
anjamichell@gmail.com skriver:

ja simpelt men meget vigtigt spørgsmål:

hvor meget må en konfirmeret 14~årig drikke af genstande??

hvad synes I??

Det samme som en ukonfirmeret  - nul genstande, men vi har dog ladet vores smage fx et halvt glas vin ved helt særlige lejligheder. 

Synet på og retningslinjerne omkring unge og alkohol har ændret sig markant blot de sidste ti år, så sammenligninger med, hvad vi selv gjorde som 14-årige, kan ikke bruges til noget. 

Jeg oplever som lærer for de ældste klasser, at der sniger sig lidt breezers ind til nogle private fester i løbet af 9. klasse, men mange venter til efter 9. klasse. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2015

bøllen

ja simpelt men meget vigtigt spørgsmål:

hvor meget må en konfirmeret 14~årig drikke af genstande??

hvad synes I??

Vil da sige INGEN .. 

Anmeld

20. februar 2015

Kløver

Jeg ville sige 0 genstande  

Anmeld

20. februar 2015

migxher

I hvilken anledning tænker du? Altså snakker vi til fest, hjemme eller hvordan? 

Anmeld

20. februar 2015

anna111

Profilbillede for anna111

Jeg tænker en 5-6 genstande 

Det er dumt at nægte sine børn alt sådan noget da de så ofte bare vil drikke bag ens ryg og så har de ingen grænser og man har ikke selv styr på situationen. 

Anmeld

20. februar 2015

Valle81

Nu er det også 20 år siden jeg var 13-14 år, og dengang gik jeg til privatfester. Vi drak øl, lidt drinks og sådan og havde det så sjovt.

De fleste af os havde fritidsarbejde øf tjente vores egen løn og købte det selv.

Det var de fedeste år i mit liv. Men vil mene et par øl og lidt softdrinks��

Anmeld

21. februar 2015

Mama85

Jeg er ikke så hellig som flertallet og mener at et par øl/softdrinks er ok. Hellere at give lov med grænser og ikke gøre det forbudt og spændende 

Anmeld

21. februar 2015

Isabella_mor

Jeg tror jeg fik et glas vin da jeg blev konfirmeret. Og jeg brød mig ikke synderligt om det.

men det er da fint at lade den unge få lov at skåle med på vinen eller champagnen på sin egen konfirmation  

Anmeld

21. februar 2015

anjamichell@gmail.com

Her er tale om en: Fest på Bakken, hvilket betyder at der er udefest på en bakke foran den lokale svømmehal.... Der kommer som regel 100~200 unge mennesker.....

han har før kunnet drikke et par genstande og styre det og vi kan sagtens stole på ham, men nu vil han hæve den til 5-6 genstande, hvor jeg står fast på de 3 stk max som de andre gange.

Han har fået lov at være med til div hygge rundtomkring og har vel prøvet at drikke 3~4 gange siden maj 2014

Anmeld

21. februar 2015

Hectar

Her er tale om en: Fest på Bakken, hvilket betyder at der er udefest på en bakke foran den lokale svømmehal.... Der kommer som regel 100~200 unge mennesker.....

han har før kunnet drikke et par genstande og styre det og vi kan sagtens stole på ham, men nu vil han hæve den til 5-6 genstande, hvor jeg står fast på de 3 stk max som de andre gange.

Han har fået lov at være med til div hygge rundtomkring og har vel prøvet at drikke 3~4 gange siden maj 2014

Da jeg var 14 måtte jeg drikke derhjemme, altså få et glas vin til maden osv. Hvis jeg skulle til fest måtte jeg maks få to, måske tre ciders med og så ikke mere.

Tror jeg ville holde samme regler for mine børn, når den tid kommer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.