Hvor meget må en 14~årig drikke??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2015

Dorthe1986

modesty skriver:

Mine forældre har heller aldrig drukket.

Jeg fik begrænsninger da jeg var folkeskole-elev og måske også i starten af gymnasiet, men derefter regnede de med at jeg styrede det selv.

Jeg drak ikke særlig meget indtil jeg nåede op omkring midt tyverne. I dag drikker jeg ret godt igennem når jeg er til fest - vel cirka en gang om måneden - men til gengæld er vi et totalt alkoholfrit hjem alle andre dage.

Jeg tror virkelig også at det man ser, betyder langt mere end det man får besked på. Jeg drikker mere end min mor og far, men det er helt sikkert på grund af deres afholdenhed at det aldrig har faldet mig ind at drikke til hverdag.

Det er faktisk det samme her. går jeg i byen drikker jeg også pænt meget igennem. Men det bliver dog kun nogle gange om året. Men ja drikker mere end mine forældre, men kun fordi jeg de få gange om året går i byen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2015

Hck

Profilbillede for Hck

Jeg har en datter på 15 år (9 kl) og jeg må indrømme at hun for altså lov. Nu har hun en kronisk sygedom, så det er ikke så tit at kræfterne er til fest i weekenderne, men når det endelig er, så vil jeg altså ikke forbyde hende det. Jeg tror på at åbenhed omkring det, kan hjælpe meget. Hun ved godt at hun bare kan ringe hjem hvis hun har fået for meget indenbors ( det er dog ikke sket endnu), frem for at hun skal ligge et eller andet sted uden hjælp. Jeg synes egenlig også at det er en lidt naiv holdning, at bare fordi at man forbyder en 15 årig det, så gør de det ikke ( lige omkring alkohol). Det er så nemt for de unge af købe selvom grænsen hedder 16 år. Nu fortæller min datter mig rigtig meget om klasselivet, og som hun siger - alle dem der ikke må, de gør det da i stor stil alligevel. Og jeg vil 10000 gange hellere ha at de for et par genstande frem for at de begynder med piller og stoffer, der ville jeg så også lave et kæmpe forbud.

Anmeld

23. februar 2015

HappyOne

anjamichell@gmail.com skriver:

ja simpelt men meget vigtigt spørgsmål:

hvor meget må en konfirmeret 14~årig drikke af genstande??

hvad synes I??

Nu har jeg ingen børn, men efter egen hukommelse begyndte jeg da at holde små fester sammen med min veninde i den alder. Ved godt mange ikke tillader det. Jeg var også lidt at en lømmel dengang. 

Jeg ville nok sige 3 - 6 genstande, hvis det er fornuften der skal tale. Hvis i er sammen men h*n når det sker, synes jeg i skal lade h*n prøve at få lidt, det er slet ikke sikker de kan lide det i den alder. I kan jo se hvornår det påvirker  

Anmeld

23. februar 2015

Zelinasmor

Jeg måtte også begynde at "småfeste/drikke" efter jeg var blevet konfirmeret for 10 år siden. Jeg måtte drikke ca. 5 genstande.

Jeg synes det er passende. Jeg synes ikke at der er noget forkert i at 14 årige mødes til en fest hvor en forælder er hjemme og så f.eks har 5 cult shakere, mokaï eller lignende med. Jeg ville have et problem med det hvis det var en flok unge hvor der ingen voksen var i hjemmet.

Anmeld

23. februar 2015

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Jeg må indrømme, at jeg ikke giver meget for Sundhedsstyrelsen... De retter ind hele tiden og ændre ting... 

Nej jeg synes, at vi her i hytten retter ind efter vores egen moral og fornuft.. Hvad vi selv har oplevet i vores ungdom.. Min mand har været en værre en, som ung... Jeg selv gik sent igang.. Omkring 18 og det tog helt overhånd... Derfor tror jeg på en mellemting... 

Her får hun på ingen måde lov til at feste uden voksne i nærheden.. Hun er 15.. Men jeg bryder mig ikke om, at de unge mennesker der vælter rundt i byen, uden deres forældre aner hvad de laver... Og der hvor vores går i skole, er de meget fremmelig... Ryger hash og fester uden voksen tilsyn( undre mig over , at forældre bare sådan kan give slip på deres børn uden at ane hvad der foregår).. Det er selvom skolen faktisk har et godt ry... Der kender hun helt klart vores mening/holdning til tingene og vores regler.. Men jeg går samtidig ikke ind for forbud, så en mellemting, hvor de holder fest privat med forældre i nærheden eller i huset og det fungere upåklageligt... 

Som skrevet tidligere i tråden, så har vi en meget ambiøs pige, som har tilrettelagt hendes fremtid og styre helt klart frem mod målet... Tiltrods for hun har/ støder på nogle forhindringer.. Og hun sætter meget høje krav til sig selv i alt... Så derfor er jeg ikke så bekymret for at hun fester lidt hver anden mdr... Fordi vi samtidig også sætter grænser for hvor meget osv... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.