Jeg er så vred!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2015

alenemor42

modesty skriver:

Nej, det er rigtigt, det har du ikke. 

Men hvis du allerede inden barnet er født vil i statsforvaltningen og ikke vil fortælle ham når du føder og virker til at have pænt meget modstand mod at han skal tage sin barsel - så virker det ikke til at du er interesseret i at skabe et godt samarbejde.

Jeg kan som sagt godt forstå at du er bitter, det har du al ret til at være. Men jeg håber virkelig at tiden vil få dig til at indse at tilgivelse og kommunikation er vejen frem, og det bedste for jeres barn.

Altså han ved jo hvornår termin er, så kunne han jo formidle et ønske når man der omkring, om han tager sin barsel eller ej er jeg ligeglad med. Det styrer han selv.

Men han skal ikke bruge 14 dage hos mig  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2015

Mette0105

Hvis det er fælles lejlighed så kommer han jo også bare til at hæfte for flytteafregningen?  Så kan det være ham ville hjælpe med at få den sat i stand .. 

Og hvis han ikke betaler sin del ryger i begge til advokat men så kan det være han måske hjælper med sin del så dette ikke sker

Anmeld

16. februar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Står han også i kontrakten - for så vil han også hæfte for gælden. 

En anden ting - nej han behøver ikke være hos dig 14 dage i træk, hvis det ikke giver dig ro til amning. Men både far og BARN har da ret til hinanden. Det er jo ikke kun dit barn. 

Så måske hver anden dag de første 14 dage og derefter kan I lave en fast aftale? 

Held og lykke med det hele 

Anmeld

16. februar 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
alenemor42 skriver:

Lige nu er jeg tilbøjelig til at vente på hans udspil eller en kontakt fra ham af.... Han ved hvornår termin osv ligger.

Jeg havde nok kontaktet ham selv, da jeg er sådan en hvor jeg vil vide hvad der skal ske  

jeg tænker også at han måske er nervøs/et eller andet for at kontakte dig fordi han ikke selv ved hvordan han skal forholde sig. 

Han behøver jo ikke være hos dig 24/7 de første 14 dAge men som en anden foreslår så evt. Hver anden dag hvor han er der nogle timer? 

Jeg håber, I finder ud af det  

Anmeld

16. februar 2015

alenemor42

Mette0105 skriver:

Hvis det er fælles lejlighed så kommer han jo også bare til at hæfte for flytteafregningen?  Så kan det være ham ville hjælpe med at få den sat i stand .. 

Og hvis han ikke betaler sin del ryger i begge til advokat men så kan det være han måske hjælper med sin del så dette ikke sker

Lige nu hænger det på mig, en veninde fortalte at jeg skulle kontakte advokat fordi boligselskaberne åbenbart er rimeligt ublu med hvem der står på hvad så længe de kan få deres penge ind. Deres svar på hans del af huslejen var at de jo ikke vidste han var flyttet... så vi må se hvad det ender med

Anmeld

16. februar 2015

alenemor42

Jeg havde nu bestemt ikke forestillet mig hver anden dag.... det er voldsomt syntes jeg, jeg forestiller mig 3 x om ugen i et par timer.

Med hensyn til at han kan Være nervøs eller andet, så syntes jeg ikke det er mit problem at tage kontakten til ham. Han er trods alt voksen.

Anmeld

16. februar 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
alenemor42 skriver:

Jeg havde nu bestemt ikke forestillet mig hver anden dag.... det er voldsomt syntes jeg, jeg forestiller mig 3 x om ugen i et par timer.

Med hensyn til at han kan Være nervøs eller andet, så syntes jeg ikke det er mit problem at tage kontakten til ham. Han er trods alt voksen.

Så længe I får det til at fungere, og I begge er tilfredse

Anmeld

16. februar 2015

sne190810

Umiddelbart er jeg enormt enig i med hvad modesty skriver. 

Jeg vil bare lige give dig lidt med alligevel;

- Tag ansvar for dit liv! Fuck om du har en lorte xkæreste, som er skredet fra det hele. Det bliver IKKE nemmere for dig, af at sidde og mugge over det - du bliver nødt til at æde nogle store kameler pt. ja! og det kommer du helt sikkert til igen på et andet tidspunkt. men du kan vælge om de skal spises i bitte små bidder, og kastet lidt op igen undervejs og dvæle lidt over hver bid - eller du kan vælge at sluge dem hele og så bare komme videre. 
Du vælger helt selv! Men lige meget hvad, så ændrer det ikke på din situation, lortet eller ej, så er du der hvor du er. Og eftersom det ikke er holdbart, skal du videre - videre og være klar til baby kommer. 

- Når det er rigtig rigtig svært det hele, og alt bare syntes at være noget lort. Når du føler at det er DIG som trækker alt læsset, og din xkæreste ikke tager kontakt osv. og du endnu igang skal tage kontakt - så HUSK.. Husk hvem du gør det for, nemlig dit barn. Dit barn, som kommer til at være noget af det vigtigeste af dit liv.
Og jeg ved ikke med dig, men jeg ville gøre alt for mit barn, alt. Også selvom det ville kræve at jeg selv skulle gøre ting, tiltrods for uvenskab, fjendtligheder, spydigheder og uoverensstemmelser. 

Og så må man huske på, at selvom forholdet mellem dig og far ikke er godt/optimalt, så har det jo intet at sige ift hvordan forholdet mellem far og barn er/kommer til at blive. 
Og det er ikke noget du bør blande dig i, lige meget hvor meget du har i klemme med far,- for dit barns skyld og ret til far. 

Håber du læser dette med den rette ånd, for det er bestemt ikke ment negativt eller som en nedladende besked. Det er nærmere bare et kærlig spark i rumpetten, som forhåbentligt kan hjælpe dig videre i det her kaos, som jeg ved ikke er sjovt at stå i som gravid. 

Har selv været der ;-) 

Anmeld

16. februar 2015

dpb

alenemor42 skriver:

Jeg syntes nu du lyder rimelig fair lige på det punkt. Jeg ved ikke om jeg ville gå til statsforvaltningen som det første, nok nærmere udforme en aftale/kontrakt hvor betingelserne for de første 14 dage er nedfældet som han så må underskrive, da det er det du kan overskue. Vil han ikke acceptere den ville jeg så nok kontakte statsforvaltningen.

Omkring boligsituationen. Det lyder som om det har været et grimt brud.... men den del jeg ikke forstår er hvorfor det egentlig er ham der fraflytter velvidende at du ikke kan klare huslejen? Det burde i princippet vel være dig der fraflyttede til en billigere lejlighed og så kunne han hænge på den dyre lejlighed? Hvorfor vidste boligselskabet ikke at han var flyttet? har han stadig bopæls adresse der? for så er det jo klart nok de ikke ved det, men så må han da også betale noget for at have sin adresse der...  tror advokat er et ganske godt valg omkring alt det med boligen, for at du kommer ud så lidt påvirket som muligt...

Held og lykke med det hele, og kan godt forstå du er bitter... det ville jeg også være... Men det bedste råd er at lade det komme lidt på afstand, koncentrer dig om at få styr på de praktiske ting og så må kontakten til ham, komme så småt igen når du er kølet ned, og kommet ud på den anden side af alle de praktiske ting, han desværre har efterladt dig med 

Qnuz

Anmeld

16. februar 2015

l.kjoeller

alenemor42 skriver:

Vi er gået fra hinanden... og fred være med det men....

Jeg er elev og på elevløn, han tjener rigtigt  godt!

Han fraflyttede lejligheden og lovede at hjælpe med regninger indtil jeg fik noget andet da han ved jeg på ingen måde har råd til at bo her alene.

Han har selvfølgelig ikke overholdt den aftale, jeg har været ude af stand til at betale huslejen og bliver sat ud her i midten af marts, til alt held har jeg fået en anden lejlighed og fået boligindskudslån. Jeg er 27 uger henne og meget tung og stor.... jeg har forsøgt at prøve at sætte lejligheden i stand, men opgaven er bare for stor til at jeg kan klare opgaven med maven. .. ville gerne have bare lidt penge tilbage da jeg mangler babyudstyr.

Han har gjort klart at han er bedøvende ligeglad med min situation og at jeg kommer i stor gæld af det her, han kunne ikke drømme om at hjælpe med lejligheden.

Jeg er så vred!! Han har 25000 udbetalt om måneden og er ligeglad, han kan ikke se at det her har nogen betydning for den lille, og forventer at han skal være sammen  med baby de første 14 dage hvor han har barsel....

Lige nu har vi ingen kontakt. .. jeg kan ikke tilsidesætte min vrede. 

Lige nu har jeg slet ikke lyst til at fortælle ham når jeg føder og ja jeg er sgu bitter.... 

Hjælp med gode råd tak. 

Det er jo med at søge alle tilskud du kan i den situation i hvertfald.  Han kunne da godt give en hånd med udstyr og lejlighed  altså. Men jeg ville ikke ønske ham til fødslen hvis han et fløjtende ligeglad med dig. Selvfølgelig skal han have kontakt med den lille men på dine vilkår når du har overskudet. For er nu engang vigtigst at du er i balance for den lille. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.