Jeg er så vred!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2015

alenemor42

modesty skriver:

Så du mener at du handler i interesse for barnets ve og vel når du forhindrer dets far at se det fordi du er bitter over økonomi???

Og han er interesseret i barnets ve og vel når han vil lade mig ende på gaden som højgravid? ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2015

modesty

Og han er interesseret i barnets ve og vel når han vil lade mig ende på gaden som højgravid? ??

Det er ikke din ret at forhindre dit barn i at se sin far fordi du føler dig dårligt behandlet.

I er gået fra hinanden og selvom det er noget lort for dig, så er det ikke hans opgave at støtte dig økonomisk. Han kunne gøre det hvis han var en super flink fyr. Det er han så ikke, men det er stadig ikke hans opgave.

Du er bitter og vil straffe din eks, og det kan jeg godt forstå. Men det kan du ikke gøre uden at det også går ud over dit barn.

Du bliver nødt til at kunne skille dine egne følelser og din bitterhed, fra barnets ret til at se sin far. Eller bliver dit og dit barns liv svært fremover.

Anmeld

15. februar 2015

StjerneFrø

Først og fremmest, så får du lige et , det er aldrig sjovt at gå fra hinanden. 

Jeg vil starte med at sige, at han selvfølgelig skulle have holdt jeres aftale om, at hjælpe med omkostningerne i jeres fælles lejlighed - en aftale er en aftale (i hvert fald i mine øjne).

Dog syntes jeg ikke, at du kan forvente noget fra ham når du fraflytter jeres fælles lejlighed - og du dermed får din egen. Det lyder helt forkert i mine ører. I er ikke længere i et forhold, men alligevel forventer du at få penge af ham, fordi han tjener mere end dig. Det er slet ikke hans problem. Du må få det til at fungere for dig og den lille så godt som du kan med de midler som du har .

Anmeld

15. februar 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Det er en røv situation at stå i! 

men barnet har også brug for en far...

hvis han gerne vil sit barn, hvorfor ikke lade ham? 

det handler jo i bund og grund om at I skal have et samarbejde op at køre. 

Selvom det er møgsvært, når han ikke har overholdt det han har lovet. 

Anmeld

15. februar 2015

alenemor42

PUHK skriver:

Hov hov hov! Hvis vi lige ser bort fra "fars rettigheder", så er det vigtigste jo faktisk barnets rettigheder. Og for barnets skyld skal hun (og naturligvis også han) gøre alt for, at samarbejdet fungerer! Og selv hvis den anden part ikke vil deltage, så kan man som mor sige til sit barn, at man gjorde alt man kunne for at få skabt et godt forhold mellem barnet og faderen fra starten.

Jeg forstår ikke helt (uanset hans indtjening), at han skulle betale for din husleje. Og jeg forstår heller ikke, hvad du vil have råd til - økonomi eller at håndtere din vrede mod ham?

Jeg fik jo så ikke nævnt at det er en fælles lejlighed. .. min fejl. Men det er boligselskabet pænt ligeglad med, den fulde husleje skal betales.

Jeg ved faktisk ikke om han er interesseret i barnet på nuværende tidspunkt. .. udmelding omkring hans barsel og samvær var lige efter nytår. .siden har vi ikke haft kontakt.

Men uanset hvad, så skal han ikke sidde hos mig 14 dage i træk dagligt. Det vil ikke være til glæde for hverken mig eller barnet

Anmeld

15. februar 2015

alenemor42

modesty skriver:

Det er ikke din ret at forhindre dit barn i at se sin far fordi du føler dig dårligt behandlet.

I er gået fra hinanden og selvom det er noget lort for dig, så er det ikke hans opgave at støtte dig økonomisk. Han kunne gøre det hvis han var en super flink fyr. Det er han så ikke, men det er stadig ikke hans opgave.

Du er bitter og vil straffe din eks, og det kan jeg godt forstå. Men det kan du ikke gøre uden at det også går ud over dit barn.

Du bliver nødt til at kunne skille dine egne følelser og din bitterhed, fra barnets ret til at se sin far. Eller bliver dit og dit barns liv svært fremover.

Jeg mener ikke at have skrevet på noget tidspunkt at have sagt jeg vil forhindre samvær ?

Anmeld

15. februar 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
alenemor42 skriver:

Jeg mener ikke at have skrevet på noget tidspunkt at have sagt jeg vil forhindre samvær ?

Måske skal I lave en aftale om hvordan det skal foregå når du har født? Så du ved, hvad der vil ske...

Anmeld

15. februar 2015

alenemor42

Frø skriver:

Først og fremmest, så får du lige et , det er aldrig sjovt at gå fra hinanden. 

Jeg vil starte med at sige, at han selvfølgelig skulle have holdt jeres aftale om, at hjælpe med omkostningerne i jeres fælles lejlighed - en aftale er en aftale (i hvert fald i mine øjne).

Dog syntes jeg ikke, at du kan forvente noget fra ham når du fraflytter jeres fælles lejlighed - og du dermed får din egen. Det lyder helt forkert i mine ører. I er ikke længere i et forhold, men alligevel forventer du at få penge af ham, fordi han tjener mere end dig. Det er slet ikke hans problem. Du må få det til at fungere for dig og den lille så godt som du kan med de midler som du har .

Det er jo så sådan at han også står på lejekontrakten. Men at det åbenbart vil Være smartest at jeg sætter advokat på for at jeg ikke hænger på det hele i sidste ende når hans underskrift er på kontrakten.

Anmeld

15. februar 2015

modesty

alenemor42 skriver:

Nej, det er rigtigt, det har du ikke. 

Men hvis du allerede inden barnet er født vil i statsforvaltningen og ikke vil fortælle ham når du føder og virker til at have pænt meget modstand mod at han skal tage sin barsel - så virker det ikke til at du er interesseret i at skabe et godt samarbejde.

Jeg kan som sagt godt forstå at du er bitter, det har du al ret til at være. Men jeg håber virkelig at tiden vil få dig til at indse at tilgivelse og kommunikation er vejen frem, og det bedste for jeres barn.

Anmeld

15. februar 2015

alenemor42

Saphiira skriver:

Måske skal I lave en aftale om hvordan det skal foregå når du har født? Så du ved, hvad der vil ske...

Lige nu er jeg tilbøjelig til at vente på hans udspil eller en kontakt fra ham af.... Han ved hvornår termin osv ligger.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.