lineog4 skriver:
Jo det læser jeg nu. Eller i hvert fald at utroskaben er en biting og det handler ikke om utroskab...
For jo artiklen/kronikken handler om andet også, men for mig at se er man lige utro om man gør det med en af andet køn eller samme, om man lever en seksuel fantasi ud eller ej...
Jeg kan sagtens forstå det er svært at leve som biseksuel især når man selv er med til at gøre grin af de mænd der tænder på mænd, jeg kan sagtens forstå det er et sindsygt langt spring at sige til sin kone man tænder på en anden mand osv. Men jeg synes i bund og grund seksuelle præferencer ikke er en undskyldning for man bedrager sin partner og jeg skriver med vilje bedrager for det er lige så meget på det følelsesmæssige plan som på det rent fysiske...
Jeg har da også seksuelle drømme/præferencer osv som min mand ikke tænder på, men det undskylder da ikke at jeg går ud og bliver tilfredsstillet et andet sted uden at sige det?
Det er som fordi det handler om lysten til en af samme køn, jamen så er det bare skuldertræk for det er jo også svært. Men havde det nu været en artikel om en mand der gik ud på alle sine ferier og blev domineret og fandt de kvinder via et fælles forum for SM, ja så er jeg sikker på reaktionerne var nogen helt andre. Men det kan da også være svært identitetsmæssigt at tænde på at blive bundet, pisket og måske endda pisset på som en helt normal familiefar med villa, vovse og volvo.
og så må jeg lige understrege jeg intet klamt ser i det, jeg intet forkert ser i at en mand tænder på at give blow job osv. Men for mig er det lige så stor et svigt om min mand gjorde det, som at han på sine rejser fandt en pige en gang imellem.
Vi læser nok reaktionerne her forskelligt. Jeg læser, at folks fokus er på den sorg og splittelse, det må medføre at være draget af begge køn, og dét, at det er særligt tabubelagt som mand også at have lyst til mænd. En mand, der er konen utro med en anden kvinde, skal nok møde fordømmelse for at være et liderligt svin osv., men i de flestes opfattelse er der slet ikke samme "addrrr" eller bare vantro over det, som når "elskerinden" er en mand.
Snakken i fodboldklubben om Svend, der har en anden dame ved siden af, har en helt anden karakter end snakken om Bo, der mødes med fremmede mænd. Det første er uacceptabelt, men dog inden for det "forventede" - det andet er chokerende og i manges øjne frastødende.
En biseksuel kvinde, som er gift med en mand, og som også ser en kvinde, møder også sjældent samme fordømmelse og væmmelse.
Der ER kolossal forskel på at være det dumme svin, der har en yngre model ved siden af, den varmblodede kvinde, der hygger sig med andre kvinder indimellem, og den pæne familiefar, der - oh gru - opsøger sex med andre mænd. Det er jo heller ikke tilfældigt, at trækkerdrenge har den lavest tænkelige status blandt prostituerede.
Og så længe, det er SÅ "grimt" at være mand med lyst til BÅDE mænd og kvinder, vil Peter fra kronikken have meget, meget svært ved at være ærlig og fortælle konen, hvem han (også) er.