Det er for klamt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. februar 2015

Os&lilledig

Her sidder jeg og bliver helt rørt over at se så mange skrive at homoseksualitet ikke er forkert og ulækkert 

Tak siges det fra den lesbiske mig, som er ved at skabe endnu et regnbuebarn <3 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2015

Sprit25

lineog4 skriver:

Hvorfor er det ikke utroskab? Ja manden er biseksuel, og det må være forfærdeligt at leve med en fod i hver lejr og ikke turde stå ved det. Må være forfærdeligt at stå i omklædningsrummet og gøre grin med mænd der er til mænd når man i den grad selv tænder på en pik. Men intet af det er da undskyldning for at have seksuel omgang med en anden end sin partner hvis man har aftalt at det er et monogamt forhold. 

Hvis min mand tænder på total dominans af en kvinde i latex og han ved jeg ikke tænder på det, så giver det ham da ikke ret til at opsøge en prostitueret eller finde en elskerinde der er til latex og pisk uden min viden. 

Uafhængigt af seksuelle præferencer, har man da en forpligtigelse over for ens partner. Ved godt i denne fortælling er det bare ikke super nemt at fortælle sin partner det fordi man dermed også sætter ord på en seksualitet man ikke er stolt af, det at springe ud som biseksuel er ikke nemt når man selv er med til at tage afstand til alt det kinder om homoseksualitet. Men for mig er det en undskyldning, men ikke en undskyldning der gør, at det ikke stadig er utroskab. 

Fandt jeg ud af min mand levede det dobbeltliv, ville jeg faktisk være mest ked af, at den jeg troede var min bedste ven, den jeg har delt vrangen mig selv med, udelukkede mig for så stor en del af hans personlighed. Jeg ville nok også lige skulle synke han tændte på at give blow job, men tænk det kan jeg bedre leve med end tillidsbrudet

Det sidste du skriver er netop min pointe. Jeg ville også være med ked af at min mand, min bedste ven ikke kunne være 100% ærlig overfor mig omkring hvem han er. 

Kronikken handler for mig ikke utroskab men om identitet!

Anmeld

13. februar 2015

Newsence

At han har sex med en anden mand- total ligeglad. Folk må have den sex de vil så længe det foregår mellem 2 voksne, frie mennesker der selv kan sige fra så er jeg bæ ligeglad med hvad folk laver sexuelt.. 

At han er utro( for det er han.) no go og på grænsen til klamt.. Klamt at han prøver at forsvare det han gør. Han har lovet konen troskab og bryder denne. Tænker mere på sin egen lyst... Hvis det er noget han ikke kan stoppe bør han sige det åbent til hende så hun kan tage et frit valg om hun vil leve med dette for det valg fratager han hende.. Der er INGEN undskyldning for utroskab, ingen god forklaring. Man misbruger blot den andens tillid og det er forkert og ja klamt er nok ikke helt forkert et ord 

Anmeld

13. februar 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
lineog4 skriver:

Hvorfor er det ikke utroskab? Ja manden er biseksuel, og det må være forfærdeligt at leve med en fod i hver lejr og ikke turde stå ved det. Må være forfærdeligt at stå i omklædningsrummet og gøre grin med mænd der er til mænd når man i den grad selv tænder på en pik. Men intet af det er da undskyldning for at have seksuel omgang med en anden end sin partner hvis man har aftalt at det er et monogamt forhold. 

Hvis min mand tænder på total dominans af en kvinde i latex og han ved jeg ikke tænder på det, så giver det ham da ikke ret til at opsøge en prostitueret eller finde en elskerinde der er til latex og pisk uden min viden. 

Uafhængigt af seksuelle præferencer, har man da en forpligtigelse over for ens partner. Ved godt i denne fortælling er det bare ikke super nemt at fortælle sin partner det fordi man dermed også sætter ord på en seksualitet man ikke er stolt af, det at springe ud som biseksuel er ikke nemt når man selv er med til at tage afstand til alt det kinder om homoseksualitet. Men for mig er det en undskyldning, men ikke en undskyldning der gør, at det ikke stadig er utroskab. 

Fandt jeg ud af min mand levede det dobbeltliv, ville jeg faktisk være mest ked af, at den jeg troede var min bedste ven, den jeg har delt vrangen mig selv med, udelukkede mig for så stor en del af hans personlighed. Jeg ville nok også lige skulle synke han tændte på at give blow job, men tænk det kan jeg bedre leve med end tillidsbrudet

Ingen bestrider vel, at det er utroskab? Det er bare ikke KUN det, kronikken handler om, og det er da trist, hvis fokus kun er dér og ikke på alle de øvrige aspekter. 

Anmeld

13. februar 2015

Hansen I

Man kan ikke hjemme som mand / kone tro at ens partner er til møde og så sammen med en anden.

Det er helt uden for min forstand, så må man bryde det ene forhold før end man begynder på noget nyt

Anmeld

13. februar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Hanne I skriver:

Man kan ikke hjemme som mand / kone tro at ens partner er til møde og så sammen med en anden.

Det er helt uden for min forstand, så må man bryde det ene forhold før end man begynder på noget nyt

Men det er jo ikke et nyt forhold han søger. Han elsker sin kone og sine børn. Men han har en stor trang til også at dyrke sex med mænd. Selvfølgelig er det uærligt og da også synd for kvinden. Men det handler jo også om at det er så stort et tabu at mange ikke føler at de kan være ærlige omkring det for så vil de netop miste alt. 

Anmeld

13. februar 2015

lineog4

Mor og meget mere skriver:

Ingen bestrider vel, at det er utroskab? Det er bare ikke KUN det, kronikken handler om, og det er da trist, hvis fokus kun er dér og ikke på alle de øvrige aspekter. 

Jo det læser jeg nu. Eller i hvert fald at utroskaben er en biting og det handler ikke om utroskab... 

For jo artiklen/kronikken handler om andet også, men for mig at se er man lige utro om man gør det med en af andet køn eller samme, om man lever en seksuel fantasi ud eller ej... 

Jeg kan sagtens forstå det er svært at leve som biseksuel især når man selv er med til at gøre grin af de mænd der tænder på mænd, jeg kan sagtens forstå det er et sindsygt langt spring at sige til sin kone man tænder på en anden mand osv. Men jeg synes i bund og grund seksuelle præferencer ikke er en undskyldning for man bedrager sin partner og jeg skriver med vilje bedrager for det er lige så meget på det følelsesmæssige plan som på det rent fysiske... 

Jeg har da også seksuelle drømme/præferencer osv som min mand ikke tænder på, men det undskylder da ikke at jeg går ud og bliver tilfredsstillet et andet sted uden at sige det? 

Det er som fordi det handler om lysten til en af samme køn, jamen så er det bare skuldertræk for det er jo også svært. Men havde det nu været en artikel om en mand der gik ud på alle sine ferier og blev domineret og fandt de kvinder via et fælles forum for SM, ja så er jeg sikker på reaktionerne var nogen helt andre. Men det kan da også være svært identitetsmæssigt at tænde på at blive bundet, pisket og måske endda pisset på som en helt normal familiefar med villa, vovse og volvo.

og så må jeg lige understrege jeg intet klamt ser i det, jeg intet forkert ser i at en mand tænder på at give blow job osv. Men for mig er det lige så stor et svigt om min mand gjorde det, som at han på sine rejser fandt en pige en gang imellem. 

Anmeld

13. februar 2015

lineog4

mor:) skriver:

Men det er jo ikke et nyt forhold han søger. Han elsker sin kone og sine børn. Men han har en stor trang til også at dyrke sex med mænd. Selvfølgelig er det uærligt og da også synd for kvinden. Men det handler jo også om at det er så stort et tabu at mange ikke føler at de kan være ærlige omkring det for så vil de netop miste alt. 

Ja det er et tabu, eller er det? Det er helt klart et tabu for den mand i artiklen at han tænder både på mænd og kvinder. 

Jeg har haft en kæreste kort der tændte både på mænd og kvinder - det var ikke tabu for mig. Men jeg forventede vi var hinanden tro alligevel, og kunne han ikke være det fordi trangen til sex med en mand blev for stor, så skulle jeg i hvert fald have chancen for at aige til og fra om jeg kunne leve med han fik sex andre steder.

Når man er i et forhold, så spiller man med åbne kort. Og kan man i forholdet leve med et åbent forhold hvor der er plads til sex med andre, så er det den fælles forståelse. Kan begge parter ikke det, så er jeg græsk katolsk over om man tænder på samme køn, urinsex, voksenbaby, pisk eller fistfucking - man bedrager sin bedre halvdel både fysisk og i den her artikel også følelsesmæssigt. Efter jeg havde sundet kig kunne jeg leve med min mand tændte og måske endda dyrkede sex med mænd (så længe forholdet også var åbent for jeg gjorde nogen ting). Men jeg kunne ikke leve med vi i 10 år havde leget bedste venner, han havde set hele min vrangside osv. Og han så havde holdt en så stor del af sig hemmelig for mig.

egentlig ville jeg gerne vide, hvordan den mand ville have det med hans kone havde sex med en anden fordi hun var til en omgang fithy shade og det var han ikke...

Anmeld

13. februar 2015

Hansen I

I min verden bliver man gift og lever sammen til døden os skilder, i den tid har man sex og for børn og man indgår ikke andre for hold og det er al tid mand kvinde . ikke mæmd mæmd eller kvinde kvinde

Anmeld

13. februar 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Hanne I skriver:

I min verden bliver man gift og lever sammen til døden os skilder, i den tid har man sex og for børn og man indgår ikke andre for hold og det er al tid mand kvinde . ikke mæmd mæmd eller kvinde kvinde

Forstår ikke. Mener du, at to mænd eller to kvinder ikke kan gifte sig? Hvorfor ikke?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.