Anonym skriver:
Min mand og jeg forsøgte i 4 år at få et barn, og efter 2 år i behandling og 8 forsøg lykkedes det, og vi har nu en skøn dreng på 9 måneder.
I går finder jeg så ud af at jeg på mirakuløs vis er blevet gravid på naturlig vis. Det er et lille mirakel, som burde være umuligt.
Problemet er, at hverken min mand eller jeg ønsker et barn til nu. Vi ved ikke engang om vi nogensinde ønsker barn nr. 2, og vi er først lige begyndt at komme ovenpå efter at have fået vores dreng.
Men hvis vi vælger en abort, er det ikke sikkert at jeg senere kan blive gravid naturligt, hvis vi ønsker et barn til, og så vil aborten altid spøge. Måske vil det heller ikke lykkes via behandling, hvis vi overhovedet har mod på det.
Jeg skal til læge i morgen, og får forhåbentlig en god snak med hende.
Men jeg er virkelig i vildrede om, hvad vi skal vælge, og jeg tuder konstant 
Der er 19 mdr. mellem mine døtre.. Det var også hårdt som ung mor (fik den første som 20 årig og den anden som 22 årig)
ud over at det var meget hårdt med to små, så kæmpede jeg også for at få parforholdet til at fungere (hvilket ikke kan lade sig gøre når kun den ene kæmper) og kæmpede med min daværende svigermor som ikke mente at jeg gjorde noget som helst godt nok.. Den første tid var hård, ja.. Fik jeg ind imellem lyst til at smide håndklædet i ringen? Det kan du tro.. Men det blev ikke nær så hårdt senere hen som frygtet.. Den store elskede at give grød og mos og flaske.. Den store fik et instinkt, som SP kaldte det, og det var at den store følte trang til at lære den lille alle mulige ting som at kravle, rulle, sige mor og far osv.. Jeg sørgede for at begge piger fik lige meget opmærksomhed fra mig.. Den store gav mig på den måde et pusterum til at få ordnet andre ting eller pleje mig selv med at lægge neglelak og hvad ved jeg..
den dag i dag er de 7 år og 5 1/2 år og de er slyngveninder.. De er helt uadskillelige.. De laver ALT sammen og de er pt ved at planlægge mødesteder på skolen hvor de kan mødes og lege i frikvartererene når den lille starter... Det varmer virkelig mit moderhjerte og tænker tit når jeg ser dem sammen at det godt kan være at starten var hård men at jeg ikke fortryder det.. Kunne jeg spole tilbage og vælge længere tid imellem dem, så ville jeg IKKE gøre det
det var min historie for at du kan se at det ikke er en dans på roser de første 2 år med 2 små.. Men der er en "gulerod" som gør det hele værd.. Nu skal i så bare beslutte om det er noget som i har lyst til at gennemgå for at nå guleroden