Gravid - kæmpe dilemma

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2015

Anonym trådstarter

Missy_B skriver:

Mon ikke det giver sig selv når i lige har "slugt" nyheden ?

Hvis i med jer selv ved, at 1 barn ikke er nok, så ville jeg slå til, og beholde, især når den første var en så lang sej kamp. Vi fik også den første efter behandling, og startede pb op igen efter 4 måneder. Der kommer til at være ca 25 mdr mellem mine, men jeg ser det kun som en fordel at få dem tæt

Vi har kun vidst det 1 dag, så forhåbentlig kan lidt tid bringe klarhed 

Jeg tror også at vi skal tænke godt over om vi ønsker et barn til. Min bekymring er også hvordan det vil være med 2 så små børn, og jeg frygter at det bliver drøn-hårdt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2015

Anonym trådstarter

EnGodMor skriver:

Psssssssst kan man dyrke sex, så må man os tage det med som kan medfølge

Hvad vil din mand gerne? 

Og hvad har du selv af tanker? 

Jeg vil klart anbefale at få nummer to. Dels fordi at i ikke ved om i sener hen ville kunne få flere som du selv siger. 

Og dels fordi at når i om mange år ikke er der mere, så skal jeres søn ikke Være "alene"

Håber i finder den rette beslutning for jer

Jeg er klar over, at man kan få børn af at have sex, men vores chancer var minimale, faktisk fik vi anbefalet donorsæd i det offentlige, da de mente at chancen for at det ville lykkes med min mands sæd var meget lille. 

Min mand er også i tvivl, han er faktisk mere i tvivl om han ønsker 2 børn end mig.

Jeg har selv en million af tanker. Jeg frygter at det bliver drønhårdt at have 2 små, da de første mange måneder med vores søn var rigtig hårde. Og så bliver jeg lidt ked af at tænke på, at vores søn snart får frataget rigtig meget af opmærksomheden.

Anmeld

29. januar 2015

minførste

Jeg håber at I kan mærke efter hvad som er rigtigt for jer og evt ikke føle at "man skal have minimum 2 børn". 

Anmeld

29. januar 2015

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

Jeg ville tage det som skæbnen og så prise mig lykkelig.  Medmindre  i er sikre på i ikke ønsker flere. Fik en datter  ved icsi og jeg er nu også gravid  spontan.  Er 15+2 . Men  min datter er snart 3 så vi var  måske  mere parat.  

Tak for dit råd 

Jeg tror at det ville have været nemmere hvis vores dreng var ældre, men nu står vi i denne situation.

Anmeld

29. januar 2015

Anonym trådstarter

Princesspigen skriver:

Ingen tvivl om at i står over for et svært valg især fordi i ikke har særlig lang tid til at tage det "rigtige" valg.. 

I skal følge jeres mave fornemmelser og finde det valg der er det rigtige for jer.. 

Dog ville jeg nok hvis det var mig der stod i situtationen, vælge at få barn nr 2.. Netop fordi i ikke ved om det nogle sinde kan lade sig gøre igen og det ville være så ærgerligt at fortryde det senere hen.. 

Det klart ungerne er lidt tæt på hinanden men på den anden side vil de få mere glæde af hinanden 

Tak for dit input. 

Det ville være ødelæggende både for min mand og jeg senere at ønske barn nr 2 og vide, at vi valgte en abort tidligere. 

Det er bare så svært at vide, om vi ville ønske barn nr 2, især når vi begge nu ikke ønsker 2 børn (altså at have 2 børn på nuværende tidspunkt )

Anmeld

29. januar 2015

l.kjoeller

Anonym skriver:

Tak for dit råd 

Jeg tror at det ville have været nemmere hvis vores dreng var ældre, men nu står vi i denne situation.

Måske man kunne se sådan på det at i tager de hårde år i rap . Når først man vender sig til søvn osv bliver det ekstra hårdt at skulle igen. På den måde har i taget tørnen og kan nyde at se ungerne vokse uden bekymringer  omkring  behandling osv. Håber du får en god snak med lægen 

Anmeld

29. januar 2015

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Moar, hvorfor fik jeg aldrig en lillebror eller lillesøster, det ville jeg så gerne?!

Du ved jo godt, at vi kæmpede i 4 år for at få dig, vi håbede og græd og gik igennem en masse skuffelser, og endelig kom du så.

9 måneder senere blev jeg gravid igen helt uden hjælp, men den gad vi ikke have, så jeg fik en abort.......  

Jeg ved ikke hvad jeg skal bruge dit svar til, det er meget nedladende og ufølsomt!

Hvorvidt vi er gået gennem behandling eller ej handler ikke om hvor mange børn vi vil have. 

Vores dreng var syg de første 4,5 måneder inden han kom i medicinsk behandling. Det tog rigtig hårdt på os, og drænede os for energi. Derfor er det svært at overskue endnu et barn allerede. 

At du mener at du skal stå til dommer for, hvor mange børn vi skal have og hvad vi har overskud til, undrer mig.

Anmeld

29. januar 2015

Anonym trådstarter

minførste skriver:

Jeg håber at I kan mærke efter hvad som er rigtigt for jer og evt ikke føle at "man skal have minimum 2 børn". 

Tak! Jeg håber at lidt tid kan give os klarhed over, hvad der er bedst for os 

Anmeld

29. januar 2015

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

Måske man kunne se sådan på det at i tager de hårde år i rap . Når først man vender sig til søvn osv bliver det ekstra hårdt at skulle igen. På den måde har i taget tørnen og kan nyde at se ungerne vokse uden bekymringer  omkring  behandling osv. Håber du får en god snak med lægen 

Vi har nemlig snakket om at de hårde år vil være hurtigere overstået. Men jeg synes at det var drønhårdt med den første, så jeg frygter hvordan det bliver med 2 små 

Jeg håber at lægen kan hjælpe med lidt klarhed eller at sætte tingene i perspektiv.

Anmeld

29. januar 2015

l.kjoeller

Anonym skriver:

Vi har nemlig snakket om at de hårde år vil være hurtigere overstået. Men jeg synes at det var drønhårdt med den første, så jeg frygter hvordan det bliver med 2 små 

Jeg håber at lægen kan hjælpe med lidt klarhed eller at sætte tingene i perspektiv.

Min søster fik med 14 mnd mellemrum. Og det er gået rigtig fint. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.