Gravid - kæmpe dilemma

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. januar 2015

k&k&k&k

Anonym skriver:

Min mand og jeg forsøgte i 4 år at få et barn, og efter 2 år i behandling og 8 forsøg lykkedes det, og vi har nu en skøn dreng på 9 måneder. 

I går finder jeg så ud af at jeg på mirakuløs vis er blevet gravid på naturlig vis. Det er et lille mirakel, som burde være umuligt.

Problemet er, at hverken min mand eller jeg ønsker et barn til nu. Vi ved ikke engang om vi nogensinde ønsker barn nr. 2, og vi er først lige begyndt at komme ovenpå efter at have fået vores dreng. 

Men hvis vi vælger en abort, er det ikke sikkert at jeg senere kan blive gravid naturligt, hvis vi ønsker et barn til, og så vil aborten altid spøge. Måske vil det heller ikke lykkes via behandling, hvis vi overhovedet har mod på det. 

Jeg skal til læge i morgen, og får forhåbentlig en god snak med hende. 

Men jeg er virkelig i vildrede om, hvad vi skal vælge, og jeg tuder konstant 

Hej med dig 

Vil starte med at sige at vi har ikke været i behandling så den kan jeg ikke kommenterer på, men vi har 2 børn med 13 mdr imellem dem! Og ja, det er til tider hårdt og virkelig en udfordring - især efter at den store er kommet i trods og lillebror er begyndt at kopiere det storesøster gør (de er snart 2 og 3) 

men jo ældre de bliver jo nemmere er det virkelig også! Vi har altid vidst at der ville være udfordringer men hvis man forventer det værste er det ofte ikke så svært/hårdt. 

Og at se de 2 kegle sammen og nyde godt af hinanden er bare GULD værd! De har så meget glæde af hinanden det er helt utroligt! 

Og så er mange problemer også løst med ordentlig planlægning og afstemte forventninger til hinanden. 

Vi venter så nr. 3 nu - en virkelig stor overraskelse og OVERHOVEDET ikke planlagt! Og vi har også været alle følelser igennem hvorvidt vi skulle beholde, om det var retfærdigt overfor de 2 vi har om vores familie ville kunne "overleve" endnu en guldklump??? Og vi nåede frem til at "skæbnen" ville vi skulle være en familie på 5. 

Jeg har igennem graviditeten tit tænkt om det var det rigtige, men efter jeg er begyndt og mærke liv ved jeg dybt inde at jeg ALDRIG ville kunne tilgive mig selv hvis jeg havde valgt denne lille gut fra 

ingen kan give sig et svar på dit spørgsmål om i skal beholde eller ej da denne beslutning kun kan tages af dig og din mand mand, og jeg håber i vælger det der rigtigt for jer. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2015

Anonym trådstarter

Tusind tak for alle jeres svar! 

Jeg er ked af at jeg ikke har kunne svare på hver af dem, men overskuddet har været minimalt. Jeg er rigtig glad for at så mamge har kunne sætte sig ind i dilemmaet uden at dømme, det har hjulpet rigtig meget 

At vælge at få barn nr 2 allerede vil blive utrolig hårdt, både for mig og min mand. Det passer rigtig dårligt ift mit arbejde, som jeg havde glædet mig meget til at komme tilbage til  og jeg er desværre ikke typen som bare elsker at gå hjemme med mit barn. På trods af dette har vi valgt at beholde barnet. Jeg ved at vi vil komme til at fortryde en abort, selvom det vil være det nemmeste lige nu. Vi vil komme til at elske barnet af hele vore hjerter. 

Vi har dog aftalt at der skal prop op, efter fødslen, da vi ikke skal have flere børn 

Anmeld

11. februar 2015

modesty

Anonym skriver:

Jeg er ked af at jeg ikke har kunne svare på hver af dem, men overskuddet har været minimalt. Jeg er rigtig glad for at så mamge har kunne sætte sig ind i dilemmaet uden at dømme, det har hjulpet rigtig meget 

At vælge at få barn nr 2 allerede vil blive utrolig hårdt, både for mig og min mand. Det passer rigtig dårligt ift mit arbejde, som jeg havde glædet mig meget til at komme tilbage til  og jeg er desværre ikke typen som bare elsker at gå hjemme med mit barn. På trods af dette har vi valgt at beholde barnet. Jeg ved at vi vil komme til at fortryde en abort, selvom det vil være det nemmeste lige nu. Vi vil komme til at elske barnet af hele vore hjerter. 

Vi har dog aftalt at der skal prop op, efter fødslen, da vi ikke skal have flere børn 

Stort tillykke med beslutningen. 

Anmeld

11. februar 2015

MKN_96

Der er en risiko for at I ville fortryde aborten senere hen. Men jeg tror ikke på at I nogensinde vil stå med jeres barn i armene, og fortryde at I fik det!

Tillykke med beslutningen

Anmeld

11. februar 2015

NNL

modesty skriver:

Hvis jeg var jer, ville jeg skide på skæbnen og dårlig samvittighed.

Og tænke rationelt i forhold til hvad det vil gøre for jeres forhold og jeres familie at få et barn til nu. 

Hellere ét barn og blive sammen, end to børn og blive skilt.

Hvis I mener at forholdet kan klare det, og at I ellers har mod på det og lyst til det, så behold.

Men I skal KUN gøre det fordi I har lyst.

SÅ GODT et svar!!!  Det er ingen "skam" at vælge at få et enebarn. Det har vi valgt herhjemme af flere forskellige årsager

Anmeld

11. februar 2015

Kløver

Anonym skriver:

Dejligt i har truffet den rigtige beslutning for jer. Hvad med muligheden for at far tager noget af barslen her tager far sammenlagt 12 uger hvor jeg starter de 12 uger før men så har vi bla en masse tid sammen også  

Anmeld

11. februar 2015

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Stort tillykke med beslutningen. 

Mange tak. 

Det har klart været den hårdeste beslutning vi har skulle træffe, men vi er glade for beslutningen 

Anmeld

11. februar 2015

Anonym trådstarter

MKN_96 skriver:

Der er en risiko for at I ville fortryde aborten senere hen. Men jeg tror ikke på at I nogensinde vil stå med jeres barn i armene, og fortryde at I fik det!

Tillykke med beslutningen

Det er lige præcis sådan vi tænker 

Tusind tak for det.

Anmeld

11. februar 2015

Anonym trådstarter

Årgangs Mor skriver:

Dejligt i har truffet den rigtige beslutning for jer. Hvad med muligheden for at far tager noget af barslen her tager far sammenlagt 12 uger hvor jeg starter de 12 uger før men så har vi bla en masse tid sammen også  

Vi har nemlig snakket om at min mand skal tage de sidste måneder af barslen, så jeg ikke skal gå så længe hjemme på barsel. Det er meget mere overskueligt for mig 

Anmeld

12. februar 2015

Kløver

Anonym skriver:

Vi har nemlig snakket om at min mand skal tage de sidste måneder af barslen, så jeg ikke skal gå så længe hjemme på barsel. Det er meget mere overskueligt for mig 

Hvir dejligti kan få det til at fungere på jeres måde. Og selvom det måske bliver hårdt, betaler det sig helt sikkert ind, mine de 2 ældste har så meget glæde af hinanden 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.