For det første mener jeg ikke, det kan komme på tale at ændre tidspunktet for mødet, som nogle foreslår. Der sidder en flok mennesker, som får løn for at deltage, og som har presset tidspunktet ind i et sikkert stramt arbejdsprogram. Det er penge ud ad vinduet at aflyse.
For det andet ville jeg, hvis jeg stod i din situation, vise, at jeg godt kunne tackle de småproblemer, der opstår, når man har et lille barn og skal få aftaler etc. til at fungere. Jeg ville tage mad med til hende og "fodre" hende, mens hun sad på skødet af mig eller få en af de andre i familien til at sørge for det undervejs. I er jo fire styk.
Det er vigtigt, forestiller jeg mig da, at overbevise de involverede i, at I er i stand til at håndtere situationer, hvor I skal tage hånd om jeres barn og samtidig leve op til almindelige "voksenforpligtelser" såsom diverse aktiviteter og møder på udebane. Tag selv styringen, vis, at I godt kan, og samarbejd uden at lade jer vælte af små udfordringer. Det gælder også i forhold til at kommunikere med sagsbehandleren - hvis svigermor får ordet hele tiden, fremstår det jo ikke, som om I selv kan tale jeres sag, så skyd brystet frem og tag selv ordet.
Anmeld