kan jeg tillade mig at stille krav?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. januar 2015

lineog4

Ms.Sunshine skriver:

Vores sagsbehandler hører desværre ikke på os uden dem... 

En må da kunne gøre det. Jeg kender godt til netværksmøder har selv deltaget en del gange. Og tænker primært er at du og din mand er tilstede mentalt, dvs. At din datter ikke er der og tager jeres opmærksomhed.

jeg kan godt forstå hvor du står og det er skide svært at se muligheder når man har modstand på et møde. Men hvis du nu vælger et fokus der hedder: hvad er bedst for jeres datter og det er helt sikkert hun ikke skal sidde i et lille mødelokale i 1 1/2 time...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
lineog4 skriver:

En må da kunne gøre det. Jeg kender godt til netværksmøder har selv deltaget en del gange. Og tænker primært er at du og din mand er tilstede mentalt, dvs. At din datter ikke er der og tager jeres opmærksomhed.

jeg kan godt forstå hvor du står og det er skide svært at se muligheder når man har modstand på et møde. Men hvis du nu vælger et fokus der hedder: hvad er bedst for jeres datter og det er helt sikkert hun ikke skal sidde i et lille mødelokale i 1 1/2 time...

Mi svigermor skal med fordi vi bor hos hende (ellers havde de taget min datter ved fødslen) og min tante står som aflastning for min svigermor...

Anmeld

25. januar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg har været med til et par netværksmøder og jeg tænker ligesom line4 at det er bedst hvis jeres barn bliver passet af en ven/familiemedlem (som ikke skal deltage i mødet) i den halve time. For det er rigtig svært at være fokuseret hvis der er et barn som kræver opmærksomhed samtidig. 

Hvis I absolut vil have barnet med må du jo tage noget mad med og give hende det. Siger sagsbehandleren at det krummer, må du sige at det er ærgeligt for hun er sulten. 

Men det er jo slet ikke sikkert jeres barn behøver mad under mødet. Det kan være hun er alt for optaget af de mange ansigter.

Mht. Stol så kan du ikke kræve det - vi har alle sammen prøvet at være ude og der ikke er stol til vores guldklump og så finder man jo ud af det på anden vis ellers kan I købe en 'stol på stol' og tage med - jeg har købt min til 40kr via den blå avis. 

Anmeld

25. januar 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

For det første mener jeg ikke, det kan komme på tale at ændre tidspunktet for mødet, som nogle foreslår. Der sidder en flok mennesker, som får løn for at deltage, og som har presset tidspunktet ind i et sikkert stramt arbejdsprogram. Det er penge ud ad vinduet at aflyse. 

For det andet ville jeg, hvis jeg stod i din situation, vise, at jeg godt kunne tackle de småproblemer, der opstår, når man har et lille barn og skal få aftaler etc. til at fungere. Jeg ville tage mad med til hende og "fodre" hende, mens hun sad på skødet af mig eller få en af de andre i familien til at sørge for det undervejs. I er jo fire styk. 

Det er vigtigt, forestiller jeg mig da, at overbevise de involverede i, at I er i stand til at håndtere situationer, hvor I skal tage hånd om jeres barn og samtidig leve op til almindelige "voksenforpligtelser" såsom diverse aktiviteter og møder på udebane. Tag selv styringen, vis, at I godt kan, og samarbejd uden at lade jer vælte af små udfordringer. Det gælder også i forhold til at kommunikere med sagsbehandleren - hvis svigermor får ordet hele tiden, fremstår det jo ikke, som om I selv kan tale jeres sag, så skyd brystet frem og tag selv ordet. 

Anmeld

25. januar 2015

Kløver

Mor og meget mere skriver:

For det første mener jeg ikke, det kan komme på tale at ændre tidspunktet for mødet, som nogle foreslår. Der sidder en flok mennesker, som får løn for at deltage, og som har presset tidspunktet ind i et sikkert stramt arbejdsprogram. Det er penge ud ad vinduet at aflyse. 

For det andet ville jeg, hvis jeg stod i din situation, vise, at jeg godt kunne tackle de småproblemer, der opstår, når man har et lille barn og skal få aftaler etc. til at fungere. Jeg ville tage mad med til hende og "fodre" hende, mens hun sad på skødet af mig eller få en af de andre i familien til at sørge for det undervejs. I er jo fire styk. 

Det er vigtigt, forestiller jeg mig da, at overbevise de involverede i, at I er i stand til at håndtere situationer, hvor I skal tage hånd om jeres barn og samtidig leve op til almindelige "voksenforpligtelser" såsom diverse aktiviteter og møder på udebane. Tag selv styringen, vis, at I godt kan, og samarbejd uden at lade jer vælte af små udfordringer. Det gælder også i forhold til at kommunikere med sagsbehandleren - hvis svigermor får ordet hele tiden, fremstår det jo ikke, som om I selv kan tale jeres sag, så skyd brystet frem og tag selv ordet. 

Jeg er enig her 

hvis der er 2 familiemedlemmer ud over jer, var det så ikke muligt om tanten eller svigermor kunne trille med den lille i barnevogn, måske sidde på en cafe i nærheden hvor hun kan få lidt at spise. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.