Sagsbehandler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. januar 2015

Anonym trådstarter

aarhusmor skriver:

Jeg synes du skal se om du kan søge efter en reserve-bedste eller på anden måde skaffe et netværk. Evt. kan du søge hjælp igennem privat pasning, som fx. en ældre der kan hjælpe, eller en der er fjernstuderende.
Såfremt du er igang med en videregående, så er det måske også en mulighed selv at blive fjernstuderende? Og det er det måske også på HF? Det er vi mange der har valgt, for så er det lettere at være mor og studerende.

Men det vil desværre nok være det samme med alle sagsbehandlerne.
At du er ung mor der falder ud af uddannelsessystemet og har mangel på netværk - ser hun formentlig som en risiko-faktor og er derfor bekymret. Dernæst skal du jo igang så hurtigt som muligt, det er jo regeringens politik.

Så prøv at tænk igennem hvordan du løser din situation - jo hurtigere du løser det hele, jo mere undgår du at tale med sagsbehandleren.

Har læst lidt på det med en bedste men det koster fra 100kr og opefter og det kan vi simpehelten ikke betale. Det ville blive alt for dyrt  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2015

TNBC

Anonym skriver:

Har læst lidt på det med en bedste men det koster fra 100kr og opefter og det kan vi simpehelten ikke betale. Det ville blive alt for dyrt  

Det er ikke alle reservebedster der behøver betaling.

Der er nogen der bare gerne vil gøre det, fordi de ikke selv har børn/børnebørn.

Jeg ville ikke selv ansætte en reservebedste, jeg ansætter barnepiger. Men hvis jeg fandt en reservebedste, er det en der kan blive en del af mit barns/mit liv.. Og hjælpe når det kniber.

http://www.seniorlife.dk/mac/tjenester/reservebedste.php

Anmeld

24. januar 2015

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Hvis I mangler pasning af syge børn så overvej om der er en Mødrehjælp i Jeres by...

De har i hvert fald her i Roskilde en ordning med reservebedste der er gratis... Og ellers kender de rigtig mange tiltag til forældre uden netværk...

Eller tag fat i kommunen og hør om der er et familiecenter I kan tage kontakt til med henblik på aflastning ved sygdom...

Hellere gøre opmærksom på nu at I har brug for ekstra hjælp end at I ender der hvor vi selv er med underretning og 3 år efter får vi den hjælp vi bad om fra start af...

Anmeld

24. januar 2015

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

Hvis I mangler pasning af syge børn så overvej om der er en Mødrehjælp i Jeres by...

De har i hvert fald her i Roskilde en ordning med reservebedste der er gratis... Og ellers kender de rigtig mange tiltag til forældre uden netværk...

Eller tag fat i kommunen og hør om der er et familiecenter I kan tage kontakt til med henblik på aflastning ved sygdom...

Hellere gøre opmærksom på nu at I har brug for ekstra hjælp end at I ender der hvor vi selv er med underretning og 3 år efter får vi den hjælp vi bad om fra start af...

Vi har jo et kæmpe netværk. Og der er jo ingen problemer med at få ham passet i weekender men hverdage arbejder alle vi kender. og der er ikke rigtig noget i den kommune jeg bor i så vidt jeg kan læse 

Anmeld

24. januar 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Det er ikke alle reservebedster der behøver betaling.

Der er nogen der bare gerne vil gøre det, fordi de ikke selv har børn/børnebørn.

Jeg ville ikke selv ansætte en reservebedste, jeg ansætter barnepiger. Men hvis jeg fandt en reservebedste, er det en der kan blive en del af mit barns/mit liv.. Og hjælpe når det kniber.

http://www.seniorlife.dk/mac/tjenester/reservebedste.php

Jeg er heller ikke så vild med tanken og håber jo egentlig bare vi kan få det til at løbe rundt. Vi har jo masser af familie, men alle arbejder bare så det ville nok ikke blive en som vil blive en særlig stor del af barnets liv. 

Anmeld

24. januar 2015

lisbeth jess

Profilbillede for lisbeth jess

Hej !

Jeg får lyst til at guide dig lidt.

Jeg har i 4 år arbejdet som Mentor i en kommune, hvor målet var at få mennesker igang efter der har været en eller flere tunge problemstillinger.

Du er ung mor, har måttet droppe ud af en uddannelse, fordi dit barn har været  meget syg, forstår din frustration.

Desværre er det ikke alle sagsbehandlere der har empatiske evner og formår at skabe en tillidsfuld relation til den borger, der har brug for hjælp.

Jeg tror ikke ,der er mange ,der nyder at være på kontanthjælp, der  er mistro  og ofte er det ikke en værdig behandling af mennesket bagved.

Jeg vil anbefale dig;

1. bed om en Mentor, iflg den nye lov har alle unge ret til en.

. DET VILVÆRE EN PERSON SOM IKKE HAR NOGET MED ØKONOMI AT GØRE, EN SOM KAN STØTTE, STYRKE OG HJÆLPE DIG PÅ FLERE OMRFÅDER.

Mentor støtter borgeren sammen  med og   overfor SAGSBEHANDLERE.

A. Både uddannelsesmæssigt, samt familiemæssigt.- Det lyder som, der skal være noget hjælp, hvis og når jeres barn er sygt. din mand skal også gerne beholde jobbet.

B. Der kan altid laves dispensationer i.f.h.t uddannelse.

C.  Udover det er fint for dig at komme i gang, er det for samfundets økonomi super godt at få dig i gang, så du kan forsørge dig selv.

D. Du kan altid bede om en ny sagsbehandler, når kemien ikke passer. Du skal mærke støtten og viljen hos din sagsbehandler.

Rigtig meget held og lykke fremover.

Anmeld

24. januar 2015

Kay

Anonym skriver:

Har læst lidt på det med bedste men det koster penge så vidt jeg kan læse mig til det og det har vi ikke penge til da det koster omkring 100kr og opefter i timen det kan vi simpelthen ikke betale  

øv  

tja... men mit tilbud står stadig ved magt hvis det ikke er for langt væk 

er uddannet pædagog 

Anmeld

24. januar 2015

Carina:-)

ja meldte det hver eneste gang og hver eneste dag de dage han var syg. så de ved det godt, og sagde jeg måtte søge ind igen når det var ovre, men nej det er ikke meget fravær man må have og det er endda hans far der har taget det meste fravær, og jeg har heller ikke været særlig meget syg måske fire dage ud af de 8 uger jeg var der har jeg selv været syg og resten har så været barnsyg. også har hans far jo haft endnu mere fravær på sit arbejde

4 dage ud af 40 dages skole gang er nu ret meget . - I løbet af et skole år kunne det så løbe op i 24 dage altså 5 ugers fravær på et år - og så kommer dit barns fravær oveni . 

Hvis det er det samme som dit - så vil du miste 10 uger i løbet af et skoleår - det er ret meget og gør jo at skolen kan se en uheldig udvikling og derfor har besluttet at smide dig ud . Og self er det træls for dig- men set fra skolens side synes jeg nu ikke de har været urimelige især når du selv skriver at du ikke har tal på hvor meget din søn har været syg og det jo så nok har været ret meget.

Anmeld

24. januar 2015

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

4 dage ud af 40 dages skole gang er nu ret meget . - I løbet af et skole år kunne det så løbe op i 24 dage altså 5 ugers fravær på et år - og så kommer dit barns fravær oveni . 

Hvis det er det samme som dit - så vil du miste 10 uger i løbet af et skoleår - det er ret meget og gør jo at skolen kan se en uheldig udvikling og derfor har besluttet at smide dig ud . Og self er det træls for dig- men set fra skolens side synes jeg nu ikke de har været urimelige især når du selv skriver at du ikke har tal på hvor meget din søn har været syg og det jo så nok har været ret meget.

Jeg har på ingen måder sagt jeg synes det var urimeligt. Men synes denne debat er kørt lidt af sporet.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.