Hej !
Jeg får lyst til at guide dig lidt.
Jeg har i 4 år arbejdet som Mentor i en kommune, hvor målet var at få mennesker igang efter der har været en eller flere tunge problemstillinger.
Du er ung mor, har måttet droppe ud af en uddannelse, fordi dit barn har været meget syg, forstår din frustration.
Desværre er det ikke alle sagsbehandlere der har empatiske evner og formår at skabe en tillidsfuld relation til den borger, der har brug for hjælp.
Jeg tror ikke ,der er mange ,der nyder at være på kontanthjælp, der er mistro og ofte er det ikke en værdig behandling af mennesket bagved.
Jeg vil anbefale dig;
1. bed om en Mentor, iflg den nye lov har alle unge ret til en.
. DET VILVÆRE EN PERSON SOM IKKE HAR NOGET MED ØKONOMI AT GØRE, EN SOM KAN STØTTE, STYRKE OG HJÆLPE DIG PÅ FLERE OMRFÅDER.
Mentor støtter borgeren sammen med og overfor SAGSBEHANDLERE.
A. Både uddannelsesmæssigt, samt familiemæssigt.- Det lyder som, der skal være noget hjælp, hvis og når jeres barn er sygt. din mand skal også gerne beholde jobbet.
B. Der kan altid laves dispensationer i.f.h.t uddannelse.
C. Udover det er fint for dig at komme i gang, er det for samfundets økonomi super godt at få dig i gang, så du kan forsørge dig selv.
D. Du kan altid bede om en ny sagsbehandler, når kemien ikke passer. Du skal mærke støtten og viljen hos din sagsbehandler.
Rigtig meget held og lykke fremover.