Sagsbehandler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. januar 2015

Anonym trådstarter

Mom skriver:

De får desværre raget meget til sig de små. Hvor mange dage alt i alt i det tidsrum har han været syg?

åh det har jeg ikke haft talt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

åh det har jeg ikke haft talt 

Det var også bare, fordi jeg tænkte at hvis du selv har været ramt af sygdom i 4 dage og din dreng i fx. 14 dage, hvor du måske har taget de 5 dage, så har du haft 9 fraværsdage ud af 56 skoledage, hvilket jo svare til lige omkring 1 dag om ugen i snit. Og det kan jeg godt se er for meget. Men omvendt hvis sønnike er syg, og I ingen pasningsmuligheder har, så har I jo ikke så meget andet valg

Anmeld

23. januar 2015

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Det var også bare, fordi jeg tænkte at hvis du selv har været ramt af sygdom i 4 dage og din dreng i fx. 14 dage, hvor du måske har taget de 5 dage, så har du haft 9 fraværsdage ud af 56 skoledage, hvilket jo svare til lige omkring 1 dag om ugen i snit. Og det kan jeg godt se er for meget. Men omvendt hvis sønnike er syg, og I ingen pasningsmuligheder har, så har I jo ikke så meget andet valg

ja tror dog ikke jeg har haft så mange men jeg blev også allerede nødtil at tage barn syg allerede første uge jeg var der.

Anmeld

23. januar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

16 mdr

I kan være uheldige og barnet kam få skoldkopper, børnesår eller fod hånd og mund syge - der er desværre mange ting de små kan smitte hinanden med. 

Kan du evt. tale med skolen og forklare du ikke har andre pasningsmuligheder? Eller skolen kan lave en aftale omkring børnerelateret sygdom med din sagsbehandler? 

Anmeld

23. januar 2015

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

I kan være uheldige og barnet kam få skoldkopper, børnesår eller fod hånd og mund syge - der er desværre mange ting de små kan smitte hinanden med. 

Kan du evt. tale med skolen og forklare du ikke har andre pasningsmuligheder? Eller skolen kan lave en aftale omkring børnerelateret sygdom med din sagsbehandler? 

Han har haft børnesår. Men de laver desværre ikke sær aftaler af hvad jeg har fået af vide  

Anmeld

23. januar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Han har haft børnesår. Men de laver desværre ikke sær aftaler af hvad jeg har fået af vide  

Åh sikke noget røv 

Ja så er jeg tom for ideer. Håber du kommer ind på uddannelsen og jeres dreng ikke er alt for meget syg. 

Rigtig meget held og lykke 

Anmeld

23. januar 2015

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Åh sikke noget røv 

Ja så er jeg tom for ideer. Håber du kommer ind på uddannelsen og jeres dreng ikke er alt for meget syg. 

Rigtig meget held og lykke 

Jo tak ja vi håber også det værste er overstået 

Anmeld

24. januar 2015

Kay

I matas og helsekost butikker kan du få nogle dråber der hedder biostrat de hjælper på ikke at blive så tit syg, og så nogle dråber der heder infiksin der hjælper på at blive hurtig rask igen

Elna var nærmest syg hele sidste vinter og denne har der nærmest ikke været noget efter vi begyndt på dråberne og heller ikke vi forældre har været syge

Har du overvejet at få en "reserve bedste"  der ville kunne tage ham ved sygdom? 

Hvis du bor i nærheden går jeg hjemme Ca 1 år endnu og kan godt passede ekstra en gang i mellem 

Anmeld

24. januar 2015

aarhusmor

Jeg synes du skal se om du kan søge efter en reserve-bedste eller på anden måde skaffe et netværk. Evt. kan du søge hjælp igennem privat pasning, som fx. en ældre der kan hjælpe, eller en der er fjernstuderende.
Såfremt du er igang med en videregående, så er det måske også en mulighed selv at blive fjernstuderende? Og det er det måske også på HF? Det er vi mange der har valgt, for så er det lettere at være mor og studerende.

Men det vil desværre nok være det samme med alle sagsbehandlerne.
At du er ung mor der falder ud af uddannelsessystemet og har mangel på netværk - ser hun formentlig som en risiko-faktor og er derfor bekymret. Dernæst skal du jo igang så hurtigt som muligt, det er jo regeringens politik.

Så prøv at tænk igennem hvordan du løser din situation - jo hurtigere du løser det hele, jo mere undgår du at tale med sagsbehandleren.

Anmeld

24. januar 2015

Anonym trådstarter

Kay skriver:

I matas og helsekost butikker kan du få nogle dråber der hedder biostrat de hjælper på ikke at blive så tit syg, og så nogle dråber der heder infiksin der hjælper på at blive hurtig rask igen

Elna var nærmest syg hele sidste vinter og denne har der nærmest ikke været noget efter vi begyndt på dråberne og heller ikke vi forældre har været syge

Har du overvejet at få en "reserve bedste"  der ville kunne tage ham ved sygdom? 

Hvis du bor i nærheden går jeg hjemme Ca 1 år endnu og kan godt passede ekstra en gang i mellem 

Har læst lidt på det med bedste men det koster penge så vidt jeg kan læse mig til det og det har vi ikke penge til da det koster omkring 100kr og opefter i timen det kan vi simpelthen ikke betale  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.