Hjælp, kom please med en solstråle historie.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2015

l.kjoeller

May86 skriver:

Jeg havde en SA i sommers. Blev gravid igen inden næste mens og er idag 25+3  Så der behøver ikke gå længe. 

Tror det er vigtigt at du ser det som et udtryk for, at fosteret ikke var levedygtigt. Men synes det er mystisk at de ikke tager blodprøver i stedet for at scanne, når du ikke er længere henne  En scanning, hvor man ikke kan se noget, skaber jo bare mere bekymring 

De tager blodprøver på hende. Nr 2 på onsdag 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2015

Anonym trådstarter

May86 skriver:

Jeg havde en SA i sommers. Blev gravid igen inden næste mens og er idag 25+3  Så der behøver ikke gå længe. 

Tror det er vigtigt at du ser det som et udtryk for, at fosteret ikke var levedygtigt. Men synes det er mystisk at de ikke tager blodprøver i stedet for at scanne, når du ikke er længere henne  En scanning, hvor man ikke kan se noget, skaber jo bare mere bekymring 

Ja. Men den var meget slank min livmoder. Ikke en rund hule. 

De mente man godt kunne prøve i dag. Jeg føler mig meget fortabt. Specielt når jeg høre der går mange cykluser for nogle. Denne gang blev jeg gravid i første. 

Anmeld

12. januar 2015

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

Du får kort min historie. Jeg blev som du gravid i første forsøg og mistede.  Efter 6 mnd blev vi udredt  ( får noget medicin jeg ikke må undværre for længe man ikke må få under graviditeten ). Min mand havde næsten ingen sæd celler der levede. Vi skulle gennem 2 insemination  forsøg og 1 icsi forsøg før vi fik vores dejlige datter. Det tog 2 år. I mellem tiden måtte jeg sige tillykke  til samtlige  veninder.  Jeg var grøn af misundelse. Jeg endte med at søge psykolog efter 1.5 år for at genvinde troen og fokusere på det positive  og derefter  lykkedes det først.  Jeg er lykkelig nu og sågar øko gravid nu . Min pointe  her. Der er intet som  tyder på du skal gennem  noget  og det tager tid for dig. Men du er nødt til ikke at lade det tage dig over så du som mig bliver besat. Det skal nok lykkes på et tidspunkt.  Se bare på mig med økobaby  som ikke skulle kunne lade sig gøre. Tro mig det lykkes. Glæd dig på venindens vegne og tænk på alle de dejlige  ting du kan arve af hende hehe. 

Jeg er glad på hendes vegne. Dagen hun fortalte det kunne bare ikke passe meget værre. 

Føler mig endnu mere startet fra 0 end inden jeg blev gravid. Prøver at tænke på noget andet, men er det muligt at slå helt ud af skallen?

Anmeld

12. januar 2015

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

Du får kort min historie. Jeg blev som du gravid i første forsøg og mistede.  Efter 6 mnd blev vi udredt  ( får noget medicin jeg ikke må undværre for længe man ikke må få under graviditeten ). Min mand havde næsten ingen sæd celler der levede. Vi skulle gennem 2 insemination  forsøg og 1 icsi forsøg før vi fik vores dejlige datter. Det tog 2 år. I mellem tiden måtte jeg sige tillykke  til samtlige  veninder.  Jeg var grøn af misundelse. Jeg endte med at søge psykolog efter 1.5 år for at genvinde troen og fokusere på det positive  og derefter  lykkedes det først.  Jeg er lykkelig nu og sågar øko gravid nu . Min pointe  her. Der er intet som  tyder på du skal gennem  noget  og det tager tid for dig. Men du er nødt til ikke at lade det tage dig over så du som mig bliver besat. Det skal nok lykkes på et tidspunkt.  Se bare på mig med økobaby  som ikke skulle kunne lade sig gøre. Tro mig det lykkes. Glæd dig på venindens vegne og tænk på alle de dejlige  ting du kan arve af hende hehe. 

Blev helt ked af det da jeg læste din historie. 

2 år

Anmeld

12. januar 2015

l.kjoeller

Anonym skriver:

Jeg er glad på hendes vegne. Dagen hun fortalte det kunne bare ikke passe meget værre. 

Føler mig endnu mere startet fra 0 end inden jeg blev gravid. Prøver at tænke på noget andet, men er det muligt at slå helt ud af skallen?

Nej men det er muligt ikke at tænke katastrofetanker. Det er det vigtigste.   

Anmeld

12. januar 2015

l.kjoeller

Blev helt ked af det da jeg læste din historie. 

2 år

Intentionen  var det modsatte.  Det var jo ventetiden  værd. Og nu kom det af sig selv. Rent mirakel.  Tror du kan sige til dig selv mit tilfælde  er worst case scenario . Og hvis det er det og du om nogle  år både har barn og er gravid. Er verden så ikke fantastisk.  Også selvom det ikke er i morgen.  Jeg har dog på fornemmelsen  det kommer hurtigt  igen. Hvis du overhovedet  har mistet . 

Anmeld

12. januar 2015

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

Intentionen  var det modsatte.  Det var jo ventetiden  værd. Og nu kom det af sig selv. Rent mirakel.  Tror du kan sige til dig selv mit tilfælde  er worst case scenario . Og hvis det er det og du om nogle  år både har barn og er gravid. Er verden så ikke fantastisk.  Også selvom det ikke er i morgen.  Jeg har dog på fornemmelsen  det kommer hurtigt  igen. Hvis du overhovedet  har mistet . 

Jeg er 99 på at jeg har mistet.

Hun sagde sådan: 

Barnet kan godt komme meget langsomt fra start, men ellers ligner det ikke du skal have en udskrabning hvis du har aborteret, fordi livmoderen er så slank. Altså, at der nærmest intet var at se. Overhovedet. Det må være unormalt 6+1.  

Kun blodprøven kan vise det. Men aller værreste ville være at få afvide det var udenfor livmoderen.  Tænk hvis nogen kom og rev det her maridt fra mig. Fra den ene dag til den anden gik jeg fra at være lykken selv - til det her. 

Åh undskyld. Ved du ikke ville sige det for at gøre mig mere ked af det. Men de der 2 år gjorde ondt at høre.  

Håber du har ret. Jeg kan sommetider når jeg ikke er alene grine og have det sjovt. Sommetider grine og bryde ud i gråd. Men når jeg er alene, kigger jeg bare ned i jorden og på jeres beskeder. Ved slet ikke hvordan jeg skal håndtere den tomme fornemmelse jeg har. 

Kender dog en der mistede og så blev gravid måneden efter. Håber lyset skinner meget tæt på mig. 

Anmeld

12. januar 2015

l.kjoeller

Anonym skriver:

Jeg er 99 på at jeg har mistet.

Hun sagde sådan: 

Barnet kan godt komme meget langsomt fra start, men ellers ligner det ikke du skal have en udskrabning hvis du har aborteret, fordi livmoderen er så slank. Altså, at der nærmest intet var at se. Overhovedet. Det må være unormalt 6+1.  

Kun blodprøven kan vise det. Men aller værreste ville være at få afvide det var udenfor livmoderen.  Tænk hvis nogen kom og rev det her maridt fra mig. Fra den ene dag til den anden gik jeg fra at være lykken selv - til det her. 

Åh undskyld. Ved du ikke ville sige det for at gøre mig mere ked af det. Men de der 2 år gjorde ondt at høre.  

Håber du har ret. Jeg kan sommetider når jeg ikke er alene grine og have det sjovt. Sommetider grine og bryde ud i gråd. Men når jeg er alene, kigger jeg bare ned i jorden og på jeres beskeder. Ved slet ikke hvordan jeg skal håndtere den tomme fornemmelse jeg har. 

Kender dog en der mistede og så blev gravid måneden efter. Håber lyset skinner meget tæt på mig. 

Det er jo desværre  noget  de feste går i gennem  på et tidspunkt.  Men der er jo intet der tyder  på du ikke er gravid igen snart. Ved os var der jo en forklaring 

Anmeld

12. januar 2015

ønskebørn74

Anonym skriver:

Men synes bare, at min blødning er når jeg tisser. Hver gang jeg tisser, men der kommer ikke rigtig mere end et par dråber på bindet. 

(brugte tampon første dag. Der kom lidt nyt og en masse brunt blod), men fandt jeg ud af jeg ikke måtte. Så har ikke brugt tampon siden. Ved bare blodet kun er der når jeg har tisset og et par dråber i bindet. 

Jeg vil bare så gerne have svar fra lægen nu, så jeg kan komme videre.

Men er der ikke større chance for at miste når man først har blødt?

Jeg var ude for en der rev i mig og sparkede mig en gang her den anden dag på arbejdet. Tænker, at det kan have udløst det? 

Tak for historien. <3 Ville ønske den lille spir der er eller var der ikke fejler noget. 

Sådan som du beskriver blødte jeg flere gange i min graviditet.. Lagde mig hver gang ned og slappede af..

Og her er resultatet..  TVILLINGER... 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

12. januar 2015

anna111

Profilbillede for anna111

Jeg mistede i 6 uge det tog godt 5-6 mdr før jeg blev gravid igen nåede næsten ikke at opdage det inden jeg mistede igen. Men jeg blev gravid måneden efter igen og hun holdt ved så nu har jeg en lille pige på 9mdr  

Det var rigtig hårdt men det der hjalp mig var at sige til mig selv at det ikke var et leve dygtigt foster og det var bedre det var nu ind langt senere i graviditeten. 

Og så tanken om at vi i det mindste kunne forsøge igen og at det nok skulle lykkes havde jo Været gravid så min krop kunne godt blive gravid. 

Vi havede så forsøgt et helt år inden det lykkes at blive gravid første gang. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.