Andre med en forfærdelig svigermor..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Mit bedste råd er: Ring til hende!! Prøv at ring til hende et par gange om dagen, bare for at  fortælle at nu har du lavet en kop te, og spørge om hvad hun laver. Hvis hun skal gøre rent, så ringer du senere eller dagen efter og spørger til hvordan det gik med rengøringen. Var det hele huset, eller kun køkkenet? Snak om hende, om hendes ting, spørg ind til hende. Det vil nok få hende til at stoppe lidt med at ringe. Fordelen ved at det er DIG der kontakter hende, er at DU bestemme hvornår.

Det har jeg nu gjort med min svigermor i mange år og det fungere virkelig godt. Hun ringer stort set ALDRIG mere til mig.

Hvad er forskellen på at hun ringer? Tænker at man ikke behøver tage telefonen hvis man ikke lige gider tale, man behøver ikke svarer på beskeder med det samme. 

Jeg ville føle mig til grin hvis der blev ringet på den måde som du beskriver det.

ts kan jo også på en pæn måde fortælle at hun bliver stresset af for mange opkald/beskeder. Så kan svigermor jo bare blive ved med at ringe til sin søn. 

I øvrigt synes jeg ikke en beSked hver anden dag er slemt. Jeg synes heller ikke besøg hver 14.dag er forfærdeligt. Jeg både taler med og ser mine svigerforældre oftere end det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2015

TNBC

mor:) skriver:

Hvad er forskellen på at hun ringer? Tænker at man ikke behøver tage telefonen hvis man ikke lige gider tale, man behøver ikke svarer på beskeder med det samme. 

Jeg ville føle mig til grin hvis der blev ringet på den måde som du beskriver det.

ts kan jo også på en pæn måde fortælle at hun bliver stresset af for mange opkald/beskeder. Så kan svigermor jo bare blive ved med at ringe til sin søn. 

I øvrigt synes jeg ikke en beSked hver anden dag er slemt. Jeg synes heller ikke besøg hver 14.dag er forfærdeligt. Jeg både taler med og ser mine svigerforældre oftere end det

Her kommer bedstemor(enkle gange bedstefar) forbi næsten hver dag, for lige at sige hej, aflevere nogle ting(vores post kommer til dem og de bor ca.5min væk), se ungerne, få en snak og så er de af sted igen.
Jeg synes det er super hyggeligt at de kommer forbi, de bliver ikke længe, men bare ligesådan et hyggeligt lille besøg.

Anmeld

7. januar 2015

Yurie skriver:

Her kommer bedstemor(enkle gange bedstefar) forbi næsten hver dag, for lige at sige hej, aflevere nogle ting(vores post kommer til dem og de bor ca.5min væk), se ungerne, få en snak og så er de af sted igen.
Jeg synes det er super hyggeligt at de kommer forbi, de bliver ikke længe, men bare ligesådan et hyggeligt lille besøg.

Hvor fint 

hvor jeg kommer fra ser man sin familie næsten dagligt - så jeg har meget svært ved at sætte mig ind i at man synes hver anden uge er ALT for meget. 

Jeg ser dog ikke mine egne forældre særlig meget da de bor på Bornholm. Til gebgæld taler jeg næsten dagligt med mine to søstre og ser dem en gang om ugen

Anmeld

7. januar 2015

TNBC

Hvor fint 

hvor jeg kommer fra ser man sin familie næsten dagligt - så jeg har meget svært ved at sætte mig ind i at man synes hver anden uge er ALT for meget. 

Jeg ser dog ikke mine egne forældre særlig meget da de bor på Bornholm. Til gebgæld taler jeg næsten dagligt med mine to søstre og ser dem en gang om ugen

Ja, synes også det er lidt voldsomt. Hver anden uge er ikke ret tit. Tænker det er nogle timer hver anden uge, det er da ikke meget.

Uhh jeg er Bornholmer.

Jeg snakker også tit med min far og søster, dog over mail og skype, da jeg bor i et andet land.

Familie er vigtigt for mig, og nogen er ofte sammen med dem/snakker med dem, andre er ikke. Men man skal acceptere at folk er forskellige.

Anmeld

7. januar 2015

Yurie skriver:

Ja, synes også det er lidt voldsomt. Hver anden uge er ikke ret tit. Tænker det er nogle timer hver anden uge, det er da ikke meget.

Uhh jeg er Bornholmer.

Jeg snakker også tit med min far og søster, dog over mail og skype, da jeg bor i et andet land.

Familie er vigtigt for mig, og nogen er ofte sammen med dem/snakker med dem, andre er ikke. Men man skal acceptere at folk er forskellige.

Hvor på Bornholm er du fra? Jeg skyper også med mine forældre

Anmeld

7. januar 2015

TNBC

Hvor på Bornholm er du fra? Jeg skyper også med mine forældre

Rønne.

Jeg skyper ikke med min far, det kan han sku ikke finde ud af Hehe..

Anmeld

8. januar 2015

Yurie skriver:

Rønne.

Jeg skyper ikke med min far, det kan han sku ikke finde ud af Hehe..

Hehe - det kan min far heller ikke. Det er min mor der står for teknikken. 

Nu bliver jeg nysgerrig. Hvor gammel er du og hvilken skole gik du på. Jeg selv gik på åvangskolen

Anmeld

8. januar 2015

TNBC

Hehe - det kan min far heller ikke. Det er min mor der står for teknikken. 

Nu bliver jeg nysgerrig. Hvor gammel er du og hvilken skole gik du på. Jeg selv gik på åvangskolen

Jeg fyldte 28 for lige godt tre måneder siden.

Jeg gik på Østre

Anmeld

8. januar 2015

Yurie skriver:

Jeg fyldte 28 for lige godt tre måneder siden.

Jeg gik på Østre

Nå oki - jeg er lige blevet 30. Så har vi nok ikke mødt hinanden. 

Anmeld

9. januar 2015

TNBC

Nå oki - jeg er lige blevet 30. Så har vi nok ikke mødt hinanden. 

Det ved man aldrig, jeg har mødt så mange mennesker.

Igennem min far, da mange kender ham og han kender mange, da han var skolelærer i over 30år(søndermark.) 

Hvor I rønne boede du?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.