Andre med en forfærdelig svigermor..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.308 visninger
51 svar
193 synes godt om
7. januar 2015

Anonym trådstarter

Min er ikke ond, men bare for meget. hun skriver/ringer med max 48 timers mellemrum.. har hun gjort de 2 år vi har været sammen. Og min kæreste er altså 28!! Jeg er ved  at gå amok over det, føler hun ikke kan give slip og lade os leve vores liv. Jeg har frabedt mig sms'er medmindre det er vigtigt, men det fatter hun ikke. Hun skriver til begge vores telefoner, SELVOM hun ved vi sidder ved siden af hinaden.. ÅRH! 

Og hvis vi ikke har været på besøg i 14 dage, så over-sms'er hun os total, og så siger min kæreste at vi må forbi et smut, for hun stopper ikke før hun  har set os   

Hun har så tralvt med at blande sig, komme med råd, købe ting, og ringer og høre om de og de må komme med hende ned og se børneværelset. (hun har set det 6 gange nu...) jeg HAR sagt til hende på en pæn måde, at vi vil gøre tingene på vores måde, og vi nok selv skal spørge hvis vi har brug for hjælp. Og jeg vil altså gerne selv købe ting til ham, som jeg synes om (ikke at de ikke må komme med gaver.. men i ved) Hun fatter det bare ikke! og min kærste siger ikke noget til hende.. Er bare så bange for det ender galt hvis det fortsætter på denne måde.. GIDER det ikke.

Frygter virkelig hvordan det bliver, når den lille kommer. For jeg har borderline og ADHD, og har brug for ro til at få en god start med barnet.. OG det har vi meldt ud.. alle acceptere det, bare ikke hende... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2015

Lykkelig Omstændigheder <3

Anonym skriver:

Min er ikke ond, men bare for meget. hun skriver/ringer med max 48 timers mellemrum.. har hun gjort de 2 år vi har været sammen. Og min kæreste er altså 28!! Jeg er ved  at gå amok over det, føler hun ikke kan give slip og lade os leve vores liv. Jeg har frabedt mig sms'er medmindre det er vigtigt, men det fatter hun ikke. Hun skriver til begge vores telefoner, SELVOM hun ved vi sidder ved siden af hinaden.. ÅRH! 

Og hvis vi ikke har været på besøg i 14 dage, så over-sms'er hun os total, og så siger min kæreste at vi må forbi et smut, for hun stopper ikke før hun  har set os   

Hun har så tralvt med at blande sig, komme med råd, købe ting, og ringer og høre om de og de må komme med hende ned og se børneværelset. (hun har set det 6 gange nu...) jeg HAR sagt til hende på en pæn måde, at vi vil gøre tingene på vores måde, og vi nok selv skal spørge hvis vi har brug for hjælp. Og jeg vil altså gerne selv købe ting til ham, som jeg synes om (ikke at de ikke må komme med gaver.. men i ved) Hun fatter det bare ikke! og min kærste siger ikke noget til hende.. Er bare så bange for det ender galt hvis det fortsætter på denne måde.. GIDER det ikke.

Frygter virkelig hvordan det bliver, når den lille kommer. For jeg har borderline og ADHD, og har brug for ro til at få en god start med barnet.. OG det har vi meldt ud.. alle acceptere det, bare ikke hende... 

Har selv en forfærdelig svigermor. 

- Her er det IKKE dig der skal sætte hende på plads, fordi ja du er hendes barn kæreste, men mere end det er du IKKE. 

- Hun har et meget meget specielt forhold til sit egen barn, og her skal du sige til din kæreste; Han skal sige STOP. 

Fordi om du gøre det, er du bare den dumme kælling hendes fantastiske søn har valgt. 

Mens om hendes søn siger det PUHA. Så er det alvorligt. 

Dr. Phil sagde engang: 

Din kæreste styrer hans familie, og du styrere din. Fordi de har en fortid sammen, og du er KUN sammen med dem eller kender dem pga. af DIN kæreste. 

Good Luck! :-) 

Anmeld

7. januar 2015

PernilleogLouis

Syns ikke hun lyder forfærdelig - syns det lyder til at hun glæder sig til at blive farmor

Anmeld

7. januar 2015

Anonym trådstarter

Lykkelig Omstændigheder <3 skriver:

Har selv en forfærdelig svigermor. 

- Her er det IKKE dig der skal sætte hende på plads, fordi ja du er hendes barn kæreste, men mere end det er du IKKE. 

- Hun har et meget meget specielt forhold til sit egen barn, og her skal du sige til din kæreste; Han skal sige STOP. 

Fordi om du gøre det, er du bare den dumme kælling hendes fantastiske søn har valgt. 

Mens om hendes søn siger det PUHA. Så er det alvorligt. 

Dr. Phil sagde engang: 

Din kæreste styrer hans familie, og du styrere din. Fordi de har en fortid sammen, og du er KUN sammen med dem eller kender dem pga. af DIN kæreste. 

Good Luck! :-) 

^godt citat. har selv sagt det samme faktisk

men min kæreste lukker ikke munden op, han er bange for at gøre hende ked af det.. SO WHAT? det ender med at jeg flipper helt ud og ikke kan se hende mere.. eller værste fald, må gå fra min kæreste fordi hun skaber så meget kaos i mit hoved. (borderlinere reagere meget kraftigere end 'normale') har snakket med andre om dette problem med hende. de forstår godt at jeg tænder af over det.. 

Det hele skal gå efter hendes hovede.. hun sidder og tudder over at vi ikke ser min kærestes bror og kæreste mere end vi gør. Har sagt at vi bor langt fra hinanden og IKKE har en skid til fælles, men at vi ikke er uvenner af den grund jo? De kontakter heller ikke os mere end højst nødvendigt.. og det er så fint. men åh gud, det kan hun ikke have da.. slaaap nu af.. (vi ser dem 5-7 gange om året)

Anmeld

7. januar 2015

Anonym trådstarter

PernilleogLouis skriver:

Syns ikke hun lyder forfærdelig - syns det lyder til at hun glæder sig til at blive farmor

jojo, det gør hun også.. men vi har 6 bedsteforældre. de andre glæder sig også mega meget, men er ikke på samme måde som hende. HUN er for meget...

Anmeld

7. januar 2015

PernilleogLouis

Anonym skriver:

jojo, det gør hun også.. men vi har 6 bedsteforældre. de andre glæder sig også mega meget, men er ikke på samme måde som hende. HUN er for meget...

Men det er din kærestes mor og han virker ik til at syns det er så slemt - igen jeg syns heller ikke at hun virker forfærdelig bare fordi hun ik er som fx dine forældre 

Anmeld

7. januar 2015

Lykkelig Omstændigheder <3

Anonym skriver:

^godt citat. har selv sagt det samme faktisk

men min kæreste lukker ikke munden op, han er bange for at gøre hende ked af det.. SO WHAT? det ender med at jeg flipper helt ud og ikke kan se hende mere.. eller værste fald, må gå fra min kæreste fordi hun skaber så meget kaos i mit hoved. (borderlinere reagere meget kraftigere end 'normale') har snakket med andre om dette problem med hende. de forstår godt at jeg tænder af over det.. 

Det hele skal gå efter hendes hovede.. hun sidder og tudder over at vi ikke ser min kærestes bror og kæreste mere end vi gør. Har sagt at vi bor langt fra hinanden og IKKE har en skid til fælles, men at vi ikke er uvenner af den grund jo? De kontakter heller ikke os mere end højst nødvendigt.. og det er så fint. men åh gud, det kan hun ikke have da.. slaaap nu af.. (vi ser dem 5-7 gange om året)

Altså min kæreste på samme måde, det var ikke før jeg sagde, at jeg ikke havde lyst til ,at til at være sammen med ham, om han skulle være sådan en ja nok ikke et sødt ord, men var træt en "VATPIK"

Din kæreste må prioritere sin EGEN familie, kender godt til borderline det er alvorligt det her!  

Lyder, som moren vil tude som en "tude prinsesse" når han siger hende imod, men SÅDAN er det!

Din kæreste har sin egen familie snart, og nu er det nok. 

Du bliver NØD til, at forklare din kæreste alvorene i det her. 

Betyder det ingenting når du græder eller hvad? 

Måske om din kæreste gør det går det OP for hende, hun har formlidt, til, at gå OP i, og hun vilde melde sig til aftenkurser eller tage kontakt til mere veninder. 

En opsang er også en gode ting. 

good luck 

Anmeld

7. januar 2015

Jupiter

Hvis ikke din kæreste vil sige fra, så må du jo gøre det.

Ellers kan svigermor af gode grunde ikke vide hvordan DU har det, og hvad DU synes om hende.

Ja han er en røv, fordi han stikker halen mellem benene og bare føjer hende, men DU har valgt ham, og så følger svigerfamilien med (desværre, må man jo så sige i dit tilfælde).

Jeg får også det indtryk at hun bare virkelig glæder sig, og at hun har svært ved at lægge bånd på sig selv.

Derudover forestiller jeg mig hvor ulideligt det bliver for mig, den dag mit barn bliver voksent og flytter hjemme fra, og begynder at leve sit eget liv. NØJ hvor vil jeg også have lyst til at skrive og ringe hele tiden, komme forbi i tide og utide, købe alt muligt til det nye hjem/børnebørn osv.

Og hvis ingen stopper mig, så kommer jeg sgu nok også til at gøre det 

Jeg vil dog foretrække en konstruktiv face-to-face samtale med god tid og masser af eksempler og forslag til forbedringer og aftaler, og så vil jeg selvfølgelig gerne høre at det ikke er fordi jeg er udelukket, men blot fordi der skal være plads til at mit barn gerne vil leve sit eget liv med sin familie.

Hvis en svigersøn/datter flejnede ud på mig, eller bare begyndte at ignorere/afvise mig, så ville jeg kæmpe med næb og kløer for at holde kontakten til mit barn alligevel - og nok virke endnu mere omklamrende end før.

Anmeld

7. januar 2015

SandraXOXO

Det er din kærestes mor. Pris dig lykkelig over de har et godt og tæt forhold. Og så bland dig uden om. Lyder vildt bitchy at du græder og forlanger han skal sige fra når han ikke har lyst. Dig og din borderline må sige fra, men ikke på din kærestes vegne. Jeg har selv borderline og kronisk angst og stress og det med at have brug for fred og ro og kontrol over tingene kender jeg godt. Men du kan ikke styre andre mennesker, og det skal du heller ikke. Du skal acceptere at du har valgt en god mand, med en sød og kærlig mor der er der for ham/jer og ikke lader sig nøjes med at se sit barn hver anden måned. 

Anmeld

7. januar 2015

Risse

Anonym skriver:

Jeg synes virkelig at du bør tage en alvors snak med din kæreste om, hvilke forventninger i har til jeres familier både nu, men især også efter fødslen. For som andre også skriver, så er det hans mor = hans ansvar at forventningsafstemme med hende. 

Fortæl ham om, hvilket forhold du ønsker at i har til jeres familier og snak især om, hvad i forventer jer af især dagene efter fødslen, men også generelt i tiden bagefter.

Jeg tror ikke at din kæreste har forstået, at det altså er ment i alvor, når du siger at hans mor fylder for meget i forhold til dine lidelser. Og at det har mindst lige så - måske endda værre konsekvenser for dig end det har for hende. 

Og så ville jeg snakke med ham om, at i (han, du og jeres ufødte baby) altså er hans primær familie nu. IKKE hans mor, hun hører nu til sekundær. Derfor bør han tage dit parti, og gøre hvad der er bedst for dig; ikke mindst dig som mor til hans barn. 

Held og lykke 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.