Andre med en forfærdelig svigermor..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2015

lineog4

Anonym skriver:

Min er ikke ond, men bare for meget. hun skriver/ringer med max 48 timers mellemrum.. har hun gjort de 2 år vi har været sammen. Og min kæreste er altså 28!! Jeg er ved  at gå amok over det, føler hun ikke kan give slip og lade os leve vores liv. Jeg har frabedt mig sms'er medmindre det er vigtigt, men det fatter hun ikke. Hun skriver til begge vores telefoner, SELVOM hun ved vi sidder ved siden af hinaden.. ÅRH! 

Og hvis vi ikke har været på besøg i 14 dage, så over-sms'er hun os total, og så siger min kæreste at vi må forbi et smut, for hun stopper ikke før hun  har set os   

Hun har så tralvt med at blande sig, komme med råd, købe ting, og ringer og høre om de og de må komme med hende ned og se børneværelset. (hun har set det 6 gange nu...) jeg HAR sagt til hende på en pæn måde, at vi vil gøre tingene på vores måde, og vi nok selv skal spørge hvis vi har brug for hjælp. Og jeg vil altså gerne selv købe ting til ham, som jeg synes om (ikke at de ikke må komme med gaver.. men i ved) Hun fatter det bare ikke! og min kærste siger ikke noget til hende.. Er bare så bange for det ender galt hvis det fortsætter på denne måde.. GIDER det ikke.

Frygter virkelig hvordan det bliver, når den lille kommer. For jeg har borderline og ADHD, og har brug for ro til at få en god start med barnet.. OG det har vi meldt ud.. alle acceptere det, bare ikke hende... 

Uha jeg tror jeg bliver hvad der defineres som en forfærdelig svigermor  Kunne sagtens sende en sms med to dages mellemrum (ja kunne sågar sende flere om dagen også når mine børn er blevet voksne). Og jeg kunne også sagtens i min iver for at være sød ved svigerdatter og hun skulle forstå jeg ville hende, sende den samme sms til hende. Men håber så min svigerdatter og søn vil lade mig det vide på en rar måde, at det altså er lidt for meget og de ved jeg kan lide dem og tænker på dem uden jeg skal vise det.

og barnebarn - nej tør slet ikke tænke på hvordan jeg bliver. Men synes nu også man har ret til at blive bedstemortosset og igen så må de kære forældre jo lige på en rar måde fortælle mig når jeg bliver for tosset  

Talte lige med en farmor i dag, og at se hendes øjne lyse op når jeg spurgte til barnebarnet var helt fantastisk. Og hun kom i deres hjem hver anden dag hvis de ikke kom til hende - ej er helt bange for jeg bliver lige sådan.

og får jeg aå en svigerdatter med de samme udfordringer som dig, så håber jeg, at hun vil forklare mig hvad de udfordringer går ud og hvordan jeg kan undgå at træde over tæerne. For måske jeg også kunne træde forkert hvis jeg interesserede mig for lidt (har der lige været en tråd om)..

men åben munden på en rar måde, men anerkend også retten til at blive bedstemortosset.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2015

Risse

Risse skriver:

Jeg synes virkelig at du bør tage en alvors snak med din kæreste om, hvilke forventninger i har til jeres familier både nu, men især også efter fødslen. For som andre også skriver, så er det hans mor = hans ansvar at forventningsafstemme med hende. 

Fortæl ham om, hvilket forhold du ønsker at i har til jeres familier og snak især om, hvad i forventer jer af især dagene efter fødslen, men også generelt i tiden bagefter.

Jeg tror ikke at din kæreste har forstået, at det altså er ment i alvor, når du siger at hans mor fylder for meget i forhold til dine lidelser. Og at det har mindst lige så - måske endda værre konsekvenser for dig end det har for hende. 

Og så ville jeg snakke med ham om, at i (han, du og jeres ufødte baby) altså er hans primær familie nu. IKKE hans mor, hun hører nu til sekundær. Derfor bør han tage dit parti, og gøre hvad der er bedst for dig; ikke mindst dig som mor til hans barn. 

Held og lykke 

Åh og så glemte jeg at sige, at jeg virkelig ikke synes at din svigermor lyder forfærdelig. 

Jeg ville elske at have min svigermor så tæt! 

Men jeg har forståelse for at du er ekstra følsom, og gerne vil starte din egen familie op, og det synes jeg at man bør tage hensyn til.

Jeg synes derfor stadig at du skal tage en snak med din kæreste, sådan at i kan finde en løsning som kan passe både dig, din kæreste og din svigermor

Anmeld

7. januar 2015

Cederstrom01

Synes nu også hun lyder som en farmor det glæder sig. 

Min svigermor mener ikke at hun er klar til at blive farmor - min kæreste er altså snart 27år.. 

Vil nu ønske at have en svigermor der glædede sig over sin kommende titel, fremfor at frygte den.. 

Anmeld

7. januar 2015

Bshizzle

Jeg syntes nu osse din Svigermor lyder SÅ omsorgsfuld og en rigtig Svigermor er der for dig og hendes søn!! 

Jeg syntes da det er fantastisk at hun er så OBS på at holde kontakten og gerne vil deltage i jeres liv.

At hun køber gaver og gerne vil deltage i barnets liv er da kun fantastisk!! 

Måske du skulle overveje dette.. Og se det fra hendes side af 

Ellers må du selv ta kontakt til hende og sige hvad du mener.. For hvis din mand/kæreste ikke ser det som et problem, så forstår jeg godt at han ikke vil ta denne snak med hende!. 

Jeg har en SUPER sød Svigermor som faktisk gør det samme 

Hun ringer eller skriver hver dag enten med min kæreste eller til mig. 

Hun har (og er) en kæmpe støtte for os begge, til trods for hun ikke ser os så tit. 

Men bare det at hun holder kontakten og spørger ind til livet på os og hjælper os når vi har mest brug for hende er så dejligt!! 

Hun vil til en hver tid ta fri for at være hos os.. 

Ja faktisk.. Så er hun den Mor jeg altid har savnet 

Hun må til enhver tid ringe og besøge os! (Bor kun 10 min fra os). 

Så faktisk du burde være stolt af din svigermor vil være hos jer og deltage!! 

Anmeld

7. januar 2015

Mettefpigen

Kan godt forstå at du synes det er for meget...

Men jeg har også et så tæt forhold til min mor, vi skriver eller snakker sammen hver dag (senest hver anden dag) Og er sammen flere gange om ugen... Hun var også meget MORMOR da jeg var gravid og efter jeg fødte... Men efterhånden stilnede det stille og roligt af... Hun kan stadig komme med noget engang imellem, men ellers så er det mig der spørger hende hvis jeg har brug for hjælp 

Tag en snak med kæreste om hvad du synes der er galt og hvorfor, også må han tage den op med svigermor... 

Anmeld

7. januar 2015

Morgensol

Wauw.. Jeg ville elske hvis min svigermor viste sådan en interesse for os og sine børnebørn! Bevares, jeg har en super dejlig svigermor og jeg kunne ikke ønske mig andre end hende, men der kan gå måneder imellem at vi kan få fat i hende fordi hun har så travlt hele tiden. Min mand er rigtig ked af at han aldrig hører fra hende eller kan få fat i hende. Vi bor på Sjælland og hun i Jylland, så vi ser hende ikke så tit. Vi har været sammen i 8 år og hun er måske ovre og besøge os max 1 gang om året.. 

Desuden snakker jeg med min egen mor hver dag og ville overhoved ikke se det som noget negativt hvis det var det samme for min mand og hans mor. 

Anmeld

7. januar 2015

RGN

Profilbillede for RGN
PernilleogLouis skriver:

Syns ikke hun lyder forfærdelig - syns det lyder til at hun glæder sig til at blive farmor

Fuldstændig enig.

Jeg tror ofte farmødrene har det svært, med svigerdøtre der ikke har plads til dem.

Anmeld

7. januar 2015

VNB

Synes det lyder til at det mere er dig der har et problem end hende?? 

Det er hendes SØN og hun glæder sig... Må man ikke det? 

Uha jeg bliver da en forfærdelig skrækkelig svigermor engang kan jeg høre.... For jeg har absolut tænkt mig at holde tæt kontakt med mine sønner og vise at jeg er der for både dem, svigerdøtre og kommende børnebørn.... 

Og tror at hun sender dig de samme sms'er fordi hun ikke vil gære forskel på jer.

sæt pris på at i har hende, det er guld værd med bedsteforældre der engagerer sig når først den lille nye baby er kommet til verden  

Anmeld

7. januar 2015

Trekløver(:

Anonym skriver:

Min er ikke ond, men bare for meget. hun skriver/ringer med max 48 timers mellemrum.. har hun gjort de 2 år vi har været sammen. Og min kæreste er altså 28!! Jeg er ved  at gå amok over det, føler hun ikke kan give slip og lade os leve vores liv. Jeg har frabedt mig sms'er medmindre det er vigtigt, men det fatter hun ikke. Hun skriver til begge vores telefoner, SELVOM hun ved vi sidder ved siden af hinaden.. ÅRH! 

Og hvis vi ikke har været på besøg i 14 dage, så over-sms'er hun os total, og så siger min kæreste at vi må forbi et smut, for hun stopper ikke før hun  har set os   

Hun har så tralvt med at blande sig, komme med råd, købe ting, og ringer og høre om de og de må komme med hende ned og se børneværelset. (hun har set det 6 gange nu...) jeg HAR sagt til hende på en pæn måde, at vi vil gøre tingene på vores måde, og vi nok selv skal spørge hvis vi har brug for hjælp. Og jeg vil altså gerne selv købe ting til ham, som jeg synes om (ikke at de ikke må komme med gaver.. men i ved) Hun fatter det bare ikke! og min kærste siger ikke noget til hende.. Er bare så bange for det ender galt hvis det fortsætter på denne måde.. GIDER det ikke.

Frygter virkelig hvordan det bliver, når den lille kommer. For jeg har borderline og ADHD, og har brug for ro til at få en god start med barnet.. OG det har vi meldt ud.. alle acceptere det, bare ikke hende... 

Håber aldrig at jeg får en svigerdatter som dig 

Slap af! Det er din kærestes MOR og dit barns farmor! Brug hellere dit krudt på at få er ordentligt forhold til hende med plads til forskellighed, så din kæreste og dit barn ikke skal leve uden en mor og farmor. 

Har lyst til at sige, skam dig.  

Anmeld

7. januar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Det lyder som min svigermor - og hun er fantastisk. Hun har bare er stort hjerte. Og jo jo jeg kan da godt være irriteret over hendes indblandning nogle gange - men så kommer jeg i tanke om hvor meget hun gør for os

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.