Anonym skriver:
Min er ikke ond, men bare for meget. hun skriver/ringer med max 48 timers mellemrum.. har hun gjort de 2 år vi har været sammen. Og min kæreste er altså 28!! Jeg er ved at gå amok over det, føler hun ikke kan give slip og lade os leve vores liv. Jeg har frabedt mig sms'er medmindre det er vigtigt, men det fatter hun ikke. Hun skriver til begge vores telefoner, SELVOM hun ved vi sidder ved siden af hinaden.. ÅRH!
Og hvis vi ikke har været på besøg i 14 dage, så over-sms'er hun os total, og så siger min kæreste at vi må forbi et smut, for hun stopper ikke før hun har set os
Hun har så tralvt med at blande sig, komme med råd, købe ting, og ringer og høre om de og de må komme med hende ned og se børneværelset. (hun har set det 6 gange nu...) jeg HAR sagt til hende på en pæn måde, at vi vil gøre tingene på vores måde, og vi nok selv skal spørge hvis vi har brug for hjælp. Og jeg vil altså gerne selv købe ting til ham, som jeg synes om (ikke at de ikke må komme med gaver.. men i ved) Hun fatter det bare ikke! og min kærste siger ikke noget til hende.. Er bare så bange for det ender galt hvis det fortsætter på denne måde.. GIDER det ikke.
Frygter virkelig hvordan det bliver, når den lille kommer. For jeg har borderline og ADHD, og har brug for ro til at få en god start med barnet.. OG det har vi meldt ud.. alle acceptere det, bare ikke hende... 
hmm, ved ikke helt hvad jeg skal skrive, for ud fra overskriften ville jeg svare JA!!! Men ud fra din beskrivelse af hende, tænker jeg nærmere "vil du bytte"???
Min svigermor er ikke kontaktsøgende. Hun kan da godt beklage sig over hvor lidt vi besøger hende, men det har i bund og grund været hendes valg. For en del år tilbage da hun og svigerfar gik fra hinanden valgte HUN at flytte til Jylland, mens vi andre boede i Storkøbenhavns området... udelukkende fordi det var vigtigere for hende at kunne beholde sine høns, end at være tæt på sit barnebarn og kommende barnebarn
den prioritet var vi begge herhjemme ganske forargede over... siden da er hun flyttet ikke mindre end to gange... vel at mærke efter vi flyttede til Falster. Begge gange valgte hun at bosætte sig langt fra os, for så efterfølgende at brokke sig over at vi ikke besøgte/besøger hende.
hun kommer herned til de fødselsdage vi invitere til, og hvis vi eventuelt tillader os at bede om hjælp til havearbejde da hun har mere forstand på det end os. Efterfølgende brokker hun sig så over at vi spørger hende om hjælp og at vi virker sure/irriterede når hun er her... der er ingen der tvinger hende til at komme! men ja, vi er nok mere irriterede når hun er her, for hun er konstant utilfreds og sur... det smitter nok lidt af desværre...
samtidig gør hun altid noget andet end det man beder om hjælp til, så det føles som spild at hun er der, for det man ønsker lavet bliver alligevel ikke gjort fordi hun syntes noget andet er vigtigere
Hun invitere os aldrig ind til hende, ej heller ringer hun for at høre om hun må komme på besøg en dag... begge dele gør både mine forældre og svigerfar... Hun brokker sig bare over at hun ikke ser os lige så meget som de andre gør
samtidig tager hun ikke en pind hensyn, når vi er der... hun er storryger og ryger også inde når vi er der... både svigerfars kæreste og min stedfar er rygere, men begge tager hensyn og går udenfor eller står under emhætte eller ved åbent vindue når de skal ryge... sidste gang hun inviterede til sin fødselsdag (er nok sket 2-3 gange i løbet af 13år) havde min mand lige været igennem en undersøgelse få dage før hvor hans øjne var blevet vildt blodskudte og ekstremt sarte... hvilket vi havde informeret om og derfor fortalt at det var nødvendigt at der var luftet godt ud og at der ikke blev røget mens vi var der ellers måtte vi melde afbud... hun lovede at tage de hensyn, men vi endte med at tage hjem efter ca.½ time hvor min mand havde brugt det meste af tiden udenfor, fordi der ikke blev taget hensyn.. det skal lige sige at os, og så min mands lillebror var eneste gæster, og både min mands mor og bror røg indendørs...
Den har vi så lige fået skudt i skoene for... da vi holdte fødselsdag for os + vores yngste (vi holder os 3 sammen da vi alle har i november/ december og tænker over at andre skal til julefrokoster). Hun kom og havde da gave med til vores knægt, men ikke til os... vi tænkte ikke over det under fødselsdagen, men bagefter og spurgte til det... og så fik vi ellers en lang køre om hvor utilfreds hun har været med sine julegaver de sidste mange år, hvor meget hun følte sig forskelsbehandlet i forhold til svigerfar på billede fronten (han har ikke flere billeder af børnebørnene end hun), og hvor utilfreds hun havde været med den fødselsdagsgave hun havde fået året før... Chokoladen vi havde givet hende (hendes ynglings) havde åbenbart være opbevaret forkert så den havde været dårlig da hun åbnede den... holdbarhedsdatoen fejlede intet så hvordan skulle vi vide det?? derudover havde vi købt noget håndarbejde til hende da hun plejer at lave meget forskelligt hånarbejde, den havde hun også været utilfreds med og ville have haft byttet... men hun sagde ikke noget om det dengang og vi er altså ikke tankelæsere?? vores julegaver sørgede hun for at aflevere til fødselsdagen for så sparede hun den tur? det viste sig så juleaften at den kuvert (ja, det var kuverter til os alle inkl. ungerne og sådan er det hvert år) men den kuvert med vores navne (os voksne) indeholdt udelukkende et kort hvor der stod glædelig jul. Intet andet...vi følte os godt nok holdt for nar da vi åbnede den, for det er ikke lige det vi forbinder med en gave og bestemt ikke sådan det plejer at være...
Alt sammen åbenbart fordi hun uden at have nævnt noget før, har været utilfreds med vores gaver til hende... og nå, ja utilfreds med at hun ikke har fået fødselsdagsgave hvert år selvom hun ikke har holdt noget
Vi har fra start lagt klare linjer hvad det angår, holder man fødselsdag får man gave, holder man ikke får man intet.... det gælder ALLE og hverken svigerfar eller min stedfar fejrer deres medmindre det er rundt og de har ingen problemer med det... ej heller min ældste lillebror som heller ikke gider holde fødselsdag...
Men i det mindste er vi enige om at vi ikke syntes hendes opførsel er acceptabel.... vi kan kun ryste på hovedet af hende for den slags gør ikke ligefrem at man får lyst til at være mere sammen med hende... tværtimod...
Så som sagt jeg vil hellere end gerne bytte til en som din der er lidt omklamrende og vil sine børnebørn
Set i det perspektiv, hvad vil du så helst??
Qnuz