Hvem laver undersøgelsen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. januar 2015

bøllen

Malunsesmutti skriver:

Jeg er selv sensitiv, så lad vær at tale ned til mig, som om jeg ikke ved en dyt. Jeg forstår dog stadig ikke behovet for at få en "label" på barnet, uanset hvilke udfordrende karaktertræk det har. Lige som de med en energisk dreng, der har behov for at han har ADHD. Og jo, de forældre findes. 

Det handler ikke om at få en label på . Men nu hvor det er så meget oppe at det er mode , så kan alle jo kalde sig sensitiv uden at være testet . 

så bliver det vel en alle mands ting  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2015

StudPsyk

Malunsesmutti skriver:

Nej det var hun nok ikke, men det havde hun måske været endnu hvis hun var blevet stemplet til at være det? Det er lige præcis min pointe. Men jeg er også en glad person. Jeg er godt nok ikke glad hele tiden, er jeg så ikke en glad person? 

At Være særligt sensitiv er et personlighedstræk, og de kan ikke ændre sig eller forsvinde. At Være flad person er en generel disposition og ikke et personlighedstræk

Anmeld

2. januar 2015

Hertz

esiuol22 skriver:

Tak mange tak for svar 

Har der været snak om han skulle i en normal klasse nu de har indført inklusion i folkeskolen?

Her fungerede det ind til de blev blandet i nye klasser, og helldags skolen fungere bare ikke for min søn, så er lidt nysgerrig om hvordan det fungere, med speciel skole, er de delt op så deres udviklingstrin passer sammen i klasserne?

Og til tråd starter så kan jeg godt forstå det er vigtig at få papir på det, for fx i skole er ingen papir = ingen hensynstagen og nogle gange også = beskyldninger

Nej men når skolen mener de er klar til en almindelig skole bliver de langsomt sluset ud. Men det er ikke tilfældet her endnu. Ja de er delt op i udvikling. Det hedder ikk første anden tredje osv men a b c osv. 

Anmeld

2. januar 2015

esiuol22

Hertz skriver:

Nej men når skolen mener de er klar til en almindelig skole bliver de langsomt sluset ud. Men det er ikke tilfældet her endnu. Ja de er delt op i udvikling. Det hedder ikk første anden tredje osv men a b c osv. 

Mange tak for svar

Anmeld

2. januar 2015

IngenKoPåIsen

Janne T. skriver:

At Være særligt sensitiv er et personlighedstræk, og de kan ikke ændre sig eller forsvinde. At Være flad person er en generel disposition og ikke et personlighedstræk

Men vel stadig et personlighedstræk man som forælder kan holde ved lige/forstærke? Som fx narzicisme, egoisme osv.. 

Anmeld

2. januar 2015

IngenKoPåIsen

bøllen skriver:

Det handler ikke om at få en label på . Men nu hvor det er så meget oppe at det er mode , så kan alle jo kalde sig sensitiv uden at være testet . 

så bliver det vel en alle mands ting  

Men sådan er det jo? Alle kan også kalde sig glad, narcissistisk eller egoistisk osv.. Men det må man jo så regne med passer, når folk siger det.. 

Anmeld

2. januar 2015

mpr

Wampires skriver:

Hvis man gerne vil testes for sensitivitet, hvem skal man så kontakte?

Både i forhold til barnet men også os voksne?

udfra alt hvad jeg indtil nu har kunnet læse mig frem til så er vi alle 3 herhjemme sensitive i større og mindre grad i hver vores retning.

MEN det ville være rart at få en professionelt uddannet person til at sige det samme så jeg ikke bare virker hysterisk eller som om jeg prøver at skyde skylden videre for mine egne manglende evner som mor...

Så nogen der ved hvor jeg skal starte henne???

SP er ikke meget for det da de ikke mener der er grund til at få "diagnose" på for når vi siger det så passer det selvfølgelig...

Lægen ved ikke rigtig hvem der kan gøre det og henviste os til SP...

Så føler mig lidt lost lige nu i søgen efter at få friske øjne på der kan hjælpe med at give os de rigtige redskaber til vores familie og som tager hensyn til hver af os som individer...

Min fys kunne se på den måde jeg reagerede under hendes behandling at jeg var særligt sensitiv (vidste det godt fra ting jeg havde læst mig frem til) 

Så tænker en fys er hvad man skal til uanset om det er voksen eller barn. 

Anmeld

2. januar 2015

IngenKoPåIsen

Janne T. skriver:

Og jeg har jo også før i tråden skrevet at man selvfølgelig kan være særlig sensitiv, ingen tvivl. Men jeg tror også på at man i nogle tilfælde tager fejl og man "kun" udviser tegnene på det, fordi man bliver fastholdt i det. Jeg tror ikke man skal undervurderer stigmatisering. 

Anmeld

2. januar 2015

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

WOW der kom mange andre ting henover end det jeg oprindeligt havde tænkt på...

Tak for de brugbare svar og de andre er glemt igen

Lige kort opsummering af noget der bliver spurgt om:

Vi kan ikke skifte institution, og vi kan ikke holde ham hjemme fra institution hver dag.

Vi holder en ugentlig fridag for ellers bryder han sammen og lukker sig inde i sig selv.

VS har endda fået af vide af DERES EGEN børnepsykolog hvordan de skal gøre for at hjælpe ham, og fået af vide at de skal have fat i en fys til at tjekke ham for sensitivitet og udvikling følelsmæssigt generelt. Dette er snart 1 år siden og der er ikke sket noget til trods for at både vi selv, sundhedsplejersker og sagsbehandler har rykket for det.

Vi ønsker IKKE for vores skyld at der kommer label på ham, men simpelthen fordi det er så hamrende svært at få dem til at lytte til os med hvad der er svært for ham og hvordan de måske kunne gøre nogle andre ting anderledes så det var nemmere har vi brug for nogle udefra objektive personer der ligesom kan sige det samme som vi har gjort snart 1000 gange...

Vi er underrettet til kommunen netop pga han mistrives i VS, og netop fordi de ikke har forstået når vi har sagt at han altid har været følsom og de skulle tage hensyn til hans følsomhed overfor mange skift af voksne i hans hverdag, og rutiner der ændres, og aftaler der ikke holdes.

Så derfor vil vi gerne finde en løsning så hans stemme bliver hørt når han ikke selv kan give udtryk for det nok til at de lytter til ham og hans signaler. Uanset hvor tydelige de ellers har været (som f.eks. at han gemte sig i legeskuret på legepladsen og helst ville have døren lukket i en alder af kun 2 år...)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.