Hvem laver undersøgelsen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. januar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Malunsesmutti skriver:

Nej det var hun nok ikke, men det havde hun måske været endnu hvis hun var blevet stemplet til at være det? Det er lige præcis min pointe. Men jeg er også en glad person. Jeg er godt nok ikke glad hele tiden, er jeg så ikke en glad person? 

Jeg er helt enig med dig. Jeg er virkelig glad for det ikke er en diagnose og håber aldrig det bliver det. 

Et problem er netop også at man synes man har et særligt sensitivt barn og straks skal barnet skærmes for alt muligt - og dermed fastfoldes barnet i at være sensitiv. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2015

bøllen

Malunsesmutti skriver:

Nej det var hun nok ikke, men det havde hun måske været endnu hvis hun var blevet stemplet til at være det? Det er lige præcis min pointe. Men jeg er også en glad person. Jeg er godt nok ikke glad hele tiden, er jeg så ikke en glad person? 

Ej sådan hænger det jo ikke sammen   Det er ski ikke noget man kan gøre sine børn til. Du må da fuldstændig have misforstået noget. Tydeligt du ikke ved en dyt om at være sensitiv . Disse holdninger gør netop at det kan være svært for os der HAR et sensitivt barn . Øv altså 

Anmeld

1. januar 2015

bøllen

mor:) skriver:

Jeg er helt enig med dig. Jeg er virkelig glad for det ikke er en diagnose og håber aldrig det bliver det. 

Et problem er netop også at man synes man har et særligt sensitivt barn og straks skal barnet skærmes for alt muligt - og dermed fastfoldes barnet i at være sensitiv. 

Sådan en gang bræk  

Anmeld

1. januar 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB
bøllen skriver:

Sådan en gang bræk  

Hvorfor er det en gang bræk?

Anmeld

1. januar 2015

bøllen

ES90 skriver:

Hvorfor er det en gang bræk?

Det er jo ikke " bare " fordi nogle syntes de har et sensitivt barn. Der er faktisk børn som er ret hæmmet af det i deres hverdag. 

Anmeld

1. januar 2015

bøllen

Malunsesmutti skriver:

Det har jo intet med hinanden at gøre . Enten er man sensitiv eller ej. Det er ikke blot noget man er i en periode. Det følger en alle dage . 

Anmeld

1. januar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
bøllen skriver:

Sådan en gang bræk  

Det er jo et reelt problem - det er jo ikke ensbetydende med at I gør det. Men det er jo eksploderet hvor mange sensitive børn der pludselig er. 

Anmeld

1. januar 2015

Patriark

bøllen skriver:

Det er jo ikke " bare " fordi nogle syntes de har et sensitivt barn. Der er faktisk børn som er ret hæmmet af det i deres hverdag. 

Og det skal de fastholdes i? Sygeliggøres? Jo mere man  udfordrer børn, jo større bliver deres udviklingszoner. 

Sensitive børns udfordringer peger i højere grad på forældrenes vanskeligheder end børnenes reele udfordringer. 

Ovenståender er et umiddelbart indtryk jeg har og ikke en universal sandhed.

Anmeld

1. januar 2015

bøllen

Patriark skriver:

Og det skal de fastholdes i? Sygeliggøres? Jo mere man  udfordrer børn, jo større bliver deres udviklingszoner. 

Sensitive børns udfordringer peger i højere grad på forældrenes vanskeligheder end børnenes reele udfordringer. 

Ovenståender er et umiddelbart indtryk jeg har og ikke en universal sandhed.

Det har jeg ikke sagt noget om . Men syntes det er tydeligt i disse svar , at det er uvidende folk uden kendskab til sensitive børn ( som JEG tolker det )

Anmeld

1. januar 2015

bøllen

Det er jo et reelt problem - det er jo ikke ensbetydende med at I gør det. Men det er jo eksploderet hvor mange sensitive børn der pludselig er. 

Måske fordi der er kommet mere fokus børn med dette karaktertræk  heldigvis for det . Så folk kan blive oplyst fremfor at konkludere . 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.